دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

توصیه های رهبر انقلاب به نمایندگان سرلوحه کار مجلس قرار می گیرد 

دوشنبه، 01 مرداد 1403
کد خبر: 398590
ساعدنیوز: عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به این که توصیه های رهبر معظم انقلاب به نمایندگان سرلوحه کار مجلس قرار می گیرد، گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان با ایشان، 9 توصیه داشتند که از جمله آن ها می‌توان به تعامل با سایر قوا، پرهیز از سیاه نمایی و دقت در قانون گذاری اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از ایرنا، مجتبی یوسفی در گفت و گویی با اشاره به دیدار نمایندگان با رهبر معظم انقلاب افزود: در این دیدار رهبر معظم انقلاب 9 توصیه را در حوزه مسائل مختلف به نمایندگان داشتند، رهبر معظم انقلاب در این دیدار تاکید داشتند که نمایندگان مجلس ضمن پرسشگری باید پاسخگو باشند و مجلس به عنوان یکی از ارکان نظام باید تعامل با سایر قوا را همواره در دستور کار خود داشته باشد.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار تاکید داشتند که نمایندگان در نطق‌ها و تذکرات خود باید از هرگونه سیاه نمایی پرهیز کنند و در حوزه قانونگذاری باید قوانین به گونه‌ای نگاشته و تصویب شود که امکان تفاسیر مختلف توسط سوء استفاده کنندگان از آن وجود نداشته باشد.

یوسفی خاطرنشان کرد: در حوزه نظارت رهبر معظم انقلاب عنوان کردند که مجلس باید از افراط و تفریط در این حوزه پرهیز کند و ابزار نظارتی مجلس باید باعث ارتقاء کارآمدی دولت باشد و مجلس با افراط باعث اخلال در کار دولت نشود.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: همکاری با دولت در رای اعتماد به کابینه، فعالیت در حوزه بین المللی و تصویب قوانین در این حوزه توسط نمایندگان مجلس از دیگر توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به نمایندگان بود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب همچنین با اشاره به عملکرد هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، ضمن گله‌مندی از عملکرد این هیات بر عملکرد قوی‌تر آن تاکید کردند.

یوسفی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب همچنین عنوان کردند که وزرایی که برای تشکیل کابینه به مجلس معرفی می‌شوند باید صادق، امین و متدین باشند و اگر دارای این ویژگی‌ها نباشند نباید به مجلس معرفی شوند.

وی افزود: وزرای که به مجلس معرفی می‌شوند باید نسبت به حل مشکلات کشور امیدوار باشند و برای آن برنامه داشته باشند و مجلس آمادگی دارد تا همکاری خوبی با دولت در رای اعتماد به وزرایی که دارای شرایط تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب باشند داشته باشد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 01 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی کتاب
مراحل سابمیت مقاله
شام رژیمی سپیده بزمی‌پور همسر شاهرخ استخری برای شروع سالم خوری خودش و خانواده‌اش+عکس/ مامان و همسر نمونه👌
تصویر جگرسوز از آخرین بوسه‌ی نسرین مقانلو، عمره سریال "مختارنامه"، به پیکر بی‌جان پسر جوانش، ارشیا
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
(ویدئو) حضور سرزده دکتر پزشکیان در محل کار سابقش بدون تشریفات و واکنش جالب رئیس مجلس، محمدباقر قالیباف