دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / انواع پلوها /

طرز تهیه میگو پلو خوزستانی 

دوشنبه، 24 مرداد 1401
میگو پلو یکی از انواع غذاهای پلویی ایرانی است که در دسته بندی غذاهای دریایی قرار می گیرد. این غذای خوشمزه اصالتا متعلق به استان های جنوبی کشورمان مثل بوشهر و خوزستان می باشد ، البته امروزه میگو پلو را به دلیل طعم بسیار خوبش در تمام شهرهای کشور طبخ می کنند.

میگو پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه یکی از معورف ترین غذاهای استان های جنوبی کشورمان است و بهترین میگو پلو در جنوب کشور متعلق به استان بوشهر می باشد. میگو پلو را اگر به صورت پلو مخلوط درست کنیم خوشمزه تر است، ولی اگر بخواهیم آنرا به صورت مجلسی تر درست کنیم، بهتر است برنج را به صورت جداگانه و میگوها را نیز به صورت جداگانه درست کنیم و در آخر برنج را با زعفران و زرشک ترکیب می کنیم، سپس میگو را روی برنج می ریزیم و سرو می کنیم، برای مشاهده آموزش آشپزی جنوبی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه میگو پلو در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

مواد لازم برای میگو پلو خوزستانی

  • ۵۰۰ گرم میگو پاک کرده
  • یک لیوان ماش پخته
  • یک لیوان کشمش سیاه پلویی
  • یک عدد پیاز بزرگ پوست کنده و ریز خرد شده
  • ۵ حبه سیر پوست کنده و ریز خرد شده
  • ۵۰۰ گرم سبزی ساطوری خرد شده (گشنیز و شنبلیله)
  • ۲ قاشق غذاخوری سرکه سفید
  • یک بسته تمر هندی
  • ۵ پیمانه برنج
  • نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه کاری به مقدار لازم

طرز تهیه میگو پلو خوزستانی

مقداری روغن در تابه بریزید و آن را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا داغ شود. سپس پیازهای خرد شده را در روغن بریزید و آن ها را برای پنج تا هفت دقیقه تفت دهید تا نرم و سبک شوند. در ادامه سیرهای ریز خرد شده را به پیازها بیفزایید و کمی آن ها را تفت دهید. سبزی خرد شده را در تابه بریزید و مواد را خوب با هم تفت دهید و مخلوط کنید.

تمر هندی را در کمی آب خیس کنید. سپس آب تمر هندی را از صافی عبور دهید و در تابه بریزید. نمک، فلفل و زردچوبه را به مواد داخل تابه اضافه کنید و برای ۳۰ ثانیه آن ها را تفت دهید. سپس مقدار کمی آب جوش در تابه بریزید، شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید تا این مواد برای یک ساعت بپزند و به روغن بیفتند.

میگوها را به همراه زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و سرکه سفید در یک قابلمه آب جوش بریزید و آن ها را پس از پنج تا ۱۰ دقیقه آبکش کنید. سپس آن ها را به مخلوط داخل تابه بیفزایید و مواد را با هم تفت دهید تا طعم سبزی به خورد میگوها برود.کشمش را در یک تابه جداگانه با کمی روغن تفت دهید و کنار بگذارید.

برنج را از قبل با آب ولرم و کمی نمک خیس کنید. پس از گذشت چند ساعت، آب برنج را خالی کنید و آن را در یک قابلمه آب جوش بریزید. شعله زیر قابلمه برنج باید متوسط رو به بالا باشد. حدود هفت تا ۱۰ دقیقه برای پخت برنج کافی است. برنج را زمانی آبکش کنید که مغز آن نرم، اما اطراف آن کمی سفت باشد.در کف قابلمه مناسب، روغن بریزید و آن را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا داغ شود. سپس ته دیگ مورد نظرتان (نان یا سیب زمینی) را در کف قابلمه بچینید. یک لایه برنج روی ته دیگ بریزید و روی آن را با یک لایه از مخلوط میگو، کشمش سرخ شده و ماش پخته پر کنید. این لایه ها را ادامه دهید تا مواد شما تمام شوند و آخرین لایه برنج باشد. با انتهای یک قاشق در روی برنج، چند سوراخ ایجاد کنید. درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا برنج به بخار بیفتد. پس از بخار کردن برنج، شعله گاز را کم کنید، دم کنی بگذارید و میگو پلو را برای ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت بپزید تا کاملا دم بکشد.میگو پلو خوزستانی را در ظرف سرو بکشید و سرو کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تبدیل پایان نامه به مقاله !
گام به گام مراحل چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب