دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

هنر و رسانه /

توصیه های جالب روانشناسی داور «عصر جدید» 

چهارشنبه، 27 فروردین 1399
ساعد نیوز : سید بشیر حسینی، از داوران مسابقه استعدادیابی عصر جدید، بخشی از سخنان خود برای نوجوانان را در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از افکارنیوز، سید بشیر حسینی، از داوران مسابقه استعدادیابی عصر جدید ، بخشی از سخنان خود برای نوجوانان را در صفحه شخصی اش منتشر کرده و نوشت:

"نسل جدید مسآله و مشغله و عشقِ منه. این دهه هشتادی هایی که معدنهای طلا و نقره هستن باید کشف بشن، نه طرد. باید استعداد هاشون شکوفا بشه، نه سرکوب. باید به نیازهاشون پاسخ داده بشه، نه بی توجهی. وقتی ما درکِشون نکنیم، حتی اگه پیشمون باشن، تَرکِمون میکنن! دیگه "از" خونه هامون فرار نمی کنن، "در" خونه هامون فرار می کنن! اگه گوشهامون پناهگاهشون نباشه به گوشی هاشون پناه می بَرن و به کسی دل می بندن که شاید دلسوزشون نباشه و به جای بالا بردنشون، بلندشون کنه و به ناکجاآباد بِبَردِشون.
اگه می بینیم که بعضی وقتها فریاد میزنن چون می بینن که صداشون نادیده گرفته شده. اگه ما علایق و سلایق این نسل رو نادیده بگیریم، وقتی زورشون برسه از رومون رد میشن ولی اگه الآن ببینیمشون، بشنویمشون و جدی بگیریمشون، به جای اینکه از ما جُدا بشن، همراهمون میشن؛ اگه به حرفشون دل بدیم، به دلمون گوش میدن.
بدیهیه که نوجوان همه ی حرفهاش درست نیست، اما دلیل نمی شه که همه ی حرفهاش رو نشنویم. اگه دختر و پسر ما، از ما محبت و انصاف دید، قاطعیت و پیشگیری از انحراف رو هم می پذیره وگرنه از لجِ ما هم که شده عمدی و حتی علنی کاری رو میکنه که خودشم میدونه غلطه. بدونیم که اگه دلش رو بشکنیم، حُرمتمون رو میشکنه.
منی که توی دلِ این نسل رفتم و دل به دلشون دادم، جون و جوونیم رو خرجشون می کنم! یادمون نره که سردارمون فرمود: همه ی این نوجوونها با هر فکر و شکل و آرم و مرامی، بچه های خودمون و اعضای خانوادمونن. بهِشون نشون بدیم که همیشه جاشون روی چشمهامونه تا به حسرتِ یه چشمک دلشون نلرزه و پاهاشون نلغزه. ای کاش مسئولانه و مهربانانه شکاف نسلی رو پُر کنیم.
پ.ن: همونقد که بزرگترا باید هوای مساله ی نوجوونا رو داشته باشن، نوجوونا نسبت به شکوفاییِ استعدادِ خودشون و حُرمَت بزرگتراشون مسئولن"


23 پسندیدم 3 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
سیما قنواتی
4 سال پیش

از جناب آقای حسینی کمال تشکر و قدردانی را دارم که با صحبت های منطقی و عالی به زیباترین شکل ممکن، وظایفی را که بر گردن ما پدر و مادرها ست رایادآوری کرد
پاسخ
یوسف
4 سال پیش

واقعا👌❤
پاسخ
Ghazal
4 سال پیش

قربونش برم که اینقدر مهربونه و با هممون صمیمیه
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
مراحل سابمیت مقاله
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
گام به گام مراحل چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه