دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

ترامپ بازداشت شد 

چهارشنبه، 24 خرداد 1402
کد خبر: 344031
ساعد نیوز: رئیس‌جمهور سابق آمریکا به منظور محاکمه به خاطر 37 اتهام مختلف به دادگاه میامی وارد و بازداشت شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا امروز (سه‌شنبه) وارد دادگاه میامی شد تا به اتهام سوء استفاده از اسرار دولتی محاکمه شود.

طبق گزارش الجزیره، براساس ضوابط آمریکا دونالد ترامپ قبل از حضور در دادگاه و در برابر قاضی، به مدت چند دقیقه تحت بازداشت قرار گرفت.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا قبل از حضور در دادگاه گفت: «ما ملتی در حال افول هستیم و این یکی از غم‌انگیزترین روز‌های تاریخ کشورمان است.»

ترامپ با 37 فقره اتهام از جمله نگهداری غیرقانونی اسناد طبقه‌بندی شده، ممانعت از اجرای عدالت، دروغگویی به قوه قضاییه و نقض قانون جاسوسی روبه‌رو است.

وکیل دونالد ترامپ در خصوص محاکمه او گفت: «ما شاهد استفاده از سیستم عدالت کیفری به عنوان یک سلاح هستیم و در سال‌های اخیر شاهد محاکمه‌هایی با انگیزه سیاسی بوده‌ایم.»

همزمان با حضور رئیس‌جمهور سابق آمریکا در دادگاه، تدابیر امنیتی در اطراف دادگاه مرکز شهر تشدید شده است. ترامپ اولین رئیس‌جمهور در تاریخ آمریکاست که توسط هیئت منصفه فدرال متهم شده است.

بر اساس مستندات موجود، ترامپ پس از خروج از کاخ سفید اسناد محرمانه حاوی اسرار هسته‌ای را در نزد خود نگهداری کرده است. این اسناد همچنین شامل اطلاعات مربوط به فعالیت‌های نظامی کشور‌های خارجی و آمریکا و جزئیاتی درمورد توانایی‌های هسته‌ای یک کشور خارجی است.

جلسه استماع ترامپ با قرائت کیفرخواست پرونده اسناد طبقه‌بندی شده توسط قاضی فدرال برگزار شد. رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جلسه دادگاه تمام اتهاهامات خود را رد کرد و گفت که او بی‌گناه است.

ترامپ پس از شنیدن کیفرخواست و ارائه دفاعیات خود از دادگاه بدون قید و شرط خارج شد. قاضی حکم داد که ترامپ، نمی‌تواند با هیچ شاهد احتمالی در پرونده اسناد طبقه‌بندی شده ارتباط برقرار کند.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 28 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان
مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد! + فیلم / قربانی فحشا ...
ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم