ساعدنیوز
ساعدنیوز

تولید کنندگان بخوانند؛ بررسی جعبه و کارتن بسته بندی آیفون 13

  سه شنبه، 06 اردیبهشت 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
تولید کنندگان بخوانند؛ بررسی جعبه و کارتن بسته بندی آیفون 13
ساعدنیوز : تولید کنندگان بخوانند؛ بررسی جعبه و کارتن بسته بندی آیفون 13 . هر بار که شرکت تولید کننده لوازم دیجیتالی اپل از سری جدید محصولات خود رونمایی میکند همه را به گونه ای شگفت زده مینماید و تمامی افراد در سراسر جهان حتما مراسم اپل را دیده اند و اطلاعات محصول جدید را دنبال کرده و بررسی میکنند.

هر بار که شرکت تولید کننده لوازم دیجیتالی اپل از سری جدید محصولات خود رونمایی میکند همه را به گونه ای شگفت زده مینماید و تمامی افراد در سراسر جهان حتما مراسم اپل را دیده اند و اطلاعات محصول جدید را دنبال کرده و بررسی میکنند. عده ای هم که دنبال محصولات ترند از برندهای معروف میباشند، به سرعت آنها را خریداری میکنند.

همانطور که میدانید شرکت اپل از سری جدید محصولات خود یعنی آیفون 13 رونمایی کرده است که البته میدانید شایعاتی درباره نامگذاری آن وجود داشت که با نام گذاری قطعی آن این شایعات برطرف شد. عده ای معتقد بودند که نام گذاری آیفون 13 کار درستی نیست به دلیل آنکه که باعث نحسی میگردد.

در این مقاله قصد نداریم که درباره اطلاعات خود محصول حرفی بزنیم، چرا که تمامی وب سایت های داخل و خارج درباره این موضوع به طور مفصل سخن گفته اند و حتی امکانات سری جدید را با سری قبل هم مقایسه کرده اند.

هدف از نوشتن این مقاله توضیحاتی درباره جعبه آیفون 13 و مقایسه آن با سری یا سری های قبل اپل میباشد.

می خواهیم بدانیم که آیا آیفون 13 آیتم جدیدی را به جعبه و پکیجینگ خود اضافه یا کم کرده است؟ و چه هدفی میتواند پشت بسته بندی های آن باشد؟

جعبه شگفت انگیز آیفون 13

تصویر

میدانید که آیفون 13 و آیفون 13 پرومکس با هم وارد بازار شدند که از نظر کارایی اختلاف کمی با یکدگیر دارند. اما در جعبه و پک آنها هیچگونه تفاوت و تمایزی وجود ندارد.

سری 12 و 13 آیفون در جعبه های خود یک عملکرد را داشته اند و تغییرات آنچنانی درپک آنها به چشم نمیخورد. جعبه بسته بندی آیفون 13 رنگ و طراحی گرافیکی بسیار زیبایی از خود محصول روی درب آن حک کرده است که این طراحی بسیار منحصر به فرد و واقعی به نظر میرسد و زمانی که درب جعبه را لمس میکنید برآمدگی و برجسته سازی را احساس خواهید کرد که این موضوع حس واقعی بودن و خوشایندی را به مخاطب القا میکند.

شرکت اپل چند سالیست که محصولات خود را با شعار حفاظت از محیط زیست تولید میکند به همین دلیل در این سال ها تعدادی از لوازم جانبی خود را کم کرده است.

در آیفون 13 نیز سلفون درون جعبه را حذف کرده است، این باعث میشود که چیزی حدود 600 تن از پلاستیک را کم کند و این رقم خود به تنهایی بسیار چشمگیر است.

آیا اپل واقعا دوست دار محیط زیست است؟

لیسا جکسون مدیر ارشد بخش محیط زیست اپل طی یک بیانیه ای در خصوص کم کردن آداپتور شارژر و ایرپاد در پک های سری های جدید آیفون اذعان کرد که شرکت اپل تنها اینکار را برای جلوگیری از آلودگی کمتر زیست محیطی و همچنین کوچک تر و سبک تر شدن جعبه انجام داده است.

این بیانیه با تشریفات در پشت بام دفتر مرکزی شرکت اپل انجام گرفت. اما حرف هایی که جکسون عنوان کرد کاملا با هدف نهایی اپل فرق دارد. می پرسید چرا؟! به این سوال پاسخ خواهیم داد.

شاید اینکار اپل مزایای زیست محیطی داشته باشد اما پس چرا ایرپادها و آداپتورهای شارژر به صورت جداگانه تولید میگردد و با پرداخت هزینه اضافی به مردم ارائه میشوند؟!

در کنار این مسئله نکته جالب آن است که اگر اپل واقعا دوست دار محیط زیست است پس چرا گوشی های آن توسط سایر آداپتورها شارژ نمیشوند؟

این موضوعات تمامی سخنان بشر دوستانه و علاقه مند بودن به محیط زیست لیسا جکسون را زیر سوال می برد و به نظر میرسد بیشتر از آن که شرکت اپل به فکر طبیعت و محیط زیست باشد به درآمد زایی چندین برابری خود اهمیت میدهد!

جالب است که بدانید زمانی که گوشی های اپل به کشورهای چین و فرانسه ارسال میشوند در حین اسمبل کردن (سرهم بندی) این گوشی ها درون پک های آن، آداپتور شارژر و ایرپاد نیز گنجانده میشود.

بگذریم! خیلی نمی خواهیم در این مقاله وارد سیاست گذاری های این شرکت شویم. اما اگر بخواهیم صادقانه بیان کنیم منهای اشتباه حذف کردن آداپتور و ایرپاد از جعبه های سری جدید گوشی های اپل، حذف سلفون دور جعبه خود کمک شایانی میتواند به آلودگی کمتر محیط زیست کند.

آیا حذف سلفون جعبه های اپل، آنها را نا امن میکند؟

بعد از رونمایی از سری جدید آیفون 13 سوالی که ذهن کاربران را به خود مشغول کرد، آن بود که نمیدانستند بعد از حذف سلفون دور جعبه آیا کارتن گوشی که به صورت تلسکوپی (مدل زیره و رویه) طراحی شده است، میتواند از گوشی درونی به خوبی نگهداری کند؟

خب برند اپل برای این موضوع هم فکری کرده است و به جای داشتن سلفون دور جعبه در قسمت زیره کارتن گوشی دو تکه لیبل (برچسب) قرار داده است که با باز کردن آنها جعبه پلمپ شده باز میگردد و به راحتی میتوان آنرا آنباکس کرد.

این موضوع مشکل امنیت جعبه های اپل را نیز به طور کامل حل کرده است و دیگر خریداران نگرانی برای آن ندارند.

آیا بسته بندی های شرکت اپل دست پیمانکار است یا ...؟

امروزه اکثر برند های مطرح دنیا به دنبال حفظ ایده های کسب و کار خود هستند که یکی از آنها خلاقیت و نوآوری در طراحی و ساخت جعبه و کارتن بسته بندی کالای خود میباشد که اگر ایده نو لو نرود و بازار را نسبت به برند مدنظر در زمان عرضه، اصطلاحا یهو قبضه کند متقاضیان کالا با ظاهری متفاوت از یک برند مطرح روبرو خواهند شد که این اتفاق باعث هیجان و برانگیخته شدن احساسات مخاطبان قدیمی و جدید خود خواهد شد.

در همین راستا کسب و کارهای مختلف همچون اپل، به دنبال تولید کنند گان بسته بند ای خواهند بود که در زمینه طراحی طرح چاپی، کیفیت نوع چاپ، مواد اولیه با کیفیت و تولید انبوه ولی بی نقض، توانای و تجارب بسیاری داشته باشند.

در ایران صنعت تلفن همراه پیشرفت خوبی نداشته ولی صنعت چاپ و بسته بندی جعبه های کارتنی و مقوایی قابل رقابت با نمونه های خارجی بوده و در بعضی مواقع بهتر از آنها هم ظاهر شده اند.

مرتبط بخوانید: نمونه جعبه و کارتن بسته بندی انواع کالا های بازار داخلی و صادراتی

طراحی پک های اپل؛ اختراعی ثبت شده

تصویر

شرکت اپل پیشتاز در عرصه تکنولوژی، هر ساله بهترین و جدیدترین مدل های محصولات مختلف را ارائه کرده و در اختیار کاربران قرار میدهد. این شرکت طراحی بسته بندی های خود را نیز به عنوان اختراع ثبت کرده است و کسی حق استفاده از آن طرح یا مدل را ندارد.

این شرکت در کشور آمریکا و شهر کالیفرنیا است که در مقر خود، اتاق فکر محرمانه ای را به بسته بندی های خود اختصاص داده است و هر فردی حق ورود به این اتاق را ندارند.

کارکنان درون این اتاق تمامی جعبه های گوشی های برندهای مختلف را آنباکس میکند و راز و رمز هر یک را در می یابند و از اطلاعات به دست آمده تجربه های کاربری، بهترین و آسان ترین نوع را انتخاب و طراحی میکند که کاربر با مشکل مواجه نشود. از چیدمان جعبه های کوچکی که محصول درونشان جای دارد گرفته، تا چیدن همان جعبه ها کوچک، درون کارتن های بزرگتر(کارتن مادر) که وظیفه نگهداری تعداد 12 تایی یا 24 تایی از آن جعبه ها را بر عهده دارند را بررسی، تست و مقاومت سنجی میشود.

جانی ایو طراح مطرح شرکت اپل، جعبه های گوشی های این شرکت را طراحی میکند که از فکر و ایده ناب الهام گرفته و همچنین تجربه کاربری طراحی کارتن های بسته بندی گوشی های اپل را انجام میدهد.

شعار اپل آن است که متفاوت فکر کنید اما نه خیلی. با توجه به این اسلوگان (شعار تجاری) متوجه میشویم که تمایز داشتن و خاص یا منحصر به فرد بودن نیز تا اندازه ای درست و قابل قبول است.

این موضوع میتواند به اصطلاح همانند دو لبه تیز یک شمشیر عمل کند، یعنی بهتر است در کنار متمایز بودن، آنقدرها هم افراط به خرج ندهید.

شرکت اپل همیشه بهترین و آسان ترین پک های را برای محصولات خود طراحی میکند زیرا باور دارد که اصل زیبایی در سادگی است. در این مقاله درباره بسته بندی آخرین مدل گوشی آیفون که بسیار در بازار کشورهای مختلف سر و صدا کرده سخن گفتیم و امیدواریم با همراهی ما تجربه مفیدی کسب کرده باشید.

اگر به دنبال تولید کنندگان مطرح در صنعت چاپ و بسته بندی جعبه های کارتنی و مقوایی هستید میتونید از شرکت هایی همچون کارتن سازی آوین پک، زرین کارتن و کارتن پک مشاوره رایگان کسب نمایید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

1 دیدگاه
  دیدگاه ها
نوشین
2 سال پیش

دوست دارم گوشی آیفون بخرم بیشورا انقدر گرون کردن که نمیشه خرید اگه پولش هم بود در آستانه ی حذف کردن هستن🤔
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (72 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (70 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (39 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (32 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (28 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (23 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (24 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (20 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (20 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (19 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (18 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (18 نظر)
دیگران می‌خوانند   
مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد تصاویری جالب از بازدید یهودیان اسرائیل از موشک ایرانی / مواجهه جالب اسرائیلی ها با دست نوشته یا حیدر کرار ... نگاهی به حیاط باصفا و دلباز خانه زیبای مهدی قائدی در ایران/ خونه نگو باغ بگو+عکس رونمایی رضا گلزار از مادر جوان و کم سن و سالش/ چه خانم ایرانی باکلاس و اصیلی+عکس هدف BBC از مطرح کردن دوباره ماجرای نیکا شاکرمی چه بود؟ حضور دختران ابراهیم رئیسی در یک همایش بین المللی+عکس شباهت بی حد و انداره پردیس پورعابدینی به خواهر باکلاس و بزرگتر از خودش/ مگه داریم این همه شباهت؟+عکس از زنده پیدا شدن یسنا تا قاری قرآن کشف حجاب کرده در حواشی داغ امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403 تیکه انداختن خنده دار به بهرام افشاری، بهتاش پایتخت/ داداش تو با این رشدت سال بعد نارگیل میدی!+ویدیو نگاهی به مراسم ازدواج لاکچری و باشکوه یک مرد 86 ساله با اولین عشق زندگی‌اش/ بعد از 60 سال چه بریز و بپاشی کرده براش+ویدیو مازندرانی حرف زدن شهاب حسینی در حضور نقی و ارسطوی پایتخت+ویدیو/ محسن تنابنده: برای نقش شوهر فهیمه گزینه خوبی هستی😂 حضور پدربزرگ و دایی مژده لواسانی در برنامه زنده و بوسیدن دست پدربزرگ توسط خانم مجری +ویدیو/ خدا برا هم حفظتون کنه نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس تیپ خاص و جذاب رضا عطاران، رامین سریال متهم گریخت بعد از دو دهه، مُد روز شد!+عکس نگاهی به خونه زندگی زیبا و شیک سارا صوفیانی و همسرش قبل از مهاجرت/ چیدمان آنتیک و منحصر به فرد منزلشون رو ببینید!+عکس قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... تاثیر لبنیات در لاغری و چربی سوزی بهترین راهکارها برای از بین بردن کبد چرب جشن تولد ساده و بدون تجملات 61 سالگی احمدی نژاد در خانه ساده و بدون زرق و برقش+عکس سرطان دهانه رحم: همه چیزهایی که باید بدانید دمنوش آرامبخش فوری نگاهی به جشن تولد ساده و بدون تجملات 71 سالگی حسن روحانی در هواپیما/ سورپرایز رئیس جمهور سابق در آسمان+عکس نگاهی به خانه ابدی سیروس گرجستانی و سنگ قبر منحصر به فردش/ چه متن معنادار و زیبایی روی مزارش نوشتن+عکس فال انبیاء روزانه جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 خلاقیت جالب و خنده دار شهرداری تهران برای تبریک روز دانشجو/ این بنر بامزه پربازدید شد+عکس شوخی بامزه رهبر انقلاب با درخواست های متعدد یک دانشجو برای گرفتن هدیه: دَبه در نیار...+ویدیو خطرات پروتز پستان ابراز علاقه خنده دار حامد آهنگی به نعیمه نظام دوست در خیابان: باید عروس ننم بشی+ویدیو شباهت بی حد و اندازه جواد عزتی به پدر و برادر جوانش/ چه خانواده اصیل و صمیمی+عکس نگاهی به خانه مجلل و بزرگی که 3400 سال قبل فرعون مصر در آن استراحت کرد+عکس رونمایی از گواهینامه یک مرد تهرانی که برای نخستین بار 95 سال پیش تصدیق گرفت!+عکس اولین ویدیو از دختر گمشده گلستانی بعد از نجات معجزه آسا/ تصاویر معاینه پزشکی یسنا در بیمارستان+ویدیو لحظه احساسی بوسه آیت الله هاشمی رفسنجانی بر پیشانی رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+عکس بازی یکتا ناصر مقابل منوچهر هادی در فیلم مشترکشان قبل از طلاق +عکس/عجیب ترین تقابل عشق و نفرت... نگاهی به خونه زندگی لوکس و ایرانی پسند علیرضا نیکبخت واحدی با رونمایی از بریز و بپاش های همسرش برای جشن تولدش/ خونه نگو کاخ بگو😍 فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 خلاقیت فوق خنده دار پدر ایرانی در هدایت باد کولر بین پذیرایی و اتاق با کندن دیوار حماسه آفرید + ویدیو/ انیشتین ثانی برازنده توست هموطن😂😂 فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 کادوهای جالب و بامزه یک معلمِ منطقه محروم برای روز معلم که پربازدید شد+عکس/ عشق و صفا توی این هدیه ها خلاصه میشه😍
تیتر امروز   
دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد تصاویری جالب از بازدید یهودیان اسرائیل از موشک ایرانی / مواجهه جالب اسرائیلی ها با دست نوشته یا حیدر کرار ... هدف BBC از مطرح کردن دوباره ماجرای نیکا شاکرمی چه بود؟ از زنده پیدا شدن یسنا تا قاری قرآن کشف حجاب کرده در حواشی داغ امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403 نگاهی به خانه مجلل و بزرگی که 3400 سال قبل فرعون مصر در آن استراحت کرد+عکس رونمایی از گواهینامه یک مرد تهرانی که برای نخستین بار 95 سال پیش تصدیق گرفت!+عکس فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم فال انبیاء روزانه جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...