دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

علم و فناوری /

تشعشعات ماهواره‌های استارلینک کار دست ایلان ماسک داد! 

دوشنبه، 19 تیر 1402
کد خبر: 347769
ساعد نیوز: ماهواره‌های استارلینک ایلان ماسک که در مدار زمین قرار گرفته‌اند، فرکانس‌هایی را ارسال می‌کنند که به گفته کارشناسان فضای جو را آلوده کرده‌است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از خبرآنلاین،براساس تازه‌ترین تحقیقات انجام شده، وسایل الکترونیکی روی ماهواره‌های استارلینک اسپیس‌ایکس، امواج رادیویی با فرکانس پایین را ارسال می‌کنند، به‌گونه‌ای که می‌تواند بر توانایی تحلیلگران و ستاره‌شناسان در تحقیقات کهکشانی تاثیر گذارد.

مهندس فدریکو دی ورونو از رصدخانه SKA و اتحادیه بین المللی نجوم می گوید: این مطالعه نشان دهنده آخرین تلاش برای درک بهتر تأثیر صورت‌های فلکی ماهواره‌ای بر نجوم رادیویی است.

همانطور که آسمان زمین شلوغ تر می شود، تأثیر ماهواره‌ها بر مطالعه ما از فضا بیشتر و بیشتر نگران کننده می‌شود. در حال حاضر، تخمین زده می شود که SpaceX نزدیک به 4365 ماهواره اینترنتی کوچک خود را در مدار زمین قرار داده‌است و تنها SpaceX نیست که ماهواره‌های بی‌شماری را به جو فرستاده‌است، وان وب نیز بیش از 600 مورد از این ماهواره‌ها در مدار زمین دارد. آمازون قصد دارد هزاران مورد دیگر را از سال 2024 به مدار زمین ارسال و راه‌اندازی کند.

SpaceX به نگرانی‌ها در مورد آلودگی نوری مرئی واکنش نشان داد و یک ماهواره جدید و کم‌نور طراحی کرد. اما در اینجا مشکل فرکانس‌های رادیویی است که حل آن نیاز به پیشرفت‌های شایانی در حوزه علم هوا فضا دارد. فرکانس‌های رادیویی بین 10.7 تا 12.7 گیگاهرتز توسط ماهواره‌ها برای اتصال ارتباطی حداقل در اروپا استفاده می‌شود. اما دانشمندان فکر می‌کردند که ماهواره‌ها ممکن است امواج رادیویی ناخواسته را در خارج از این باند منتشر کنند. این همان چیزی است که دی ورونو و همکارانش به دنبال بررسی آن بودند.

آنها از آرایه فرکانس پایین (LOFAR) در اروپا استفاده کردند، شبکه ای که شامل حدود 20000 آنتن رادیویی در 52 مکان توزیع شده است. با این سطح از حساسیت، 68 ماهواره متعلق به صورت فلکی استارلینک را مشاهده کردند و در پی آن نشت الکترومغناطیسی رخ داد.

به نظر می‌رسد این انتشار غیرعمدی است که از وسایل الکترونیکی ماهواره‌ها می‌آید. همچنین هیچ قانونی را زیر پا نمی‌گذارد. در اینجا روی زمین، کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیکی محدودیت‌های سختی را برای دستگاه‌های الکتریکی برای کنترل تداخل الکترومغناطیسی اعمال می‌کند، اما این قوانین در فضا اعمال نمی‌شوند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 10 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
(ویدیو) حاضرجوابی خنده دار امیرمهدی ژوله در پاسخ به سوال خصوصی محسن کیایی در جدیدترین قسمت برنامه "صداتو" 🤣
پربازدید شدن بگو مگوی دو دختر وسط نماز جماعت به امامت رهبرمعظم انقلاب+ویدیو
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
هزینه چاپ یک کتاب
(فیلم) تمرینات سخت و طاقت فرسای هادی چوپان برای پسرش محمد حافظ / تا پسرشو قهرمان مستر المپیا نکنه بیخیال نمیشه!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
(تصاویر) شگفت انگیزترین پرندگان نایاب جهان با خاصترین ظاهر و رنگ هایی که شبیهشان را نمیتوان یافت
ترجمه تخصصی متن
اولین عکس از فیلم جدید رامبد جوان با گریم فوق‌العاده خنده دار محسن تنابنده و نوید محمدزاده / فقط فوکول و پشت موهاشون😁