دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

ترامپ به مردم «روغن مار» می‌فروشد 

دوشنبه، 19 تیر 1402
کد خبر: 347713
ساعد نیوز: کریس کریستی‌، فرماندار پیشین نیوجرسی و یکی از نامزدهای جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا، به شدت از رقیب خود دونالد ترامپ انتقاد کرد، و با کنایه به عدم صداقت رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده، گفت ترامپ با وعده و وعیدهای توخالی خود به مردم «روغن مار» می‌فروشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از «سی‌ان‌بی‌سی»، کریستی یکشنبه گفت: «اعضای حزب جمهوری‌خواه و مردم سراسر آمریکا از دست نامزدهای سیاسی که کارشان فروختن روغن مار است خسته شده‌اند. این‌ها فقط وعده می‌دهند، و کارشان این است که هر‌آنچه را که فکر می‌کنند مردم می‌خواهند در آن لحظه بشنوند، به آنها تحویل می‌دهند.»

کریستی که زمانی متحد نزدیک ترامپ بود، اینک به یکی از جدی‌ترین منتقدان وی در میان جمهوری‌خواهان تبدیل شده است، و حتی اختلاف محبوبیت چشمگیر او با ترامپ باعث نشده تا دست از انتقادات خود از رئیس‌جمهوری پیشین بکشد.

کریستی و ترامپ بر سر اصلاحات تأمین اجتماعی در آمریکا نیز به شدت اختلاف نظر دارند. در جایی که ترامپ مدافع سرسخت حفظ وضع موجود در قبال بیمه تأمین اجتماعی در آمریکاست، کریستی می‌گوید این برنامه باید به‌طور بنیادی اصلاح شود تا افراد ثروتمند از دریافت کمک‌های آن محروم شوند. فرماندار پیشین نیوجرسی همچنین قصد دارد سن بازنشستگی را بالا ببرد.

کریستی کارزار انتخاباتی خود را از 6 ژوئن آغاز کرده است، و با کسب حدود 2.5 درصد حمایت اولیه جمهوری‌خواهان، با اختلاف زیاد ترامپ را دنبال می‌کند، و با این حال طی هفته‌های اخیر وضعیت کریستی نسبت به سایر نامزدهای جمهوری‌خواه بهتر شده است.

به گفته «سی‌ان‌بی‌سی»، برای اینکه فردی که خودش را نامزد جمهوری‌خواهان کرده است بتواند در انتخابات مقدماتی این حزب میان کاندیداهای بالقوه آن که در ماه آگوست برگزار می‌شود شرکت کند، لازم است بیش از چهل هزار مورد کمک مالی از رای‌دهندگان دریافت کند، و در سه نظرسنجی ملی یا دو نظرسنجی ملی و یک نظرسنجی ایالتی بیش از یک درصد حمایت رای‌دهنگان را دریافت کند.

  برچسب ها: نیوجرسی

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
(ویدئو) بازی صبحگاهی گربه زیبای محمدرضا گلزار / وقتی گلزار سر به سر گربه اش میذاره
اعتراف طناز طباطبایی/ عاشق فوتبالیست معروف بودم و به خاطرش فوتبال می دیدم
ویدیو/ شعر حماسی استاد شهریار، در وصف اسطورهٔ دینی تاریخ اسلام، امام حسین (ع) و روز عاشورا از زبان رئیس جمهور ایران دکتر پزشکیان
ویراستاری تخصصی مقاله
نگاهی به چیدمان هنرمندانه اتاق خواب رامین رضاییان+عکس/ از لوسترهای ژاپنی بالای تخت‌خواب تا گلهای استوایی و سرسبز کنار تخت/ اینجا خود بهشته😍
ترجمه تخصصی متن
هزینه چاپ یک کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب