دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

اقتصاد /

تصویب حداقل دستمزد کارگران بالاتر از نرخ تورم 

دوشنبه، 18 بهمن 1400
کد خبر: 191468
ساعد نیوز: یک کارشناس حوزه کار معتقد است اگر چه رقم هزینه سبد معیشتی که از سوی شورای عالی کار اعلام شده با توجه به شرایط اقتصادی و حداقل‌های موجود بوده است اما این مبلغ نمی تواند به طور صد درصد معیشت خانوارهای کارگری را تامین کند. وی از شورای عالی کار خواست تا همچون روال سالهای گذشته حداقل دستمزد کارگران بالاتر از نرخ تورم تعیین شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایسنا، ناصر چمنی با اشاره به اعلام رقم سبد معیشت خانوارهای کارگری در آخرین نشست شورای عالی کار گفت: مبلغ ۸ میلیون و ۹۷۹ هزار تومانی که به عنوان هزینه سبد معیشت تعیین شده مبنای مذاکرات دستمزد در شورای عالی کار است و قرار نیست به عنوان رقم دستمزد تصویب شود.

وی ادامه داد: در سالهای گذشته هم که رقم سبد معیشت کارگران مشخص می شد پایه اساسی برای ورود به مذاکرات دستمزد در شورا قرار می گرفت با این حال معتقدم که این مبلغ، رقمی نیست که سبد معیشت خانوار کارگری را صد درصد تامین کند.

این کارشناس حوزه کار متذکر شد: سال گذشته کمیته دستمزد به رقم ۶ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان به عنوان رقم سبد معیشت کارگران رسید ولی بعد از تعیین سبد توسط شرکای اجتماعی در عمل دیدیم که حداقل دستمزد کارگران، دو میلیون و ۶۵۰ هزار تومان تصویب شد و با بن خواربار و حق مسکن و حق اولاد به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

چمنی تصریح کرد: یقینا سبد معیشت کارگران با درنظر گرفتن هزینه های آموزش، پوشاک، ایاب و ذهاب و ... بیشتر از این رقم است و اگر آن را با آیتم های اعلام شده از سوی سازمان جهانی کار محاسبه کنیم، بالاتر خواهد رفت ولی با توجه به شرایط اقتصادی موجود، حداقل ها در نظر گرفته و با تایید شرکای اجتماعی تصویب و صورتجلسه شده است؛ با این وجود در چند سال گذشته نتوانسته ایم به سبدی که برای معیشت خانوارهای کارگری تعریف کردیم، نزدیک شویم.

وی افزود: سال گذشته افزایش حداقل دستمزد ۳۹.۵ درصد تصویب شد و ما در سالهای اخیر تلاش کردیم که دستمزد در شورای عالی کار همواره از رقم تورم اعلامی بانک مرکزی و مرکز آمار بیشتر افزایش یابد لذا انتظار داریم که این رویه همچون روال سالهای گذشته در شورای عالی کار ادامه یابد و دستمزد کارگران بالاتر از نرخ تورم، تعیین و مصوب شود.


4 پسندیدم 10 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 14 تیر
از سراسر وب
دیدگاه ها
فقط خدا
2 سال پیش

با سلام به همه کارگران زحمتکش ایران زمین وجهان،بنده حقیر هم مثل شما کارگرم بخدا اون مشکلی که دیدگاهها رامیخونه میدونه اوضاع اقتصادی و تورم این سالها چجوریه پس همه باهم دعا کنیم آن شاالله خداوند یاری میکند دلشان بحال کارگران بسوزد حداکثر حقوق سال جدید تصویب کنند تاپیش خانواده شرمنده نشیم (فقط خدا)
پاسخ
بازدیدکننده
2 سال پیش

بااین حقوق کارگری زندگی نمیشه کرد باید مرد.
پاسخ
کارگر
2 سال پیش

با توجه به تورم در ایام کرونا واقعا اوضاع حقوق بگییران کارگری اسفناکه
پاسخ
ناشناس
2 سال پیش

برادرم متأهل است وشغل آن کارگر شرکت پیمانکاری. مستأجر هست وخانه ندارد. میگه 4 میلیون حقوق میگیره ولی 5 /3 میلیون پول اجاره میده و 500 هزار تومان براش میمونه با یک فرزند دارن طلاق می‌گیرند. میگه تورم با حقوقی که دارند بهشان ميدند همخوانی نداره. وخرج زندگی رو نمیتونه بده...
پاسخ
ناشناس
2 سال پیش

منه کارگرم و مجرد هستم. با 4میلیون حقوق ازدواج نخواهم کرد گناهش هم گردن خودم
پاسخ
بازدیدکننده
2 سال پیش

مجبوریم خواهر گلم با این شرایط زندگی کنیم خدا سلامتی به وجودمون بده همینم از ما گرفته نشه
پاسخ
فائزه
2 سال پیش

بخدا با ماهی 4 میلیون نمیشه زندگی کرد. من کارگرم و امسال نتونستم برا خودم یه مانتو بخرم
پاسخ
گلادیاتور
2 سال پیش

کارگر بیچاره گنجشک روزی هست.
پاسخ
متین
2 سال پیش

با سلام حقوق کارگر خیلی کمه اگر کارگر نباشه دکتر کجا کار کنه از کجا بخوره کارگری واقعا سخته با مزد کم
پاسخ
معصومه
2 سال پیش

مزد کارگر خیلی بیشترازاینا باید باشه چون زحمتش خیلی زیاده اخرشم جلو بچه هاش شرمندس خواهش می کنم حقوقشا زیاد کنید
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
رانندگی ژوزه مورایس با یک پورش لاکچری آخرین سیستم در پرتغال با موزیک شادمهر عقیلی +فیلم/ سرمربی سپاهان کنار شیدا فارغ از هفت دنیا
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
ویدیو/ شهری در ایتالیا با مردمی سنگی/ نابودی پمپئی در سایۀ کوه آتشفشانی وزوو
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پیانو نوازی محشر و بدون نقص همسر سالار عقیلی در سوگ برادر جوانش در خانه+ ویدیو/ شمع باران کردن خانوم هنرمند و ایجاد فضایی عارفانه
(تصویر) هنرپیشه محبوب و مشهور تگزاس 3 و بازیکن سابق پرسپولیس، پژمان جمشیدی در کنار محمدرضا احمدی و دختر خوشمزه و نازنینش🥰/چقد خوشگله دختر خانمش
(ویدیو) سورپرایز و گریه فریبا کوثری "بازیگر سریال مختارنامه" وقتی مادرش با برنامه تماس میگیره