طرز تهیه قارچ سوخاری رستورانی و پفکی

  یکشنبه، 20 مهر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
طرز تهیه قارچ سوخاری رستورانی و پفکی
قارچ سوخاری یکی از پیش غذاهای محبوب در فست فودها است که از پیش غذاهای نوین و جدید محسوب می شود. هر چند که همه غذاهای سوخاری دارای کالری خیلی زیادی هستند اما قارچ سوخاری از سالم ترین سوخاری ها محسوب می شود.

قارچ سوخاری یک پیش غذای خوشمزه است که اغلب در کنار غذاهای فست فودی سرو می شود. این پیش غذای خوشمزه ارزش غذایی بالایی دارد و شما می توانید آن را در منزل نیز تهیه کنید.

مواد لازم

قارچ

۵۰۰ گرم

ماست چکیده

۴ قاشق غذاخوری

تخم مرغ

۱ عدد

آبلیمو

۲ قاشق غذاخوری

زعفران

۱ قاشق چایخوری

آرد سوخاری و روغن

به اندازه کافی

آرد سفید

به اندازه کافی

نمک و فلفل سیاه

به اندازه کافی

تصویر

  • مرحله اول

برای تهیه قارچ سوخاری مخصوص ابتدا قارچ ها را به خوبی می شوییم و با یک دستمال تمیز خشک می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه یک کاسه بزرگ و جادار انتخاب می کنیم و ماست چکیده را به کاسه اضافه می کنیم.

  • مرحله دوم

حتما از ماست پر چرب بدون آب ( چکیده ) استفاده کنید. در این مرحله زعفران دم کرده را به همراه آب لیمو ترش ، نمک و فلفل سیاه به کاسه می افزاییم. مواد را خوب مخلوط می کنیم تا به طور کامل با هم یکدست شوند.

  • مرحله سوم

سپس قارچ ها را داخل مواد قرار می دهیم و کمی مخلوط می کنیم تا تمام قارچ ها به مایه آغشته شوند. روی درب ظرف یک سلفون می کشیم و به مدت ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا قارچ ها طعم دار شوند.

  • مرحله چهارم

پس از اینکه قارچ ها طعم دار شدند آنها را از یخچال خارج می کنیم. در ادامه تخم مرغ ها را در یک کاسه گود می شکنیم و به همراه ۱ قاشق غذاخوری ماست و آرد سوخاری خوب مخلوط می کنیم تا حالت خمیر شل بگیرد.

  • مرحله پنجم

در ادامه آرد سوخاری و آرد سفید را به صورت جداگانه داخل دو کاسه مجزا می ریزیم و کنار دست مان قرار می دهیم. یک ظرف گود مانند شیر داغ کن روی حرارت متوسط قرار می دهیم و به قدری روغن داخل ظرف می ریزیم که قارچ ها هنگام سرخ کردن شناور باشند.

  • مرحله ششم

قارچ ها را از کاسه خارج می کنیم داخل آرد سفید می زنیم سپس داخل مخلوط تخم مرغ می زنیم و در آخر داخل آرد سوخاری می غلتانیم و داخل روغن داغ می اندازیم تا سرخ شوند. به اندازه ای که ظرف جا دار قارچ اضافه می کنیم تا سرخ شوند.

  • مرحله هفتم

نکته مهم در مورد سرخ کردن قارچ ها این است که حتما از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده کنید زیرا روغن های خوراکی جذب غذا می شوند ولی روغن های سرخ کردنی به دلیل ترکیبات ویژه ای که دارند جذب غذا نمی شوند.

  • مرحله هشتم

پس از اینکه قارچ ها به طور کامل طلایی شدند آنها را از روغن خارج کرده و روی یک توری فلزی قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود. در پایان قارچ های سوخاری را در ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه سس کچاپ سرو می کنیم.

نکات کلیدی طرز تهیه قارچ سوخاری

  • حرارت موقع سرخ کردن قارچ ها نباید بالا باشد چون باعث میشود قسمت سوخاری دور قارچ خیلی سریع سرخ شود و وسط خام بماند.
  • برای نتیجه عالی حتما از قارچ های تازه و توپر استفاده کنید چون نقش زیادی در نتیجه کارتان دارد.
  • برای داشتن قارچ سوخاری با پنیر کافیست در مرحله اول قسمت ساقه قارچ ها رو کاملا جدا کنید و داخل قارچ پنیر پیتزا یا پنیر پارمزان قرار بدهید و بقیه مراحل رو به ترتیب انجام دهید بهتر است این پنیر ها حالت رنده شده نباشند. همچنین داخل قارچ را میتوانید با مایه گوشتی مثل مایه ماکارونی یا با مرغ پر کنید اما سعی کنید مواد چرب نباشند و حالت شل و آبکی نداشته باشند مواد میانی را داخل قارچ کاملا فشرده کنید و بقیه مراحل را به همان ترتیب گفته شده انجام بدهید.
  • هنگام شستن قارچ ها، خیلی داخل آب قرار ندهید چون قارچ حالت اسفنجی دارد و آب را به خودش جذب میکند و علاوه بر آبکی شدن قارچ ها بعد از پخت ممکن است موقع سرخ کردن هم خطر ایجاد کند.
  • بسته به ذائقه خودتان میتوانید ادویه و طعم دهنده های دلخواه رو به مایه ای که قارچ را با آن کاور میکنیم اضافه کنید مثل فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر پاپریکا، پودر سیر یا زعفران دم کرده و …. در صورت استفاده از ادویه ها میتوانید آن ها را به مواد خشک اضافه و مخلوط کنید و در صورت استفاده از زعفران دم کرده بعد از اضافه کردن آب یا دلستر آن را اضافه و مخلوط کنید سعی کنید زعفران غلیظ باشد تا با مقدار کم طعم و رنگ دلخواه را ایجاد کند و غلظت مایه را کم نکند.
  • برای قارچ سوخاری حتما از دلستر کلاسیک یا همان دلستر های تلخ بدون طعم باید استفاده شود دلستر باعث میشود قارچ سوخاری شما پفکی تر و ترد تر شود البته باید حتما مقدار مواد اولیه گفته شده را رعایت کنید چون استفاده از دلستر بیش از حد باعث از هم پاشیدن قارچ ها در روغن میشود. در صورتی هم که دلستر نداشتید میتوانید از آب استفاده کنید و هیچ مشکلی ایجاد نمیشود.
  • اینکه از پودر سوخاری استفاده کنید یا پانکو تفاوتی ندارد اما پانکو به خاطر ذرات درشت ظاهر زیباتری ایجاد میکند.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (82 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (53 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان