طراحی نقشه آدم ربایی برای فریب همسر و رفتن به فیلیپین!

  چهارشنبه، 28 شهریور 1403 ID  کد خبر 409102
طراحی نقشه آدم ربایی برای فریب همسر و رفتن به فیلیپین!
ساعدنیوز: چندی قبل زن جوانی در تهران سراسیمه به اداره پلیس رفت و از سه مرد نقابدار به اتهام ربودن همسر پولدارش شکایت کرد.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از روزنامه جوان، مرد برج‌ساز که می‌خواست همراه دوستانش برای تفریح به کشور فیلیپین برود از ترس همسرش آدم‌ربایی ساختگی را طراحی و اجرا کرد، اما پس از بازگشت به ایران دستش رو شد و همسرش درخواست طلاق داد.

چندی قبل زن جوانی در تهران سراسیمه به اداره پلیس رفت و از سه مرد نقابدار به اتهام ربودن همسر پولدارش شکایت کرد.

وی در توضیح ماجرا گفت: «شوهرم شایان برج‌ساز و مردی ثروتمند است و پروژه‌های مسکونی زیادی را در حال ساخت دارد. ساعتی قبل همراه همسرم برای خرید به بازار رفتیم. لحظاتی قبل در حال برگشت بودیم که در خیابانی خلوت ناگهان خودروی پژویی جلوی پایمان توقف کرد و دو مرد نقابدار کلاه به سر از خودرو پیاده شدند و به زور همسرم را داخل خودرو کشاندند. من خیلی تلاش کردم مانع ربودن همسرم شوم، اما آن‌ها مرا با چاقو تهدید کردند و راننده هم به سرعت حرکت کرد. داد و فریاد‌های من در آن تاریکی شب و خلوتی خیابان به جایی نرسید و آدم‌ربایان همسرم را با خود بردند.»

معما

با شکایت زن جوان، مأموران به دستور قاضی پرونده تحقیقات خود را برای شناسایی آدم‌ربایان و پیدا کردن ردی از مرد ربوده شده، آغاز کردند. مأموران در نخستین گام به سراغ دوربین‌های مداربسته رفتند. بررسی‌ها نشان داد در نزدیکی محل حادثه دوربین مداربسته‌ای نصب نبوده و در بررسی دوربین‌های بعدی هم متوجه شدند آدم‌ربایان پلاک خودرو را پوشانده و هیچ ردی از خود به جای نگذاشته‌اند. هر چقدر مأموران در تحقیقات خود جلوتر می‌رفتند، حل معمای ربودن مرد برج‌ساز پیچیده‌تر می‌شد و به نظر می‌رسید آدم‌ربایان با نقشه حساب شده عمل کرده‌اند. همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه، شاکی دوباره به اداره پلیس رفت و گفت آدم‌ربایان از طریق فضای مجازی برای آزادی شوهرش درخواست پرداخت مبلغ 5 میلیارد تومان به صورت دلار یا ارز دیجیتال کرده‌اند. وی گفت: آدم‌ربایان تهدید کرده‌اند موضوع را به پلیس خبر ندهم و در فرصت بعدی شماره حساب ارز دیجیتالی را اعلام می‌کنند.

8 روز بعد

در حالی که مأموران به شاکی آموزش داده بودند با آدم‌ربایان برای تحویل دلار قرار بگذارد باخبر شدند مرد ربوده شده پس از هشت روز به خانه‌اش برگشته و ادعا می‌کند آدم‌ربایان او را آزاد کرده‌اند.

وی در ادعایی به مأموران گفت: «شب حادثه سه مرد نقابدار مرا ربودند و وقتی من را به داخل خودرو منتقل کردند، سرم را زیر صندلی بردند تا جایی را نبینم و بعد هم چشمانم را بستند. ساعتی بعد متوجه شدم وارد خانه‌باغی در اطراف تهران شده‌ایم و آدم‌ربایان هم مرا داخل اتاقی حبس کردند. برای اینکه فرار نکنم دست و پایم را با طناب بستند و مرا شکنجه دادند و از شکنجه‌هایم فیلم گرفتند تا خانواده‌ام را مجبور کنند که به آن‌ها پول بدهند. در این چند روز آن‌ها با همسرم در تماس بودند و از او می‌خواستند که به حساب آن‌ها ارز دیجیتال واریز کند، اما وقتی فهمیدند همسرم شکایت کرده از ترس مرا دست و پا بسته کنار جاده‌ای رها کردند. به سختی دست و پایم را باز کردم و خودم را به خانه رساندم.»

حل معما

مرد ربوده شده پس از آزادی به دستور بازپرس پرونده برای بررسی آثار ضرب و جرح به پزشکی قانونی معرفی شد و مأموران هم تحقیقات خود را برای شناسایی عاملان آدم‌ربایی ادامه دادند، اما باز هم موفق به پیدا کردن ردی از آدم‌ربایان نشدند. اظهارات شاکی و اطلاعاتی که او در اختیار مأموران قرار داده بود هیچ کمکی به مأموران نکرد، به همین دلیل فرضیه آدم‌ربایی ساختگی برای مأموران قوت گرفت. همچنین بررسی‌های پزشکی قانونی هم حکایت از آن داشت ادعای مرد ربوده شده که می‌گوید هشت روز دست و پایش با طناب بسته شده بوده، دروغ است و آثار ضرب و جرح و کبودی‌های بدن او هم سطحی است و نشانه‌ای از شکنجه و آدم‌ربایی در آن وجود ندارد.

از سوی دیگر استعلامات مأموران پلیس نشان داد شایان روز حادثه به صورت هوایی از ایران خارج شده و هشت روز بعد هم به صورت هوایی وارد ایران شده و به خانه‌اش برگشته است. دلایل و شواهد نیز نشان می‌داد مرد ربوده شده دروغ می‌گوید و خودش آدم‌ربایی ساختگی را به دلایلی طراحی و اجرا کرده است. در چنین شرایطی مأموران برای روشن شدن زوایای پنهان این حادثه دوباره از شایان تحقیق کردند.

تفریح در فیلیپین

شایان وقتی با شواهد و مدارک روبه‌رو شد به ناچار راز آدم‌ربایی ساختگی را برملا کرد و گفت در این چند روز که ادعا کرده بود در اسارت آدم‌ربایان بوده همراه دوستانش در کشور فیلیپین تفریح می‌کرده است.

او گفت: «من وضع مالی خوبی دارم و سال‌هاست که آرزو دارم برای تفریح به خارج از کشور بروم، اما همسرم اجازه نمی‌داد. در این چند سال خیلی تلاش کردم که به بهانه‌های مختلف همراه دوستانم به خارج بروم و تفریح کنم، اما همسرم به من اجازه نمی‌داد و می‌گفت هر جایی که بخواهم بروم باید همراه من باشد. برای او کادو می‌خریدم، اما فایده‌ای نداشت، از طرفی هم از همسرم می‌ترسیدم، به همین دلیل بدون اجازه او جایی نمی‌رفتم. مدتی قبل تعدادی از دوستانم تصمیم گرفتند برای تفریح به کشور فیلیپین بروند و از من هم خواستند همراه آن‌ها شوم. سفر مجردی بود و می‌دانستم همسرم اجازه نمی‌دهد، اما دوستانم برای این تور هشت روزه برای من هم بلیت گرفته بودند. یک روز مانده بود به سفرمان و من هنوز جرئت گفتن اینکه می‌خواهم به سفر بروم را به همسرم نداشتم تا اینکه همراه سه نفر از دوستانم نقشه آدم‌ربایی ساختگی را طراحی کردیم. من به بهانه خرید با همسرم به خیابان رفتیم و طبق نقشه او را به مکان خلوتی بردم که هیچ دوربین مداربسته‌ای نداشت، دوستانم راه ما را سد و نقشه آدم‌ربایی ساختگی را اجرا کردند. پس از این به سرعت به سمت فرودگاه حرکت کردیم و به کشور فیلیپین رفتیم. هشت روز در آنجا خوشگذرانی کردیم و برای اینکه همسرم و پلیس مشکوک نشوند از طریق فضای مجازی برای همسرم پیام می‌دادیم و از او می‌خواستیم برای آزادی من ارز دیجیتال فراهم کند. البته قرار نبود ما پولی از او بگیریم تا اینکه هشت روز بعد به ایران برگشتیم و دوستانم مرا در مکان خلوتی از خودرو پیاده کردند و من هم با سر و وضعی به‌هم ریخته به خانه برگشتم.»

سفر تلخ

شایان در پایان گفت: «من فکر نمی‌کردم راز آدم‌ربایی ما بر ملا شود، چون نقشه‌اش حساب شده بود، اما برملا شد و این راز زندگی‌ام را سیاه کرد. تصور می‌کردم همسرم از خانه قهر کند، اما او الان درخواست طلاق داده و مهریه‌اش را اجرا گذاشته است. هشت روز سفر به فیلیپین زندگی‌ام را نابود کرد، هرچند در این چند روز تفریح و خوشگذرانی کردم، اما تلخ‌ترین سفر زندگی‌ام بود و الان پشیمانم و امیدوارم همسرم مرا ببخشد.»

با اعتراف مرد برج‌ساز، پرونده آدم‌ربایی ساختگی به دستور قاضی بسته شد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به سینی غذای ساده رهبر انقلاب با 2 استکان چای و قند و پنیر +عکس / آقا چهار زانو روی زمین نشسته اند (480 نظر) داریوش ارجمند: خانومه میره وزنه بردار میشه 2 سال دیگه نه رحم داره نه تخمدان همشو عمل میکنه میریزه دور! من پدر سنتی رو دوست دارم تا پدری که سفره عرق پهن میکنه+فیلم (460 نظر) نگاهی به خانه بدون تجملات محمود احمدی نژاد با فرش ماشینی و مخده های قدیمی و مزین به تصویر امام خمینی و رهبر معظم انقلاب (عکس) (297 نظر) عکسی از اولین روز مادر شدن فرح پهلوی/ قرق بیمارستان و نمایش زندگی سلطنتی... (208 نظر) ساده زیستی رهبر انقلاب به روایت تصویر / از عینک شکسته و کفش ساده تا سفره غذای ساده در کنار سیاستمداران (205 نظر) مادر علی دایی: پسرم به بیمارستانها گفته اگه کسی توان مالی نداشت به من خبر بدین؛ به هر نیازمندی که من بگم به حسابش پول واریز می‌کنه +ویدیو (189 نظر) سفره غذای ساده و دورهمی صمیمی رهبر معظم انقلاب با فرماندهان ارشد سپاه+عکس/ آقا هم مثل همه روی زمین غذا می خورد (179 نظر) محمدرضا گلزار: تا میتونین دعا کنین تا میتونین نماز بخونید؛ آدم بی‌اعتقاد هیچ چیز در زندگیش نداره+ویدیو (173 نظر) نگاهی به لباس عروس های زنان شاه پهلوی؛ از لباس عروس 30 کیلویی ثریا اسفندیاری تا پیراهنی مزین به پرهای لک‌لک آفریقایی! / به نام مردم به کام خاندان منحوس پهلوی+عکس (168 نظر) مهنوش صادقی همسر دوم مهدی هاشمی: 20 سال با مهدی هاشمی رابطه داشتم و گلاب آدینه خبر داشت (154 نظر) خنده رهبر انقلاب از پیشنهاد عجیب احمدی‌نژاد: ساخت اتوبان از فرودگاه امام به مسجد جمکران تا امام زمان در ترافیک و شلوغی اتوبان قم گیر نکنند! (146 نظر) داریوش ارجمند: من مختار رو خوب میشناسم! مختار خیلی علیه السلام نیست/ اصلا از مختار و فریبرز عرب نیا خوشم نمیاد! (128 نظر) علی دایی: همسرم بهترین مشاورم هست؛ ویلای به شکل توپ در کلاردشت ندارم؛ میلیون‌ها علی دایی هم برای مردم کم است+عکس (117 نظر) تصویری از اعلامیه ترحیم همسر تایلندی یوسف تیموری/ روحش شاد و یادش گرامی (108 نظر) آلبوم تصاویر آذری جهرمی به مناسبت سالروز تولدش ؛ از استایل دامادی در شب عقد و سفر به حافظیه و تخت جمشید با اهل و عیال تا موتورسواری کنار دریا و دوشیدن شیر گوسفند (93 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
امین فردین با آبروی الناز شاکردوست بازی کرد! ادعای روابط عجیب و غریب بازیگر فیلم بی بدن با هنرمندان ایرانی!
فوزیه همسر اول شاه پهلوی: کاخ نشینی در شان ما نیست/ شاه به من خیانت می کرد، با یک سرهنگ ازدواج کردم و دختری به نام نادیا دارم
کتاب خوب بخوانیم ؛ معرفی کتاب عاشقانه غرور و تعصب
رهبر معظم انقلاب بعد از دیدن عکس‌های قبل از انقلاب کارگردان معروف: ارادت من مضاعف شد، این آدم آن‌طوری بوده و حالا این است!؟
20 دیالوگ ماندگار و زیبای سینمای ایران؛ از شهاب حسینی در درباره الی تا پارسا پیروزفر در فیلم نقاب+ویدیو
پایتخت 7 و ماموریت برگرداندن آب رفته به جوی
تلاش هولناک مرد شیشه‌ای برای بریدن سر پسرش! پدربزرگ به خاطر نوه‌اش قاتل شد
(ویدیو) جمله انگلیسی و احساسی دکتر پزشکیان برای بیان احساساتش نسبت به جنایات اسرائیل
جمله نسنجیده پزشکیان و سوءاستفاده رسانه‌های عربی و انگلیسی | توصیه دلسوزانه به رئیس‌جمهور محترم
مجله تاریخ؛ رونمایی از اولین ماشین ظرفشویی در زمان قدیم/این خانم برای اولین بار ماشین ظرفشویی را اختراع کرد
(ویدئو) شباهت عجیب و خارق العاده صدای موتور خودرو ها به صدای این حیوانات!/ فقط ماشینی که صداش مانند مار بود!😮
قیف یک اثر دوست نداشتنی / این بار رضا عطاران هم نمی‌تواند مخاطب را بخنداند!
ژاله صامتی بازیگر برنامه جوکر: یه خانومی به من میگفت مگه شما سبزی هم میخرید خودتون پاک میکنید؟باور نمیکرد!
(ویدیو) ماجرای عجیب آتش زدن رستوران لبنانی هادی کاظمی و خوردن پول‌هایش/ توصیه جالب وی به محمدرضا گلزار
طراحی نقشه آدم ربایی برای فریب همسر و رفتن به فیلیپین!
منتخب روز   
توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW جمله امروز پزشکیان که گفت «خیلی خراب نکردم که؟» در فرهنگ آذری زبان ها یعنی چه؟ +عکس کیک تولد خاص و شکلاتی شهاب حسینی برای تولد 13 سالگی پسرش با طرح مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس خاطره خنده دار مهران مدیری : یه آقایی با کیف سامسونِت و کت و شلوار آبی استخری اومد صداشو کلفت کرد مغرورانه گفت آقای مدیری من برای اینکه وارد سینما شم باید چیکار کنم گفتم باید بلیط بخری+ویدئو کیک تولد خاص و شکلاتی همسر هاشمی رفسنجانی برای تولد 82 سالگی یارش با طرح مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس تصویر رهبر معظم انقلاب در دستان وزیر کودک‌کش+عکس انتشار غزل جدیدی از رهبر معظم انقلاب + فیلم/ دیدن این ویدیو با صدای دلنشین رهبری رو از دست ندید نگاهی به کیک تولد 44سالگی شهاب حسینی با دیزاین خاص در خانه اش/مبارکا باشه +عکس