طرز تهیه ته چین پلو

  دوشنبه، 23 اردیبهشت 1398   زمان مطالعه 2 دقیقه
طرز تهیه ته چین پلو
ته چین پلو غذایی خوشمزه و اصیل ایرانی است. واز کوچک تا بزرگ همه دوسش دارن، امیدوارم ازین دستور خوشتون بیاد و مرتب درستش کنین.

مواد لازم برای تهیه ته چین پلو

این مقدار مواد برای 6-5 نفر کافی می باشد.

برنج 5 پیمانه
سینه مرغ 2 عدد (1400 گرم)
ران مرغ 2 عدد (500 گرم)
پیاز، خردشده  1 عدد
نمک به میزان لازم
زعفران دم کرده 4 قاشق سوپخوری
ماست پر چرب و سفت (خامه ای) 2 پیمانه
هل 1 قاشق مرباخوری
گلاب 1 قاشق سوپخوری
روغن مایع 4 قاشق سوپخوری
زرده تخم مرغ 3 عدد
کره 100 گرم

مراحل آماده سازی و طبخ ته چین پلو

  1. برنج را حداقل از 2 ساعت قبل مطابق دستور ارئه شده در قسمت نکات بسیار مهم در تهیه و پخت انواع پلو ها خیس کنید.
  2. تکه های مرغ را بشویید. سینه مرغ را از طول دو قسمت کرده و پوست روی سینه و ران را جدا کنید. تکه های مرغ را با پیاز  و 4 پیمانه آب و مقداری نمک در قابلمه ای متوسط روی حرارت زیاد قرار دهید تا بجوشد. کف روی مرغ را جمع کنید. درب قابلمه را ببندید و حرارت را ملایم کنید تا مرغ پخته و آب آن کشیده شود. سپس 1 قاشق سوپخوری زعفران دم کرده بیافزایید و از روی حرارت بردارید.
  3. فر را با دمای 180 درجه سانتی گرادیا 350 درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود و پنجره فر را روی پایین ترین طبقه قرار دهید.
  4. برنج را آبکش کنید.
  5. ماست، 2 قاشق سوپخوری زعفران دم کرده، هل، گلاب، روغن مایع یا روغن آب کرده، کمی نمک و زرده های تخم مرغ را با هم مخلوط کنید.
  6. کف قابلمه ای بزرگ را چرب کنید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. محلول ماست را داخل قابلمه بریزید.
  7. برنج آبکش شده را روی ماست بریزید و درب قابلمه را ببندید تا برنج داخل قابلمه بخار کند.
  8. روی قسمت سفید برنج، 1 قاشق سوپخوری زعفران دم کرده و 3 قاشق سوپخوری روغن داغ بریزید و روی قابلمه را با کاغذ روغنی و فویل بپوشانید. قابلمه را داخل فر بگذارید و پس از 15 دقیقه، دمای فر را روی    پایین ترین درجه قرار دهیدتا برنج، 1 ساعت داخل فر دم بکشد(یا برنج را روی حرارت کاملاً ملایم به مدت 2-1.5 ساعت دم کنید).
  9. ته چین پلو را از فر درآورید و قسمت زعفرانی را از برنج ساده جدا کرده، کنار بگذارید.برنج سفید را در دیس بکشید و تکه های مرغ را لای برنج یا کنار آن بچینید. ته چین کف قابلمه را برش دهید و کنار برنج یا در ظرفی دیگر سرو کنید.
  10. کره را آب کرده و روی برنج و ته چین بدهید و سرو کنید.

نکات ویژه

در صورت تمایل، می توانید 3 کفگیر از برنج آبکش شده را جدا کرده و با مخلوط ماست و تخم مرغ ترکیب کنید و در قابلمه چرب شده بریزید. سپس روی آن را با قاشق صاف کنید. تکه های مرغ پخته را روی آن بچینید و برنج ساده را روی مرغ بریزید و ته چین پلو را مطابق دستور دم کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (331 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (249 نظر) همزاد احسان علیخانی، با شباهت صد در صدی پیدا شد+عکس/یکی از یکی جذاب تر و خوشتیپ تر و معروفتر (242 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (218 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (190 نظر) نگاهی به کیک تولد مسعود پزشکیان در کنار نوه ارشد با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیک شکلاتی /مبارکاا باشه (187 نظر) نگاهی به حال و هوای اتاق محل بستری رهبر معظم انقلاب هنگام عیادت چهره های سیاسی از ایشان؛ از عرض ارادت دختر و نوه‌های امام خمینی تا بوسیدن پیشانی رهبری توسط روحانی+عکس (151 نظر) خلاقیت خنده دار مادر باهوش برای تشخیص کودکان دوقلویش حماسه آفرید+عکس/ من عاشق اون ذهن طلاییت شدم😂 (123 نظر) نگاهی به جشن تولد نوه پسری مسعود پزشکیان با کیک خانگی/ چیدمان زیبا و ساده خانه با قندان گل سرخی، ترمه روی میز و روکش پارچه‌ای مبل+عکس (121 نظر) دارا حیایی: من یه خونه 50 متری رو به یه خونه‌ای 300 متری که پدرم برام گرفته باشه، ترجیح میدم./ جونم را به عنوان مهریه میدم! (87 نظر) قاب‌هایی دلنشین از رهبر معظم انقلاب با لباس بلوچی+عکس/ احترام به فرهنگ مردم منطقه در مدتی که مهمان اهالی این منطقه بودند (86 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (84 نظر) نگاهی به خانه خواهر شاه پهلوی در کرج/ زلم زیمبو خاندان نحس پهلوی از سهم ایتام+عکس (82 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا قناد برای تزیین کیک سه بعدی سوسن پرور با تم پسرونه+عکس (67 نظر) توهین کمدین مشهور به حامد آهنگی: مرسی از حامد که با 15 هزارتومن شما رو میخندونه/ صدای شکستن حامد آهنگی تا اینجا اومد!+فیلم (63 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
عروس تهرانی مادربزرگش را بخاطر هزینه عروسی کُشت/ داماد میخواست قاچاقی به ترکیه برود!
دارا حیایی: من رسم و رسوم‌ها رو قبول ندارم مثلاً میگن زن باید جهیزیه بیاره و مرد باید مهریه بده
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 9 مهر خرداد 1403
فال روزانه امروز دو شنبه 9 مهر ماه 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 9 مهر 1403
کشف ابزار جادوگری از داخل یک کوزه باستانی/ از میخ‌های مسی تا دندان و موهای یک کودک بلوند+عکس
نفیسه روشن: قرار بود مهاجرت کنم برم امارات ولی دیدم پراید این وطن می ارزه به بنز آخرین مدل یک جماعت لجن+عکس
فال انبیاء روزانه دوشنبه 9 مهر 1403
پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: هنوز با اعلیحضرت عقد زناشویی نبسته بودم اما صبح که از خواب بیدار شدم دوران کودکی و دوشیزه‌گی را از دست دادم!
خانه‌داری یک کدبانو؛ استفاده از جاروبرقی برای تازه نگه داشتن گوشت/ با این روش‌ها گوشت را همیشه تازه نگهداری کنید
رسوم عجیب جهان پارت 1 ؛ زندگی قبیله اندونزیایی با مردگان! +عکس
9 روش شگفت انگیز که نمک می تواند پوست شما را بازسازی کند / نمک و آب نمک برای صورت
(تصاویر) خانه باغ زیبای ترلان پروانه، طناز سریال "گردن زنی"، به سبک روستیک یا روستایی با دیوارهایی از جنس نی خیزران و گلدان‌های بزرگ سفالی
کشف یک گونه جانور نادر و جدید در دریا؛ کوسه‌های شبح در آبهای تاریک نیوزلند دیده شد!+تصاویر
10 مورد از عجیب ترن آدم های دنیا، که از شنیدنشون شاخ درمیآرید! از حامله بودن یک مرد هندی تا خوردن شیشه!+تصاویر
منتخب روز   
9 روش شگفت انگیز که نمک می تواند پوست شما را بازسازی کند / نمک و آب نمک برای صورت زینب نصرالله: به همه آزادگان عالم میگویم پدرم فرمانده نصرالله در سلامت کامل است و اسرائیل خودش را با دست خودش به آتش سوزان جهنم وارد کرد+عکس برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس