دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

علم و فناوری / پژوهشهای دانشگاهی /

تشخیص وجود "تکتونیک صفحه‌ای‌"  و بررسی زلزله در مریخ 

یکشنبه، 02 اردیبهشت 1397
کد خبر: 4889
ساعد نیوز: دانشمندان ناسا امیدوارند، سطح زیرین مریخ را مطالعه کنند تا دریایند چگونه ممکن است سیاره سرخ میدان مغناطیسی خود را از دست دهد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از ایسنا: 

یکی از ماموریت‌های اصلی فضاپیمای "اینسایت"(InSight) این است که فعالیت‌های "لرزه‌ای" مریخ را تشخیص دهد. این در حالی است که تاکنون هیچ گونه فعالیت لرزه‌ای در این سیاره دیده نشده است.

این برای اولین بار در 4 دهه اخیر است که ناسا به بررسی زلزله در سیاره‌ای دیگر خواهد پرداخت. فضاپیمای "اینسایت" دارای سه ابزار خواهد بود که امکان بررسی دقیق‌تر و نزدیک‌تر بخش‌های داخلی مریخ را فراهم خواهند ساخت. یکی از این ابزارها "لرزه‌سنج" است که محققان امیدوارند بتواند لرزه‌های مریخ را تشخیص دهد. 

پیش از این، ناسا برای بررسی سطح زیرین مریخ دو فضاپیما به فضا ارسال کرده بود که حاوی "لرزه سنج" نیز بودند. ولی این دو ماموریت با شکست موجه شدند. زیرا لرزه سنج یکی از آنها به درستی کار نکرد و دیگری نیز سیگنال‌های دقیقی ارسال نکرد.

این فضاپیما همچنین "ضخامت" و "ترکیب" پوسته، گوشته و هسته مریخ را اندازه گیری خواهد کرد. هدف از بررسی این موارد، تشخیص وجود "تکتونیک صفحه‌ای‌"  در بخش‌هایی از این سیاره است.

" اینسایت‌" مجهز به یک "حرارت سنج"خواهد بود که مقاوم به گرما است و وظیفه آن اندازه گیری میزان و سرعت گرمای خروجی از مریخ است. هدف از بررسی میزان گرمای خروجی از مریخ، دستیابی به فعالیت‌های آتشفشانی آن است.

دو سال پیش ماموریت "اینسایت" به علت وجود نشتی در خلاء "لرزه سنج" این فضاپیما، لغو شد و برای تعمیر این اختلال به سال 2018 موکول شد.

براساس روزشمار ناسا، این فضاپیما 14 روز دیگر، در تاریخ 5 مه به مریخ ارسال خواهد شد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
سابمیت مقاله چیست؟
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله !
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب