دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

طوفان کرونا در لبنان بعد از تخریب بیمارستانها در پی انفجار نیترات آمونیوم 

شنبه، 01 شهریور 1399
در پی انفجار نیترات آمونیوم در بندر بیروت و خسارت سنگین وارد شده به زیرساخت های بهداشتی این کشور، و حرکت های سیاسی اجتماعی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی بعد از بحران، موج شدید ابتلا به کرونا ویروس در لبنان شروع شده است. به گزارش بلومبرگ، بعد از کشته شدن بیش از 180 نفر شهروند لبنانی و خسارت میلیارد دلاری به این کشور، اکنون کرونا جولان میدهد.

انفجار مهیب روز4 آگوست 2020 در بندر بیروت خرابی های فرآوانی را برای عروس خاورمیانه در پی داشت. انفجار نیترات آمونیوم ذخیره شده در بندر بیروت بیش از 180 کشته، 6000 زخمی، و بین 10 تا 15 میلیارد دلار زیان برای این کشور در پی داشت. بیش از 300 هزار نفر نیز بعد از این حادثه بی خانمان شدند. بحران به وجود آمده از خلال این حادثه نه تنها برای سیستم سیاسی این کشور بحران آفرین بوده بلکه سیستم بهداشتی این کشور را با مشکل بسیار بحرانی تری مواجه ساخته است. تخریب بیمارستان ها و از میان رفتن تمرکز موجود بر روی پروتکل های بهداشتی باعث شده تا این کشور شاهد بحران دوباره گسترش بیماری همه گیر کرونا ویروس یا همان کووید 19 باشد.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ آمریکا، تدابیر اتخاذ شده بین ماه های مارس و می باعث کنترل قابل توجه گسترش ویروس کرونا در لبنان شده بود. البته این تدابیر ضربه شدیدی به اقتصاد این کشور وارد کرده بود به طوری که نرخ رشد اقتصادی و نرخ تورم به ترتیب کاهش و افزایش یافته بود. به نظر می رسد، بحران به وجود آمده از پی انفجار مهیب بندر بیروت، در حال نابود کردن سیستم بهداشتی این کشور بوده و بحران بزرگتری پیش روی این کشورقرار دارد که نیازمند تدابیر شدید بهداشتی است.
مقامات لبنانی بر این باورند که به دلیل بحران به وجود آمده، اجرای سخت گیرانه ی پروتکل های بهداشتی امکان پذیر نیست چرا که مردم به شدت عصبانی هستند و نیازمند اندکی وقت برای تصمیم گیری موضوعات مختلف میباشند. با این وجود متخصصان معتقدند که این کشور در حال از دست دادن وقت برای کنترل این بیماری است. به گزارش بلومبرگ تعداد موارد ابتلا به کووید 19 در لبنان در دو هفته اخیر ازمرز 10 هزار تن گذشته است.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تبدیل پایان نامه به مقاله !
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب