ترفندهای تضمینی برای خوشبو کردن منزل / خانه خود را با مواد کاملا طبیعی بهشتی کنید!

  شنبه، 16 تیر 1403   زمان مطالعه 7 دقیقه

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، انسان هزاران سال است که به خوشبو کردن محیط زندگی و فعالیت خود علاقه دارد. این علاقه فطری به شکل های مختلف طی حیات گونه ما پاسخ داده شده است، از سوزاندن موادی مانند عود و کندر تا پرورش گیاهان معطر و از استفاده از عطرها و ادکلن ها تا تولید اسپری های شیمیایی همگی در راستای همین تمایل به استشمام بوی مطلوب در محیط اطراف به جزئی از زندگی بشری بدل شده اند.

خوشبو کننده خانگی


روش درست کردن خوشبوکننده های خانگی متفاوت است اما در بسیاری از موارد، بصورت اسپری مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید برای اینکار از بطری های اسپری پلاستیکی معمولی استفاده کنید. استفاده از بطری هایی مانند بطری های اسپری امبر، ایده ی خوبی است چون این بطری ها اسپری قوی دارند و رنگ تیره آنها، موجب دوام بیشتر محتویات موجود در آن می شود.

قبل از هر چیز بوهای بد محیط را خنثی کنید!


بهترین راه برای از بین بردن بوی نامطبوع محیط این است که ابتدا بوهای موجود را به روش های مختلف خنثی کنید و پس از آن، از یک خوشبوکننده ی معطر استفاده نمایید. برای خنثی کردن بوی محیط می توانید از جوش شیرین یا سرکه استفاده کنید.

اگر میخواهید از جوش شیرین استفاده کنید، حدود یک فنجان جوش شیرین را در یک کاسه بریزید و آن را در نزدیکی محل بوی بد خانه قرار دهید. اگر کل خانه بو است، در هر اتاق یک کاسه بگذارید! اینکار بوهای بد خانه را جذب می کند اما سعی کنید پس از مدتی آنها را تعویض کنید. ما توصیه می کنیم هر یک تا دو روز یکبار آن را عوض کنید.در صورت استفاده از سرکه، 4 قسمت آب را با یک قسمت سرکه سفید ترکیب کنید و در یک بطری اسپری بریزید. سپس آن را دور تا دور اتاق اسپری کنید. در ابتدا ممکن است متوجه بوی سرکه شوید اما این بو به سرعت از بین می رود. سرکه به طور طبیعی بوها را خنثی می کند و عملکردی مشابه جوش شیرین دارد.

سرکه

بهترین جاذب های طبیعی بو کدامند؟


بطور کلی اگر به دنبال خنثی سازی بوی محیط هستید، می توانید از گزینه های زیر بعنوان جاذب بو استفاده کنید:

جوش شیرین: جوش شیرین یک جاذب بوی ارزان قیمت و موثر است.


سرکه: همانطور که گفته شد، برای خنثی سازی بوی بد خانه، می توانید سرکه را در یک بطری اسپری بریزید و در اطراف خانه خود اسپری کنید.

چوش شیرین

نان: قرار دادن چند برش نان در یخچال، می تواند به جذب بوی آن کمک کند.

نان

خاک گربه: خاکی که برای نگهداری گربه های خانگی استفاده می شود، می تواند گزینه ی ایدآلی برای خنثی کردن بوهای نامطبوع محیط باشد.

کیسه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا: این گزینه نسبت به موارد دیگر کمی گران تر است، اما در جذب بو و سایر آلاینده های مضر هوا بسیار عالی عمل می کند.


کیسه های تصفیه هوا: این گزینه شامل کیسه های کوچکی ست که می توانید در اطراف خانه قرار دهید و بوهای نامطبوع را از بین ببرید.

حالا اسپری های خوشبو کننده خود را بسازید!

خوشبوکننده ی نعنا لیمویی

برای ساخت این اسپری، به مواد زیر نیاز دارید:

  • یک شیشه ضد نفوذ هوا

  • یک قاشق چایخوری عصاره ی وانیل

  • یک قابلمه

  • یک قاشق چایخوری عصاره ی نعناع

  • آب

  • دو عدد لیموترش سبز

    نعنا

لیموترش

طرز ساخت:

  • لیموترش ها را ورقه ورقه کنید و در قابلمه قرار دهید. سپس عصاره وانیل و نعناع را اضافه کنید.

  • سه چهارم قابلمه را آب بریزید و اجازه دهید به جوش بیاید.

  • هنگامی که آب شروع به جوش آمدن کرد، حرارت را کم کنید و اجازه دهید با شعله ی ملایم کمی بجوشد. درب قابلمه را نگذارید.

  • تا زمانی که می خواهید، قابلمه را روی حرارت بگذارید اما حتما بر آن نظارت داشته باشد. در صورت لزوم برای جلوگیری از سوخته شدن محتویات قابلمه، آب بیشتری اضافه کنید.

  • پس از پایان کار، حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید محلول خنک شود.

  • محلول را در بطری بریزید و در یخچال قرار دهید. می توانید تا چند روز از این محلول بصورت اسپری استفاده کنید و زمانی که احساس کردید، رایحه ی لیمو و نعناع آن کم شده، مجددا مراحل را تکرار کنید.


خوشبوکننده ی زنجبیلی

برای درست کردن خوشبوکننده با رایحه ی زنجبیل، به ترکیبات زیر نیاز دارید:

  • یک تکه ریشه زنجبیل

  • یک قاشق غذاخوری عصاره ی بادام

  • 3 عدد چوب دارچین

  • یک ظرف شیشه ای درب دار

  • آب

  • یک قابلمه

    زنجبیل

دارچین

زنجبیل را به قطعات کوچک تقسیم کنید و تمام مواد دیگر را در قابلمه بریزید و مشابه روش قبلی، روی گاز بجوشانید. اگر می خواهید بعداً از آن استفاده کنید، پس از سرد شدن، آن را در یخچال نگه دارید. این ترکیب را می توانید تا چند روز یا تا زمانی که رایحه ی زنجبیل به مشام میرسد، استفاده کنید. اسپری کردن این خوشبوکننده در فضا، رایحه ی بینظری در محیط خانه ی شما ایجاد می کند.


قهوه

آیا می دانید که قهوه یک خوشبو کننده طبیعی است؟ اگر بوهای عجیبی در خانه استشمام می کنید، از دانه های معطر قهوه کمک بگیرید. شما می توانید دانه های قهوه را آسیاب یا دم کنید تا بوهای نامطبوع محیط را جذب کند و رایحه ای دلنشین در فضای خانه ی شما پراکنده شود. قهوه برای از بین بردن بوی غذا از آشپزخانه نیز بسیار خوب عمل می کند.شما می توانید چند کاسه قهوه تازه آسیاب شده را در اتاق هایی که بوی بد می دهند، قرار دهید. همچنین می توانید قبل از قرار دادن کیسه ی پلاستیکی در سطل زباله، مقداری قهوه در ته سطل بریزید تا از تولید بوهای نامطبوع جلوگیری شود.

گلهای طبیعی

اگر می خواهید به فضای خانه ی خود طراوت و رایحه ای آرامش بخش ببخشید، از گل های طبیعی تازه استفاده کنید. به باغ بروید و چند گل بچینید یا به گل فروشی بروید و گل های مورد علاقه ی خود را خریداری کنید.

حتی می توانید یک دسته گل طبیعی با گیاهان تازه بریده شده ای مانند شمعدانی، نعناع، رزماری یا اسطوخودوس تهیه کنید. گلها یا گیاهان را به صورت دسته های کوچک گره بزنید و آنها را در اطراف خانه قرار دهید.

گیاهان آپارتمانی

گیاهان خانگی مزایای بسیار زیادی دارند که یکی از آنها تصفیه کردن هوای خانه است. برخی از گیاهان تصفیه کننده هوا عبارتنداز:

  • گیاه عنکبوتی

  • دراسنا

  • پوتوس

  • فوفل (نخل هندی)

  • گل داوودی

  • بامبو

  • پیچک انگلیسی

  • فیکوس

  • آگلونما

  • اسپاتی فیلوم

قرار دادن این گیاهان در محیط خانه، قطعا تاثیر زیادی در تصفیه ی هوای محیط دارد.

مزایای استفاده از خوشبو کننده های خانگی طبیعی

خوشبو کننده خانگی مزایای بسیار زیادی دارند که برخی از آنها عبارتنداز:

نسبت به محصولات شیمیایی موجود در بازار، بوی بهتری دارند

اگر تابحال از خوشبوکننده های آماده ی موجود در فروشگاه ها استفاده کرده اید، احتمالا متوجه شده اید که این محصولات بوی شیمیایی قوی یا عطری مصنوعی دارند. این بدین دلیل است که ترکیبات استفاده شده در این محصولات، مصنوعی و سنتتیک هستند. اما خوشبو کننده های خانگی با استفاده از مواد طبیعی ساخته می شوند و به همین دلیل بوی مطبوع تری دارند.

فاقد مواد شیمیایی مضر هستند:

خوشبو کننده های مصنوعی اغلب با مواد شیمیایی مضر ساخته می شوند. این مواد می توانند باعث سردرد، تحریک و حتی مشکلات مربوط به تولید مثل شوند. اگر شما هم دوست ندارید که در معرض این مواد مضر قرار بگیرید، بهترین کار این است که از خوشبوکننده های طبیعی و خانگی استفاده نمایید.

مقرون به صرفه هستند:

اسپری های خوشبوکننده مصنوعی معمولا قیمت بالایی دارند. این درحالیست که شما می توانید با حداقل هزینه و امکانات، خوشبوکننده های طبیعی را در خانه بسازید. شاید در نگاه اول فکر کنید که هزینه های اولیه مانند خرید بطری ها، روغن های ضروری و سایر مواد ممکن است زیاد باشند اما در حقیقت برای مدت بسیار طولانی می توانید از آنها استفاده کنید!

می توانید از آنها بعنوان هدیه استفاده کنید:

بعضی از مردم عاشق هدایای دست ساز هستند! هنگامی که ترکیب مورد علاقه ی خود را پیدا کردید، شروع به ساختن آن کنید و بعنوان هدیه به خانواده یا دوستان خود تقدیم کنید.

هدیه خوشبو کننده

توجه: روغن ها و ترکیبات سازنده ی خوشبوکننده را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.

در هوای تازه و معطر نفس بکشید!

با استفاده از راهکارها و نکات ارایه شده در این مطلب، محیط زندگی خود را معطر کنید و با خیال راحت نفس بکشید!

فراموش نکنید که قبل از افزودن بوی جدید به خانه، ابتدا بوهای نامطبوع را از بین ببرید. ما توصیه می کنیم ابتدا از یک روش خنثی سازی بو، مانند جوش شیرین یا سرکه استفاده کنید و سپس از خوشبوکننده های طبیعی خانگی که روش درست کردن آنها در این مطلب آموزش داده شد، استفاده نمایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (585 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (182 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (52 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (25 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان