دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

ترکیه به تصویب قانون ضد مسلمانان در فرانسه انتقاد کرد 

یکشنبه، 03 مرداد 1400
کد خبر: 160098
ساعدنیوز: مدیر روابط عمومی دولت ترکیه اعلام کرد فرانسه با تصویب لایحه‌ای که با هدف اسلام هراسی تصویب شد قصد دخالت در زندگی مسلمانان را دارد.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ترکیه، پارلمان فرانسه را به دلیل تصویب قانون ضد جدایی طلبی که مستقیما مسلمانان را هدف قرار می دهد، مورد انتقاد قرار داد.

فاحرتین آلتون، مدیر روابط عمومی دولت ترکیه در صفحه توییتر خود نوشت: اگرچه فرانسه ادعا می کند که دولتش بر اساس اصول آزادی، برابری و برادری استوار است، اما از طریق لایحه ای که با هدف افراط گرایی و اسلام هراسی تصویب شد، نشان داد تا چه حد در شیوه زندگی مسلمانان و اقلیت های مذهبی دخالت می کند.

آلتون نوشت: این قانون مسلمانان را بیش از پیش به حاشیه می برد و کاملا مغایر با اصول اصطلاحا اساسی فرانسه، آزادی اقلیت های مذهبی را محدود و اسلام هراسی را تبلیغ می کند.

وی گفت: ترکیه ادامه روند تحولات مربوط به این لایحه را به دقت دنبال خواهد کرد.

روز گذشته، بر خلاف انتقادات برخی نمایندگان، مجمع ملی فرانسه روز جمعه لایحه جنجالی (ضد جدایی طلبی) را با ۴۹ رای مثبت در مقابل ۱۹ رای منفی و ۵ رای ممتنع تصویب کرد. استدلال دولت فرانسه این است که این قانون برای تقویت سیستم سکولار فرانسه نیاز است، اما منتقدان می گویند این قانون آزادی مذهبی را نقض می کند.

طرفداران لایحه بحث برانگیز ضد جدایی طلبانه که از سوی دولت امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه مطرح شد، می گویند این طرح صرفا قصد دارد ارزش های این کشور یعنی آزادی، برابری و برادری را تقویت کند، اما بسیاری دیگر این قانون را یک جنبش پوپولیستی می دانند.

با قانونی شدن این طرح، دولت فرانسه آموزش در خانه را برای مسلمانان ممنوع ، تحصیلات رسمی را اجباری می کند و در صورت لزوم قادر به بستن انجمن ها، مدارس و مساجد است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
سابمیت مقاله چیست؟
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی