دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / نوشیدنی های گرم وسرد /

طرز تهیه اسموتی زنجبیل و انبه 

دوشنبه، 11 مهر 1401
اسموتی یک نوشیدنی شیک، ترکیبی و خنک است که با استفاده از میوه های فریز شده تهیه می شود. برای اسموتی می توان به جای میوه های یخ زده از میوه های تازه به همراه خرده های یخ استفاده کرد. اسموتی نسبت به میلک شیک ها کمی غلیظ تر است و به جای بستنی در آن ها از شیر و ماست استفاده می شود.

اسموتی یک نوشیدنی مغذی و مناسب است که می تواند جایگزینی مناسب برای یک میان وعده باشد. شما می توانید با استفاده از کمترین مواد، یک اسموتی خوشمزه، سالم، پر انرژی و کامل را تهیه و به عنوان نوشیدنی یا دسر نوش جان نمایید. مهمترین مواد تشکیل دهنده اسموتی ها را معمولاً میوه ها یا برخی سبزیجات تشکیل می دهند.این نوشیدنی سالم، در سال 1930 از برزیل وارد بازار آمریکا شد و در دهه 1960 به یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی های جهان تبدیل شد.تنوع اسموتی ها بی نهایت است زیرا برای تهیه آن ها می توان بدون پیروی از چارچوب خاصی و بر اساس سلیقه شخصی اجزای تشکیل دهنده را تغییر داده و از میوه های مختلف استفاده نمود. از محبوب ترین اسموتی ها می توان به اسموتی موز، اسموتی توت فرنگی و اسموتی شکلات اشاره نمود.

اسموتی یک نوشیدنی مقوی پوره مانند است که بعضی از افراد از آن حتی به عنوان یک وعده غذای کامل به خصوص بعد از ورزش استفاده می کنند. از آنجا که در تهیه اسموتی ها دست تان باز است، می توانید با انتخاب بهترین گزینه ها یک وعده غذای ملایم، کم کالری و مقوی داشته باشید.

مواد لازم برای اسموتی انبه و زنجبیل

  • آب سرد: ۱ و ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی
  • انبه خرد شده: ۴۵۰ گرم
  • موز: ۲ عدد متوسط
  • روغن نارگیل: ۱ قاشق سوپ خوری
  • عسل: ۱ قاشق سوپ خوری
  • زنجبیل تازه: ۱ یا ۲ قاشق چای خوری (خرد شده)

روش تهیه اسموتی انبه و زنجبیل

برای تهیه اسموتی زنجبیل انبه، بعد از شستن میوه ها، آنها را خرد و فریز کنید. زنجبیل را پوست بگیرید و خرد کنید. سپس همه مواد را با هم در مخلوط کن بریزید و هم بزنید. این میزان مواد برای درست کردن اسموتی برای ۴ نفر بزرگسال است. اگر هم زمان فریز کردن مواد را حساب نکنید، درست کردن این اسموتی، نهایتا ۵ دقیقه از وقتتان را خواهد گرفت و هم خواص انبه و هم خواص زنجبیل را در خود دارد. برای تهیه اسموتی مورد نظر، مراحل زیر را ادامه دهید.

مواد لازم برای تهیه اسموتی زنجبیل و انبه با ماست

  • انبه خرد شده: ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی
  • آب انبه: ۱/۴ لیوان دسته دار فرانسوی
  • موز: ۱ عدد متوسط یا کوچک
  • شیر: ۱/۴ لیوان دسته دار فرانسوی
  • ماست: ۱۲۰ گرم
  • عسل: ۱ قاشق غذاخوری
  • پودر زنجبیل: ۱ قاشق چای خوری (یا ۱ قاشق زنجبیل غذاخوری تازه)
  • قالب های یخ کوچک: به میزان دلخواه

طرز تهیه اسموتی زنجبیل انبه با ماست

در این روش از تهیه اسموتی انبه با زنجبیل، بعد از پوست گرفتن و خرد کردن میوه ها، آنها را در فریزر بگذارید تا یخ بزنند. سپس میوه ها را به همراه بقیه مواد در مخلوط کن بریزید و آنها را تا جایی بزنید تا کاملا یکدست شوند. بعد از آماده شدن اسموتی، آن را سرو و تزیین کنید.

برای درست کردن اسموتی انبه و زنجبیل، پوست انبه و موز را بگیرید. آن ها را خرد کنید و حداقل ۲ ساعت در فریزر بگذارید تا یخ بزنند. اگر زنجبیل تازه در دسترس دارید، پوست آن را بگیرید و را خرد کنید. در غیر این صورت از پودر زنجبیل استفاده کنید.

بعد از آماده کردن و یخ زدن میوه ها، آن ها را از فریزر بیرون بیاورید و در مخلوط کن بریزید. زنجبیل، آب انبه، شیر، ماست، عسل و تکه های یخ را به میوه ها اضافه کنید. همه مواد را کاملا با هم بزنید تا یکدست شوند. سپس اسموتی را در یک لیوان مناسب بریزید و روی آن را به دلخواه تزیین و سرو کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
رونمایی از جیمی جامپ پرورترین ورزشگاه لیگ برتری ایران/ یک بادیگارد در حد یاسین چوکو محافظ لیونل مسی برای اینجا لازمه +فیلم
هزینه چاپ یک کتاب
(فیلم) خودزنی هوادار دو آتیشه نساجی در حاشیه بازی با پرسپولیس / اگه نرم تو استادیوم خودمو میکشم!
خلاقیت جالب دانشجویان آمریکایی برای اعلام انزجار از اسرائیل و رژیم صهیونیستی با الهام از ایرانی‌ها! + فیلم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ویراستاری تخصصی مقاله
ترجمه تخصصی کتاب
رپر سرشناس در تهران بستری شد + جزئیات
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب