دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

ترکیه قطب جدید گردشگری سلامت: 50 درصد افزایش تقاضا برای تور ترکیه با هدف درمان 

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
به بهانه انتشار این آمار در ادامه می‌توانید مصاحبه‌ای از الیف اورال، عضو هیئت مدیره TÜRSAB، درباره رشد گردشگری سلامت در ترکیه را مشاهده کنید تا اطلاعات لازم در این زمینه را به دست آورید. در صورتی که قصد دارید به این منظور راهی این کشور شوید، می‌توانید قیمت تور ترکیه و رزرو آن را از وبسایت لحظه آخر انجام دهید.

انجمن آژانس‌های مسافرتی ترکیه (TÜRSAB) گزارشی منتشر کرده که براساس آن گردشگری سلامت در ترکیه افزایش داشته و این کشور در فهرست یکی از 10 کشور برتر جهان در گردشگری سلامت قرار گرفته است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید ترکیه درحال حاضر بیشترین بیماران خارجی از سرتاسر دنیا را جذب خود می‌کند. خبرگزاری آناتولی اخیرا اعلام کرده است که در رتبه بندی گردشگری سلامت، به جز ترکیه، کشورهای مکزیک، هند، تایلند، برزیل، و سنگاپور هم رتبه‌های برتر را در اختیار دارند. به بهانه انتشار این آمار در ادامه می‌توانید مصاحبه‌ای از الیف اورال، عضو هیئت مدیره TÜRSAB، درباره رشد گردشگری سلامت در ترکیه را مشاهده کنید تا اطلاعات لازم در این زمینه را به دست آورید. در صورتی که قصد دارید به این منظور راهی این کشور شوید، می‌توانید قیمت تور ترکیه و رزرو آن را از وبسایت لحظه آخر انجام دهید.

ترکیه در حال پیشرفت در گردشگری سلامت است

الیف اورال، عضو هیئت مدیره TÜRSAB براساس این آمار اظهار داشت: "گردشگری سلامت در جهان در سه بخش گردشگری درمانی، حرارتی و گردشگری معلولین سالمند طبقه بندی می‌شود. او در ادامه بیان کرد: "به عنوان هیئت مدیره TÜRSAB، ما در تلاش هستیم تا با ریاست تخصصی گردشگری طبیعت و ماجراجویی TÜRSAB همکاری کنیم، زیرا هدف ما توسعه بیشتر کار خود در این زمینه است.

اورال به این مساله اشاره کرد که رشد سریعی در تعداد بیمارستان‌ها، مراکز پزشکی، پزشکان، پرسنل مراقبت‌های بهداشتی و آژانس‌های مسافرتی وجود داشته است که همگی به لطف زیرساخت‌های گردشگری ترکیه نقش فعالی در رشد گردشگری سلامت داشته‌اند.

او تاکید کرد که TÜRSAB عملیات موثری را برای توسعه گردشگری سلامت انجام می‌دهد و با همکاری همه نهادها و سازمان های عمومی در این زمینه، به ویژه با مدیریت شرکت مراقبت‌های بهداشتی دولتی ترکیه USHAŞ کار می‌کند.

اورال با اشاره به دو کارگاه مجزای گردشگری سلامت که توسط انجمن برگزار شده و شرکت کنندگان متخصص در این کارگاه‌ها شرکت می‌کنند؛ گفت: "سال گذشته کنفرانس‌های اطلاع‌رسانی گردشگری سلامت را در پنج شهر مختلف، به ویژه استانبول، آنکارا، ازمیر، آنتالیا و غازیانتپ برگزار کردیم. هدف ما جذب گردشگران بیشتر به ترکیه در پروژه قرن گردشگری است."

او ادامه داد: "ما مجموعه‌ای عملیات را زمینه گردشگری سلامت برنامه‌ریزی کرده‌ایم که این عملیات‌ها شامل سازماندهی موجودی، ارائه آموزش‌های ویژه به اعضای خود، استراتژی‌های بازاریابی با هدف گردشگری مناطق مختلف، برنامه ریزی تبلیغاتی و... می‌شوند.

تور گردشگری سلامت در ترکیه رو به پیشرفت است.

گردشگری سلامت ترکیه، جذب 29 کشور را هدف قرار داده است

اورال بیان کرد که USHAŞ ، 29کشور از جمله بریتانیا، آلمان، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، صربستان، کوزوو، رومانی، روسیه، اوکراین، آذربایجان، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، ازبکستان، افغانستان، پاکستان، عراق، قطر، کویت، بحرین، الجزایر، مراکش، جیبوتی، سومالی، سودان، سنگال، موریتانی و نیجریه را برای گردشگری سلامت، مورد هدف قرار داده است. او تاکید کرد که درآمدهای گردشگری سلامت ترکیه به جز کاهش در سال 2020 به دلیل همه گیری کووید-19 به طور پیوسته در حال رشد بوده است اورال در این مورد گفت: "بر اساس داده‌های موسسه آمار ترکیه (TurkStat) درآمد گردشگری سلامت در سال 2019 به 1.49 میلیارد دلار رسید و ما به‌عنوان TÜRSAB، کماکان به تلاش برای استفاده از پتانسیل ترکیه در این مسیر ادامه خواهیم داد."

اورال اظهار داشت که بسیاری از بیماران خارجی که از ترکیه بازدید می کنند در چارچوب توریسم پزشکی هستند و در این باره گفت: "بر اساس داده‌های USHAŞ، بیمارانی که به ترکیه می‌آیند بیشتر در بخش‌هایی مانند زنان، داخلی، چشم، بیوشیمی پزشکی، جراحی عمومی، دندان‌پزشکی، ارتوپدی، تروماتولوژی، بیماری‌های عفونی و شاخه‌های گوش و حلق و بینی درمان می‌شوند. او گفت: «علاوه بر اینها، ما در زمینه زیبایی‌شناسی و کاشت مو نیز ، افراد زیادی را به خود جذب می کنیم.

اورال در پایان گفت: "بیماران خارجی در شهر محل اقامت خود گردش می‌کنند، به خرید می‌روند و طعم‌های متفاوت از غذاهای ما را در شرایطی که درمان مجاز می‌داند، می چشند. کسانی که به دلایل زیبایی و کاشت مو مراجعه می‌کنند، در مراکز اقامتی اقامت می کنند و همچنین کسانی که جذب گردشگری، اسپاهای پزشکی و گردشگری سالمندان و معلولان شده‌اند، عمدتاً از امکانات اقامتی استفاده می‌نمایند.

آیا باید برای گردشگری سلامت به ترکیه برویم؟

همانطور که در این مطلب خواندیم، گردشگری سلامت در ترکیه پس از پایان همه‌گیری کووید 19، رشد بسیار زیادی داشته است. این کشور سعی دارد بهترین پزشکان و امکانات پزشکی را در این زمینه به کار بگیرد تا گردشگران زیادی را به خود جذب کند. بنابراین درحال حاضر این کشور را باید یکی از بهترین گزینه‌ها برای درمان دانست. اگر قصد دارید به این منظور به ترکیه سفر کنید؛ با خیال راحت به وبسایت لحظه آخر مراجعه کرده و در هر تاریخی که می‌خواهید تور موردنظر خود را رزرو نمایید. بهتر است هتل خود را نزدیک به مراکز درمانی انتخاب نمایید تا برای رفت و آمد دچار مشکل نشوید. همچنین به هر شهری که قصد دارید برای درمان سفر کنید لیستی از جاذبه‌های گردشگری آن را شهر را درآورید تا بتوانید در کنار درمان از این جاذبه‌ها هم دیدن کنید.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 29 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
ترجمه تخصصی کتاب
هزینه چاپ یک کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی