دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه / اخبار عمومی /

دیدار مولوت چاووش اوغلو و مایک پومپئو درباره شرق مدیترانه 

سه شنبه، 25 شهریور 1399
کد خبر: 101122
وزیر امور خارجه آمریکا با همتای ترکیه ای خودش درباره مسائل شرق مدیترانه و جمهوری قبرس شمالی دیدار و گفتگو کرد. در پی تشدید تنش ها در مدیترانه و دریای اژه میان ترکیه و یونان، آمریکا در تلاش است تا طرفین را برای نشستن دور میز مذاکره متقاعد سازد. در همین راستا، وزیر امور خارجه این کشور مایک پومپئو با مولوت چاووش اوغلو دیدار کرد.

به گزارش ساعد نیوز به نقل از شبکه خبری تی آر تی ترکیه، در پی افزایش تنش های نظامی در شرق مدیتران میان ترکیه و یونان که باعث شده است تا این دو کشور آرایش نظامی بگیرند، تلاش های بین المللی برای کاهش این تنش ها نیز افزایش یافته است. در همین راستا، وزیر امور خارجه آمریکا با وزیر امور خارجه ترکیه درباره مسائل منطقه ای و نیز جمهوری قبرس شمالی، دیدار و گفتگو کرد. ترکیه معتقد است که یونان با بزرگنمایی درباره جزایر کوچکی که در شرق مدیترانه دارد، حاکمیت سرزمینی ترکیه را به چالش می کشد و همین مسأله عامل اصلی اختلافات اخیر میان دو کشور است. بر این اساس، از آمریکا خواسته شده است که طرف یونانی را برای حل و فصل آرام این تنش های بیمورد از طریق گفتگو و نشست های دیپلماتیک متقاعد سازد. ترکیه طولانی ترین خط ساحلی را در مدیترانه دارد و به همین دلیل، خودش را نسبت به برداشت و اکتشاف ذخایر در مدیترانه محق می داند و هیچ کشوری نمی تواند این مسأله را به چالش بکشد. تحلیل گر شبکه تی آر تی با بیان مطلب اخیر، تأکید کرد که ترکیه آمادگی کامل نظامی را برای دفاع از سرحدات و تمامیت ارضی خودش دارد و اگر یونان به پشت گرمی ناتو یا مصر بر آتش این مهلکه می افزاید، سخت در اشتباه است. هیچ ارتشی توان صف آرایی در برابر نیروهای نظامی ترکیه را ندارد.

به گزارش ساعد نیوز، در ماه های اخیر تنش ها در منطقه مدیترانه بالا گرفته است و این مسأله می تواند آینده انرژی را در جهان به خطر بیندازد. آمریکا از این مسأله کاملاً آگاهی دارد و تلاش های پومپئو نیز باید در همین راستا ارزیابی شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله !
مراحل اکسپت مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه