دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ورزش /

تیم فرهاد پرستاره تر بود یا جواد؟/آیا استقلال این بار شانس قهرمانی دارد؟ 

سه شنبه، 01 اسفند 1402
کد خبر: 376364
ساعدنیوز: شاگردان نکونام در شرایطی مدعی کسب عنوان قهرمانی در لیگ هستند که زمزمه‌هایی درباره ضعف فنی استقلال نسبت به دیگر مدعیان قهرمانی شنیده می‌شود.این ادعا مطرح است که فهرست استقلال در قواره یک تیم مدعی قهرمانی نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، در حالی‌که در مقایسه با 2 فصل قبل که آبی‌پوشان پایتخت با هدایت فرهاد مجیدی توانستند بدون شکست به یک قهرمانی تاریخی دست پیدا کنند، فهرست استقلال تغییرات گسترده‌ای نداشته و می‌توان گفت به لحاظ ستاره‌های کلیدی، فهرستی هم‌تراز با دوران سرمربیگری فرهاد مجیدی در اختیار جواد نکونام است و جالب آنکه آرایش موردعلاقه هر 2 سرمربی هم 2-5-3 است.

(12+3) بازیکن مشترک در فهرستِ فرهاد و نکو

حسین حسینی، محمدحسین مرادمند، رافائل سیلوا، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، زبیر نیک‌نفس، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، امیرعلی صادقی و آرمان رمضانی 12 بازیکن به جا مانده از آخرین قهرمانی استقلال در لیگ برتر هستند که همچنان نام‌شان در فهرست آبی‌پوشان پایتخت دیده می‎شود. همچنین سعید مهری، کوین یامگا و امیرارسلان مطهری هم در نیم‌فصل نخست در فهرست استقلال نام‌شان حضور داشت که حالا در ادامه لیگ بیست‌وسوم در دسترس جواد نکونام نخواهند بود.

ترافیکی که در خط دروازه بیشتر شد!

حسین حسینی، علیرضا رضایی و سینا سعیدی‌فر دروازه‌بانان استقلال در دوره سرمربیگری فرهاد مجیدی بودند که حسینی گزینه موردپسند مجیدی بود و البته او در چند نوبت به رضایی هم اعتماد کرد. در فصل جاری، حسین حسینی، محمدرضا خالدآبادی و محمدجواد کیا، 3 دروازه‌بان تیم استقلال هستند که حسینی عضو تیم بزرگسالان است، خالدآبادی دروازه‌‎بان شماره یک تیم امید است و کیا هم در نقش دروازه‌بان شماره یک تیم جوانان کارش را پیش می‌برد تا 3 مدعی سرسخت برای حضور در خط دروازه استقلال در فهرست آبی‌ها حضور داشته باشند. البته که ترجیح نکونام به مانند مجیدی اعتماد به حسین حسینی بوده و فعلاً 2 گزینه دیگر نتوانسته‌اند شانس حضور در خط دروازه استقلال را به‌دست آورند.

دستِ فرهاد برای آرایش 3دفاعه بازتر بود؟

محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، عارف غلامی، عارف آقاسی، رافائل سیلوا و محمد دانشگر مدافعان میانی استقلال در لیگ بیست‌ودوم بودند. البته که سیلوا بعد از سرباز شدن مرادمند و یزدانی اضافه شد و در همان مقطع بود که دوره طولانی‌مدت مصدومیت عارف غلامی هم به پایان رسید. ضمن آنکه آقاسی هم در بازار زمستانه از جمع آبی‌پوشان پایتخت جدا شد تا مجیدی برای چینش خط دفاعه 3نفره تیمش دستِ آنچنان بازی نداشته باشد و مثلث مرادمند، یزدانی و دانشگر، مثلث موردپسند او بود.

جواد نکونام در نیم‌فصل نخست محمدحسین مرادمند، آرمین سهرابیان و ایمان سلیمی را به عوان مدافعان میانی تخصصی در فهرست تیمش داشت که مصدومیت‌های گاه و بی‌گاه این بازیکنان باعث شد تا سرمربی استقلال به سراغ استفاده از بازیکنانی مانند روزبه چشمی و صالح حردانی در قلب خط دفاعی تیمش برود. البته که در نیم‌فصل دوم، اضافه‌شدن رافائل سیلوا و رفع مصدومیت مرادمند باعث شده تا دستِ نکونام برای چینش آرایش 3دفاعه بازتر شود؛ هر چند که حردانی و چشمی هم در قامت مدافع میانی نمره قابل‌قبولی را در نیم‌فصل نخست دریافت کردند.


پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 06 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
حیات وحش ؛ لحظات هیجانی نبرد حیوانات /مبارزه هزارپا با مارمولک و موش / موش غول پیکر اسیر هزارپا شد!!
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
نگاهی به آشپزخانه مدرن همسر گئورگی گولسیانی در تهران با اکسسوارهای فوق مدرن و دکوراسیونی فوق العاده شیک و زیبا/ عجب خانواده پرجمعیتی داره ستاره پرسپولیس +عکس
(تصاویر) زیباترین و شادترین فستیوال‌های 10 کشور جهان که شاید هرگز شانس شرکت در آنها را نداشته باشیم/ واای فستیوال مکزیک یه‌جوری بینظیره که فقط باید اونجا باشی و تجربش کنی👌
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
(ویدئو) 21 سال پیش پشت صحنه عالی سریال پاورچین
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC