دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

تزریق مرحله دوم واکسن کرونا در استان مرکزی/احتمالا کرونای انگلیسی به تمام نقاط استان رسیده 

چهارشنبه، 13 اسفند 1399
کد خبر: 139595
ساعد نیوز: رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به نظر می‌رسد که کرونای انگلیسی در تمام استان شیوع یافته باشد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سید محمد جمالیان با اشاره به تزریق دومین مرحله از واکسن ویژه کادر درمان، اظهار کرد: در مرحله دوم، ۸۹۰ دز واکسن به دانشگاه علوم پزشکی اراک اختصاص یافت که تماما برای کادر درمان، پرسنل ICU، مراقبت های ویژه تزریق شد و در مرحله بعد مابقی بخش درمانی، کادر بهداشت، سالمندان و جانبازان مشمول تزریق واکسن خواهند شد.

وی با بیان اینکه در مرحله اول واکسیناسیون ۱۰۱ نفر و این مرحله نیز ۸۹۰ نفر واکسن را دریافت کردند، گفت: واکسن های تزریق شده تماما روسی بوده است و واکسن های چینی نیز در حال ورود به کشور هستند که با ورود آنها به کشور، مطابق دستوالعمل کمیته ملی، تزریق انجام می شود.

جمالیان تاکید کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ گونه عوارض و عواقبی ناشی از تزریق واکسن در بین کادر درمان دریافت کننده گزارش نشده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت استان در ارتباط با شیوع کرونای انگلیسی، تصریح کرد: احتمالا این نوع کرونا در استان منتشر شده است چراکه در شهرستان ها خمین، شازند، تفرش، اراک، ساوه شناسایی شده است و البته این موارد شناسایی شده در واقع مواردی است که به صورت تصادفی از بین نمونه های انتخاب شده مشاهده شده و احتمال اینکه سایر شهرستان ها درگیر شده باشند نیز وجود دارد. در واقع این شرایط زنگ خطر بزرگی است که مردم باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار جدی و حساس باشند.

جمالیان با اشاره به اینکه تعطیلات نوروز نزدیک است و قطعا با رعایت پروتکل ها می توان ایامی بدون محدودیت و ممنوعیت را پشت سر گذاشت، اضافه کرد: در بین موارد شناسایی شده از کرونای انگلیسی هنوز اطلاعات معناداری یافت نشده است که نشان از کاهش سن ابتلا باشد و در واقع موارد شناسایی شده در گروه های مختلف سنی بوده اند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل اکسپت مقاله
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی