دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

ترامپ: چین صادرکننده عمدی کرونا به کل جهان بود 

چهارشنبه، 02 مهر 1399
کد خبر: 103135
دانالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در نطق ویدئوئی خود در سازمان ملل متحد، چین را متهم به اهمال در انجام وظایف خودش کرد و گفت که چین علیرغم اطلاع از شیوع و سرایت سریع ویروس چینی، اجازه داد تا شهروندانش علیرغم منع عبور و مرور داخلی به خارج از چین سفر کنند. سازمان جهانی بهداشت نیز به تریبون چین برای دروغ پراکنی درباره کرونا تبدیل شد.

به گزارش ساعد نیوز به نقل از بولتن خبری سازمان ملل متحد، هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک در حالی در سایه سنگین کووید 19 در حال برگزاری است که رهبران کشورها در تلاش هستند تا در نطق هایی ویدئوئی از مواضع داخلی و خارجی کشورشان دفاع کنند. دانالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در نطقی ویدئوئی تلاش کرد تا چین را به عنوان مسئول اصلی کشتارهای کرونایی در دنیا جلوه دهد. ترامپ اعلام کرد که چین در ابتدا به کل دنیا دروغ گفت و علیرغم اطلاع از قدرت سرایت و شیوع سریع این بیماری از طریق انسان به انسان، با شدت تمام به کل جهان دروغ تحویل داد. ترامپ گفت که چین علیرغم محدودیت های منع عبور و مرور در داخل چین، هیچ مدیریتی بر روی پرواز شهروندانش به خارج از چین نداشت و با این کار، ویروس را به کل دنیا صادر کرد. آقای ترامپ به صراحت، سازمان جهانی بهداشت را متهم به همکاری با چین متهم کرد و گفت که این سازمان به ابزار دست چین تبدیل شده است و تصمیم گیری های کلان در این سازمان با مشوررت مقامات چینی اتخاذ می شود. ترامپ اعلام کرد که دولت آمریکا به حفظ جان شهروندانش متعهد است و به همین دلیل در حال تولید واکسنی است که جان شهروندان آمریکایی را نجات خواهد داد و آمریکا "دوره ای جدید را تجربه خواهد کرد" این دوره جدید همراه خواهد بود با موفقیت، بهروزی و پیروزی و همکاری و صلح برای آمریکائی ها. علیرغم این ادعاهای ترامپ، مقامات چینی، دعاوی ترامپ را دروغ محض قلمداد کرده و اعلام نمودند، که حتی اگر دروغی هزار بار هم تکرار شود این دروغ، باز یک دروغ است و ماهیت آن، تغییری نکرده است.

به گزارش ساعد نیوز، روابط چین و آمریکا در بدترین شکل ممکن آن در سالهای اخیر قرار دارد. آمریکا معتقد است که چین به عنوان یک متحد اقتصادی غیرقابل اعتماد است. او چینی ها را به ورشکست کردن اقتصاد آمریکا محکوم کرده است. ترامپ می گوید که اگر بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود، آمریکا به مستعمره چین قرار گرفته است. آقای ترامپ آمریکا را قدرت مطلق نظامی در دنیا معرفی کرد و گفت این قدرت نظامی در خدمت انسانیت و ملت های مظلوم قرار دارد. ترامپ ایران را محور شرارت و تروریسم خواند و تحریم های به کار گرفته بر علیه این کشور را کارا و مؤثر ارزیابی کرد. ترامپ گفت که ترور سردار شهید سلیمانی و ابوبکر البغدادی دو عنصر مزاحم سیاست های آمریکا در منطقه، زمینه را برای صلح در خاورمیانه مهیا کرده است.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
گام به گام مراحل چاپ کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
مراحل سابمیت مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب