دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

عکس /

تصاویر تماشایی مراسم تاج‌گذاری چارلز سوم، پادشاه بریتانیا 

شنبه، 16 اردیبهشت 1402
ساعدنیوز: مراسم تاج‌گذاری چارلز سوم به عنوان پادشاه بریتانیا به همراه کامیلا، ملکه همسر در کلیسای وست‌منیستر لندن با حضور 2300 مهمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از العربیه فارسی، پس از بدرقه پادشاه و ملکه جدید بریتانیا از کاخ باکینگهام، او و همسرش با لباس‌های سلطنتی وارد کلیسا شدند تا توسط اسقف اعظم کانتربری تاج‌گذاری کند. پادشاه چارلز و همسرش کامیلا با کالسکه الماس‌نشان سلطنتی از کاخ باکینگهام به سوی کلیسای وست‌منیستر حرکت کردند. جمعیت عظیمی در مرکز لندن در مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز سوم و کامیلا، همسر ملکه تجمع کردند. این مراسم با اقدامات امنیتی گسترده توسط پلیس و نیروهای امنیتی بریتانیا همراه بوده است. آخرین مراسم تاج‌گذاری در بریتانیا 70 سال پیش برگزار شد و این مراسم پر ابهت از قدمتی هزار ساله برخوردار است. چارلز چهلمین پادشاهی است که از سال 1066 در کلیسای وست‌مینستر تاج‌گذاری می‌کند. بعد از تاجگذاری چارلز سوم، همسرش کامیلا نیز تاج بر سر گذاشت. تاج سلطنتی توسط جاستین ولبی، اسقف اعظم کلیسای کانتربری که رئیس مذهبی کلیسای انگلستان محسوب می‌شود، بر سر چارلز سوم گذاشته شد. این تاج در سال 1661 میلادی و برای تاجگذاری چارلز دوم ساخته شد. تاکنون شش تن از پادشاهان بریتانیا این تاج را بر سرگذاشته‌اند. در همین رابطه، ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا مراسم تاج‌گذاری چارلز سوم را لحظه‌ای «خارق‌العاده از غرور ملی» و «نمایشی از شخصیت مدرن» بریتانیا توصیف کرد. او تاکید کرد که هیچ کشوری در جهان توانایی برگزاری چنین مراسمی را ندارد. چارلز سوم به‌طور رسمی مسن‌ترین پادشاه بریتانیا لقب گرفت که تاج‌گذاری می‌کند.

به‌رغم این که مراسم تاج‌گذاری از قدمت تاریخی کهنی برخوردار است، اما نهاد سلطنت در بریتانیا می‌کوشد تصویری مدرن و نوین با چشم‌اندازی رو به آینده از این مراسم نشان دهند. تخت تاج‌گذاری که چارلز سوم بر روی آن نشست، بیش از 700 سال پیش ساخته شد. تاکنون 29 پادشاه و ملکه‌ بریتانیا بر روی این تخت تاج‌گذاری کرده‌اند. این تخت معروف به «صندلی سنت ادوارد» بوده و فقط برای مراسم تاج‌گذاری ساخته شده است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه چاپ یک کتاب
جدیدترین ژست عاشقانه المیرا دهقانی و همسر قدبلند و خوش‌تیپش در مکانی با بافت سنتی و قدیمی/ ظاهر شدن خانوم بازیگر با استایل ساده و بدون آرایش
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
دکوراسیون دلنشین و دهه شصتی حیاط خانه احسان علیخانی+عکس/ حوض آبی رنگ وسط حیاط با دو صندلی مخصوص آقای مجری و مادرش
ترجمه تخصصی کتاب
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی