دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه / اخبار عمومی /

توزیع ناعادلانه اعتبارات پژوهشی 

پنجشنبه، 30 آذر 1396
کد خبر: 1284
ساعد نیوز: به گفته رئیس سازمان جهاددانشگاهی گیلان، در تقسیم بودجه پژوهشی توجه مناسبی به مراکز پژوهشی نشده است و توزیع اعتبارات در این حوزه براساس عدالت نیست.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، مهندس جمشید رسایی امروز در مراسم تقدیر از پژوهشگران و جهادگران برتر سازمان جهاد دانشگاهی که در پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، ضمن تقدیر از فعالیت پژوهشگران فعال در جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی ظرفیت خوبی برای انجام فعالیت‌های پژوهشی دارد.

وی با انتقاد از نحوه تقسیم اعتبارات پژوهشی، یادآور شد: در تقسیم بودجه پژوهشی توجه مناسبی به مراکز پژوهشی نشده است و توزیع اعتبارات در این حوزه بر اساس عدالت نیست.

رئیس جهاد دانشگاهی گیلان تحقق اقتصاد مقاومتی را یکی از محورهای اصلی فعالیت مسئولین دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی بدون توجه به فعالیت‌های پژوهشی امکانپذیر نیست، زیرا اقتصاد مقاومتی توجه به دانش و توان داخلی است و موفقیت در این عرصه با تلاش مضاعف در فعالیت‌های پژوهشی مسیر می‌شود.

رسایی با تاکید بر توسعه فعالیت‌های پژوهشی توسط مراکز پژوهشی، افزود: توجه به مراکز پژوهشی متفاوت با توجه به دانشگاه‌هاست، زیرا دانشگاه‌ها بیشتر جنبه آموزشی‌ دارند؛ بنابراین توجه به مراکز پژوهشی مقدماتی دارد که باید به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و برنامه‌های جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهش، ادامه داد: بودجه برخی دانشگاه‌ها در بودجه سال آینده نسبت به سال جاری 2 برابر شده است، این در حالی است که بودجه جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از مهمترین مراکز پژوهشی افزایش زیر 10 درصدی داشته است.

رئیس جهاددانشگاهی گیلان با بیان این که گفته شده است که بودجه پژوهشی در آینده بر اساس عملکرد  تقسیم می شود، تصریح کرد: تحقق بودجه پژوهشی بر اساس عملکرد زمینه‌ساز تحقق اقتصادی مقاومتی است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
سابمیت مقاله چیست؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
گام به گام مراحل چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله !
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی