دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

ترامپ بیشترین نیاز را به یک مذاکره صوری دارد، او نیاز دارد تهران آرام باشد! 

دوشنبه، 19 خرداد 1399
کد خبر: 83392
ساعد نیوز: رئیس جمهور آمریکا از تهران برای مذاکره دعوت کرد و آزادی مایکل وایت، کهنه سرباز آمریکا را نشانه امکان امضای توافق دو کشور دانست.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از خبرآنلاین، صالح قزوینی در یادداشتی با عنوان « جدی بودن ترامپ در مذاکره با ایران » در روزنامه الرای الیوم نوشت:

این دعوت به مذاکره از سوی ترامپ نخستین بار نیست که صورت می گیرد و هر بار تهران به دعوت ترامپ اهمیتی نمی دهد.

در پاسخ به این که چرا ترامپ با وجود آگاهی از واکنش ایران هربار دست به این اقدام می زند، باید گفت او احمق نیست بلکه این امر عملگرایی غربی نام دارد و در کنار آن او هربار از ایرانی ها دعوت می کند شاید به یکی از آنها پاسخ مثبت داده شود و هم زمان او تلاش می کند ایرانی ها را در تنگنا قرار دهد و جامعه بین المللی را علیه آنها برانگیزد.

امروز ترامپ بیشترین نیاز را به یک مذاکره صوری دارد. او نیاز دارد تهران آرام باشد و هیچ اقدامی انجام ندهد که باعث در تنگنا قرار گرفتنش شود و هم زمان بر نتایج انتخابات تاثیر بگذارد.
اما تهران به خوبی می داند فرصت کنونی بهترین فرصت برای وارد آوردن فشار بر ترامپ، بازگردادن او به توافق هسته ای و لغو تمامی تحریم ها است از این رو تنها به ارسال نفتکش به ونزوئلا اکتفا نخواهد کرد، اقدامی که ترامپ را در برابر ملتش در تنگنا قرار داد.

پیش بینی می شود تهران گام های دیگری بردارد که چه بسا در راس آنها نقض قانون سزار علیه سوریه باشد و این همان چیزی است که تهران می خواهد؛ یعنی نقض محاصره علیه خود و متحدانش و شکستن غرور و سلطه طلبی ترامپ.
از این رو چنانچه ترامپ بخواهد تهران از در تنگنا قرار دادن او دست بردارد و مانع پیروزی او در انتخابات نشود، باید به جای دعوت به مذاکره به توافق هسته ای بازگردد و تحریم ها را لغو کند. در آن زمان ممکن است تهران با مذاکره موافقت کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
مراحل سابمیت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC