دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

ترکیه به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل می‌پیوندد 

سه شنبه، 16 مرداد 1403
کد خبر: 401587
ساعدنیوز: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی گفت که این کشور به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری می‌پیوندد.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، اردوغان افزود که تیم حقوقی پارلمان ترکیه در تلاش برای پایان دادن به نسل‌کشی علیه مردم فلسطین به شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری می‌پیوندد و ترکیه هفتم اوت (چهارشنبه 17 مرداد) شکایت خود را تقدیم این دیوان خواهد کرد.

رئیس جمهور ترکیه گفت: متاسفانه بازیگران غربی به ویژه آمریکا، اسیر (رژیم) اسرائیل و یک مشت صهیونیست متعصب شده‌اند.

وی اضافه کرد: ترکیه تمام تلاش خود را برای توقف بربریت (رژیم) اسرائیل در نوار غزه به کار می‌گیرد.

رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد: شبکه نسل‌کشی (رژیم) اسرائیل تشنه‌ خون است و هر جنایاتی هم که مرتکب شود، مانع از همبستگی ترکیه و مردم ترکیه با فلسطینی‌ها نمی‌شود.

اردوغان پیش تر در مورد حملات رژیم صهیونیستی به غزه گفته بود: شورای امنیت سازمان ملل در برابر این ظلم که به طور معمول باید بشریت را بیدار کند، سکوت می‌کند.

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه نیز دوشنبه شب اعلام کرد که این کشور به شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری به اتهام ارتکاب نسل کشی علیه فلسطینی‌ها می‌پیوندد و متحدان این رژیم باید قلاده آن را بگیرند.

وزیر خارجه ترکیه همچنین افزود: «اسماعیل هنیه» مذاکره کننده ارشد فلسطینی‌ها در یک ترور ناجوانمردانه توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و ما از این اقدام رژیم اسرائیل درمی‌یابیم که نتانیاهو خواستار آتش بس نیست.

فیدان تصریح کرد: رژیم اسرائیل می‌خواهد با گرسنه نگهداشتن فلسطینی‌ها آنها را قتل‌عام کند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت فلسطین از هفتم اکتبر2023 (15 مهرماه1402) تاکنون 39 هزار و 623 شهروند فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند.

با گذشت بیش از 300 روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 16 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
سکانس دیده‌نشده‌ی سینمای ایران/ عاشقانه جذاب هدیه تهرانی و مهران مدیری در اولین و آخرین فیلم مشترکشان / بعد از 10 سال چرا این‌دوتا چرا هیچ تغییری نکردن؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
تبدیل پایان نامه به مقاله
گریه های جگرسوز آوا و آلین جوهرچی در عزای پدرشان حسن جوهرچی +عکس/ روحش شاد
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
ویدیو/ سکانسی خنده‌دار از بازجویی "نیما شعبان‌نژاد" هوشمند سریال "هیولا"/ قابل توجه وکلای محترمی که مجازی درس خوندن، میگه یه چیزی هست تقاضای اونو دارم! فقط قیافۀ بازپرس