دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ویدیو / مستند /

ترس شیر آفریقایی از دمپایی پلاستیکی باور کنیم یا بخندیم!! +فیلم/ این مرد سلاطین جنگل را به سخره گرفته است 

پنجشنبه، 03 آبان 1403
ساعدنیوز: هرگز نباید یک شیر حیوان خانگی باشد، اما متأسفانه بسیاری از این حیوانات توسط افراد پولدار به خصوص در کشور‌های عربی به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌شوند و این علاقه به نگهداری حیوان خانگی عجیب در بین بعضی افراد رایج است.

به گزارش سرویس سرگرمی پایگاه خبری ساعدنیوز، مرگ شیرها در ساواناهای زیبای کنیا، کشوری که در آن گردشگری حیات وحش یکی از پایه‌های مهم اقتصاد ملی است، به ندرت دل مردم را می‌لرزاند. اما در 24 جولای 2023 زمانی که یکی از ردیابی‌شده‌ترین شیرهای نر در علفزارهای گرمسیری معروف و زیبای ماسایی‌مارا در کنیا کشته شد، توجه عموم جلب شد و جهان اهمیت این مسئله را درک کرد. این شیر که با نام جسی شناخته می‌شود، درجریان نبرد با سه شیر نر تحت حاکمیت گروه دشمن کشته شد و توجه دنیا را به زندگی سریع و خشن و پرخطر شیرهای نر جلب کرد.

شیرها در گروه‌های خانوادگی با عنوان «گله» سازماندهی می‌شوند. هر گله از چند شیر ماده‌ی خویشاوند و یک یا چند شیر نر بالغ تشکیل شده است. در تصور عموم، شیرهای نر به «پادشاهان جنگل» معروف‌اند. شجاعت، قدرت و اندازه‌ی شیرهای نر(فقط ببرها از شیر بزرگ‌تر هستند) با این مشخصات مطابقت دارد. اما در واقعیت شیرهای نر زندگی بسیار آسیب‌پذیرتری دارند. از هر دو شیر نر یکی در سال اول زندگی می‌میرد. از لحظه‌ای که شیر نر متولد می‌شود، در معرض چالش‌هایی مانند نیش مار و حمله‌ی کفتارهای گرسنه و بچه‌کشی از سوی دیگر شیرهای نر قرار می‌گیرد.

برای تماشای ویدئوهای حیات وحش اینجا کلیک کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 07 آبان
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پشت پرده شهر ممنوعه چین و رازهایی که در قلب پکن نهفته‌ است!
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
ترجمه تخصصی کتاب
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
رجزخوانی سنگین هادی چوپان برای اسرائیل با ادیتی زیبا از مستر المپیا و ترانه اهورایی "ای ایران" +فیلم/ گرگ پارسی: سربلند باشد ایران و فرزندانش
حکایت های خواندنی ؛ داستان شیر و گاو ( از داستان‌ های کلیله و دمنه)
نگاهی به میز صبحانه شیک و مدرن خانه شاهرخ استخری و صبحانه ساده و مقوی پناه و نبات کوچولو به سبک اروپایی/ چه مامان خوش سلیقه‌ای😍+عکس