دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / نان و شیرینی / نان و خمیر /

طرز تهیه خمیر نان خامه ای (مرحله 1) 

سه شنبه، 09 بهمن 1397
خمیر نان خامه ای یا خمیر بنیه در اصل خمیری است که برای تهیه شیرینی‌های مختلف استفاده می‌شود. البته نوع دیگری از خمیر بنیه هم در ایران رواج دارد که از آن برای پوشاندن مرغ و سبزیجات و سوخاری کردن آنها استفاده می‌شود.

خمیر نان خامه ای یا خمیر بنیه در اصل خمیری است که برای تهیه شیرینی‌های مختلف استفاده می‌شود. البته نوع دیگری از خمیر بنیه هم در ایران رواج دارد که از آن برای پوشاندن مرغ و سبزیجات و سوخاری کردن آنها استفاده می‌شود.خلاصه این که خمیر نان خامه ای کاربردهای متنوعی دارد. با دستوری که در ادامه توضیح می‌دهیم، می‌توانید به راحتی این خمیر را در منزل تهیه کنید. به هر شکلی که دوست دارید فرم بدهید و در فر بپزید. نان تهیه شده با خمیر نان خامه ای را می‌توانید با خامه، شکلات و انواع کرم سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه خمیر نان خامه ای

زمان آماده سازی آن 15 دقیقه بوده و برای 16 نفر کافی است.

کره 110 گرم
آب 1 پیمانه
نمک 3/4 قاشق چایخوری
آرد سفید 1 پیمانه
تخم مرغ بزرگ 4 عدد

مراحل آماده سازی خمیر نان خامه ای

  1. ابتدا کره را تا می‌توانید خرد کنید تا سریع‌تر ذوب شود. سپس کره، ۱ پیمانه آب و نمک در شیرجوش یا قابلمه بریزید و روی شعله زیاد قرار دهید تا با هم بجوشند. زمانی که آب به جوش می‌آید، کره باید کاملاً ذوب شده باشد. اگر هنوز آب نشده بود شعله را کم کنید تا آب بیش از حد بخار نشود و وقتی کره کامل ذوب شد دوباره شعله را زیاد کنید تا آب به جوش آید.
     

     

     
  2. ظرف را از روی حرارت بردارید و همه‌ی آرد را به آن اضافه کنید. خوب هم بزنید تا دیگر اثری از آرد خشک در مخلوط دیده نشود. در آخر به چیزی شبیه به پوره سیب زمینی خواهید رسید.
     

     

     
  3. قابلمه را مجدداً روی شعله (متوسط) قرار دهید. خمیر را روی حرارت هم بزنید. آن را به کناره‌های ظرف فشار بدهید و دوباره در وسط جمع کنید. این کار باعث می‌شود آرد کمی پخته شودو خمیرخشک شود. ۳–۵ دقیقه به این کار ادامه دهید تا خمیر غلیظ و سطح آن درخشان شود. خمیر باید آنقدر سفت باشد که بتوانید یک قاشق چوبی را به طور عمودی نگه دارد.
     

     
  4. خمیر را به کاسه بزرگی مخلوط کنید و با سر خمیرزن همزن برقی یا با یک لیسک هم بزنید تا خمیر کمی خنک باشد. هدف این است که خمیر داغ نباشد. وقتی کاسه تنها کمی گرم بود، خمیر به اندازه کافی خنک شده است.
     

     
  5. ۳ تا از تخم‌مرغ‌ها را در کاسه‌ای بشکنید و هم بزنید. سپس تخم‌مرغ هم زده را در سه مرحله به خمیر اضافه کنید و هر بار با همزن برقی یا دستی خوب مخلوط کنید. حال خمیر را چک کنید. خمیر نهایی شما باید نرم و یکدست و کرم رنگ باشد. همین‌طور باید وقتی گلوله‌ای از آن را برمیدارید شکل خود را حفظ کند. اگر خمیر هنوز به حالت مطلوب نرسیده بود تخم مرغ چهارم را هم هم بزنید و نیمی از آن را به خمیر اضافه کنید و دوباره چک کنید. در صورت لزوم می‌توانید نیم دیگر آن را هم اضافه کنید تا خمیر نان خامه ای به حالت دلخواه برسد.
     
     

    ادامه ی پخت در طرز تهیه شیرینی نان خامه ای (مرحله 2) گفته شده.

    نکته

    خمیر نان خامه‌ای را می‌توانید تا سه روز در یخچال و تا سه ماه در فریزر نگهداری کنید. اگر خمیر را فریز کردید، یک روز قبل از مصرف آن را به یخچال منتقل کنید تا طی شب تا صبح یخ آن باز شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟