7 نکته ی مهم در فر کردن مو ها

  چهارشنبه، 16 مهر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
7 نکته ی مهم در فر کردن مو ها
برای افزایش دوام فر مو چه کارهایی باید انجام دهیم؟ فر کردن موها به هر روشی که باشد کار دشوار و زمانبری است اما گاهی پس از دو روز فرها باز می‌شوند و جز یک موج ملایم اثری از آن‌ها باقی نمی‌ماند و به همین سادگی زحمت شما به هدر می‌رود. چرا چنین اتفاقی پیش می‌آید؟

برای افزایش دوام فر مو چه کارهایی باید انجام دهیم؟ فر کردن موها به هر روشی که باشد کار دشوار و زمانبری است اما گاهی پس از دو روز فرها باز می شوند و جز یک موج ملایم اثری از آن ها باقی نمی ماند و به همین سادگی زحمت شما به هدر می رود. چرا چنین اتفاقی پیش می آید؟ دلیل این امر بیشتر مواقع فر نکردن درست و اصولی موها است، فاکتورهایی مثل جنس مو و چگونگی رفتار کردن با موها پس از فر کردن هم در این مساله نقش دارند. در این مقاله به شما می گوییم که چرا موهای شما فر نمی شود و فر را نگه نمی دارد، در ادامه با هم چند نکته برای افزایش دوام فر مو آشنا خواهید شد و خواهید خواند که چه نوع سشوارهایی برای موی فر مناسب هستند.

طبیعی است که جنس موهای افراد مختلف با هم فرق دارد و موهای برخی افراد ساده تر از موهای برخی دیگر فر می شوند و مدت بیشتری هم فر را در خود نگه می دارند مثلا موهای آسیایی چون ساقه ضخیمی دارند و به طور طبیعی صاف هستند مقاومت بیشتری از خود در مقابل فر شدن نشان می دهند و به همین ترتیب هم زودتر حالت فر خود را از دست می دهند در نتیجه باید برای فر کردن چنین موهایی تلاش بیشتری انجام دهید و نکات مهم زیر را برای افزایش دوام فر مو رعایت کنید.

1. از ابزار مناسب استفاده نمی کنید

امروزه علاوه بر بابلیس های قدیمی که مامان تان وقتی دبیرستانی بودید به شما داده، برای فر کردن موهای خود ابزار دیگری هم در دسترس دارید. به جای استفاده از بابلیس فلزی از بابلیس سرامیکی استفاده کنید و اندازه آن را درست انتخاب کنید. بسیاری از افراد تصور می کنند برای فر شدن موها بابلیس باید بیش از حد داغ باشد. اگر موهایتان ضخیم است، نسبت به افرادی که موهای باریک و نازک دارند، باید دمای بابلیس بیشتر باشد. با این حال نباید دمای بابلیس بیش از 300 درجه باشد و هرگز دمای بابلیس را از 400 درجه بیشتر نکنید.

به اندازه بابلیس توجه کنید. بابلیس باریک برای موهای کوتاه مناسب است زیرا مو را چندین بار دور آن پیچیده و فرهای کوچک ایجاد می شود. شاید برخی معتقد باشند ایجاد فرهای بزرگ مناسب تر است، در صورتی که فرهای کوچک ماندگاری بیشتری دارند و تا پایان روز می مانند.

همیشه به یک روش اکتفا نکنید، می توانید از گیره و کلیپس به همراه بابلیس استفاده کنید یا اتو را هم به کار ببرید.

2. موهایتان را آماده نکرده اید

آماده کردن مو به اندازه فر کردن اهمیت دارد. یکی از بهترین نکات این است که پیش از فر کردن مو از محصولات نگهداره استفاده کنید. موس، مواد نگهدارنده، اسپری مو یا اسپری نگهدارنده، می توانند فر مو را نگه دارند. این مواد چسبندگی مو به اتو را افزایش داده و تاثیر دما را شدید می کند، در نتیجه مو سریع تر فر می شود.

اگر با هزینه ها مشکلی ندارید و دوست دارید فرهای ماندگار داشته باشید، از اکستنشن مو استفاده کنید. این کار نه تنها حجم مو را افزایش می دهد بلکه آن را درخشان تر می کند. در این صورت موهای فر زیباتری خواهید داشت.

3. موهایتان را تقسیم بندی نمی کنید

اگر حجم موهایتان زیاد است باید آن را تقسیم بندی کنید. در غیر این صورت ممکن است برخی از قسمت ها را فر نکرده و آن قسمت ها صاف بمانند. پس حتما موهایتان را تقسیم بندی کنید. مخصوصا اگر از بابلیس باریک استفاده می کنید ممکن است تمام مو در آن جای نگیرد و مو فر نشود.

4. از ریشه مو را فر می کنید

زمانی که از نوک تا ریشه مو را فر می کنید، نوک مو بیشترین دما را دریافت می کند. در این صورت نوک مو فرتر شده، وزن مو سنگین تر شده و مو زودتر صاف می شود. اگر به همراه بابلیس از گیره استفاده می کنید بهتر است. این تکنیک زمانی موثر است که برای نوک مو از گیره و سنجاق استفاده می کنید. اگر نوک مو باریک تر است، نوک مو از بالا فرتر می شود. در این صورت فرهای زیبا پدید می آید، با این حال در مقایسه با استفاده از بابلیس فر مو زودتر از بین می رود. بنابراین اگر نوک مویتان نازک است می توانید از دو بابلیس با اندازه های مختلف استفاده کنید.

5. از فرها درست نگهداری نمی کنید

فرها تا زمانی که خنک شوند ثابت می مانند، بنابراین زمانی که داغ است آن را سنجاق کنید. می توانید از گیره و سنجاق های مخصوص استفاده کنید. اگر برای ثابت ماندن آن ها به اسپری نیاز دارید، می توانید پیش از سرد شدن مو اسپری بزنید.

6. موهایتان بیش از حد تمیز است

موهای بیش از حد تمیز به اندازه کافی چربی ندارند. در روز دوم یا سوم پس از شستن موها آن را فر کنید تا فرها زیباتر شوند. اگر موهایتان باید تمیز باشد پیش از فر کردن مو از شامپوی خشک استفاده کنید تا حجم و درخشش مو بیشتر شود.

7. موهایتان را شانه می کنید

مطمئنا همه پس از فر کردن موها آن را مرتب می کنند اما نیاز نیست موهای فر را شانه کنید تا مرتب شود. برس موی فر شده را به سرعت صاف می کند، در صورتی که استفاده از شانه های دانه درشت یا انگشت می تواند فرها را مرتب کند. همچنین می توانید پس از فر کردن موها را چند بار تکان داده و از ریشه مو فر را مرتب کنید. این کار نه تنها حجم آن را افزایش می دهد بلکه جذابیت آن را بیشتر می کند. یادتان باشد پیش از شانه کردن فرها از اسپری مو استفاده کنید.

8.سایز فری که انتخاب کرده اید اهمیت دارد

حتما تا کنون متوجه شده اید که هرچه فر درشت تری را انتخاب کنید دوام آن کمتر خواهد بود و زودتر از بین می رود، در مقابل اگر فر ریزی را روی موهای خود اعمال کنید دوام آن بیشتر خواهد شد بنابراین میان سایز فر و میزان ماندگاری آن ارتباط مستقیمی وجود دارد و اگر موهای شما به راحتی فر را در خود نگه نمی دارد لازم است از فرهای ریزتر استفاده کنید. برای این منظور بیگودی های نازک و کوچک را امتحان کنید و یا از فرکننده های استوانه ای معمول با قطر کوچک تر (معمولا ۱ تا ۳ سانتی) کمک بگیرید. چون موهای شما در مقابل فر شدن مقاوم است سایز فر پر از مدتی بازتر شده و به اندازه دلخواه شما خواهد رسید.

9.برای افزایش دوام فر مو به فر موها دست نزنید

دست بردن داخل موهای فر وسوسه انگیز است اما این کار باعث باز شدن فر موها می شود. برس کشیدن و شانه کردن موهای فر، به خصوص موهایی که چند ساعتی از فر شدن آن نمی گذرد فر زیبای آن ها را از بین می برد. اگر پس از باز کردن بیگودی احساس کردید موهای شما نیاز به مرتب شدن دارد صبر کنید، ابتدا از اسپری موی مناسب استفاده کنید و آن را روی همه قسمت های مو بفشانید، سپس وقتی موها کاملا خشک و خنک شدند با یک شانه دانه درشت نسبت به حالت دادن و مرتب کردن فرها اقدام کنید، به این ترتیب موهای شما مدت بیشتری به این حالت باقی خواهند ماند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ناگفته هایی از ساده زیستی سیدابراهیم رئیسی؛ رئیس‌‌جمهوری که سال‌ها اجاره‌نشین بود! (198 نظر) رونالدو کچل کرد ؛ چهره ابرستاره فوتبال جذاب‌تر شد (133 نظر) نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... (77 نظر) زیباترین اسم های فرزندان بازیگران ایرانی همراه با معنا/ از محسن تنابنده تا شهاب حسینی و ... (50 نظر) نگاهی به حیاط باصفا و دلباز ویلای زیبای بیرانوند و اکرم بانو با نگهبان مجهز +عکس/ دارندگی و برازندگی یعنی این! (30 نظر) دیدار خصوصی خانواده ابراهیم رئیسی، امیرعبداللهیان، آل هاشم و دیگر شهدای خدمت با رهبر انقلاب+عکس/ چهره غمگین پسران وزیر امورخارجه و امام جمعه شهید (11 نظر) واکنش بسیار جالب نوازنده خیابانی به حضور عادل فردوسی پور در میان مردم عادی/آهنگو کوبید از نو ساخت+ فیلم (11 نظر) دانلود آهنگ جدید "خداحافظ" عرفان طهماسبی/ در سکوت شب خانه زد فریاد اما تو نشنیدی...+فیلم (10 نظر) چهره های غمگین دختر سیدابراهیم رئیسی و پسر حسین امیرعبداللهیان در مراسم بزرگداشت پدرشان در دانشگاه+عکس (9 نظر) نگاهی به عروسک بامزه و گوگولی پسر مینا مختاری و بهرام رادان/ الهی چه لُپی داره آقا پسر+ عکس (7 نظر) یک روایت تاریخی : 70 سال پیش، ملاقات خصوصی آقا تختی و شاه مخلوع در رامسر (7 نظر) صدای بهشتی پسر معلول با آهنگ کردی محلی +ویدئو/چه خوب میخونه... (7 نظر) مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از اجرای بی نظیر هندونه فروش دوره گرد/ دیشب با دلم خلوتی داشتم... چه خوش احوالی داشتم+فیلم (6 نظر) میز رنگارنگ و شیک همسر بهرام رادان با چیدمان خاص و زیبا/ چقدر با سلیقه و قشنگ+عکس (6 نظر) خلاقیت باحال بهرنگ علوی برای تبریک گفتن تولد بهرام افشاری/ اگه فرانسه به ایفل می‌نازه و ...+عکس (6 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تصاویری از حضور فرمانده کل سپاه در منزل پدری سرتیم حفاظت رئیس جمهور شهید+ویدئو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 10 خرداد 1403 نگاهی به ویلای اعیانی با معماریِ رومی جواد نکونام در شمال+عکس/ چه حیاط باصفایی هم داره روایت همراه با حیرت ایمان صفا از جبران سریع دادن هزینه سفر مکه پدر و مادرش توسط آقای بازیگر+ویدیو همه چیز درباره گرفتن نفخ حبوبات با خیار میز ناهار خوشمزه سپیده خداوردی بازیگر “آوای باران” برای پسرش سانیار / مادر و پسر چه ست زیبایی زدن... آماده شدن برای یک پیاده روی مادر و پسری به سبک مینا مختاری همسر بهرام رادان+عکس/ و مامانی که قرار نیست چهره پسرشو نشون بده شوخی جالب سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شهید ایران با محافظی که لباس محلی پوشیده بود/ بهت میاد+ویدیو خانه ابدی مادر شهید آل هاشم، امام جمعه محبوب تبریز و چهره غمزده ایشان/ وای از آن دل که در آن غم مادر باشد+عکس تولد شاعرانه و رمانتیک فرزاد حسنی با چیدمان شمع و گل+عکس/ و مدل مویی که اصلا به آقای مجری نمیاد! تولد 68 سالگی ناهید مسلمی کنار دخترش شیدا خلیق تازه عروس سینمای ایران +عکس / چه کیک شکلاتی خوشمزه ای کوکو سبزی خوشمزه مینا مختاری با گردو و زرشک برای همسرش بهرام رادان/ کدبانو و باسلیقه+ویدیو درخواست جالب یک پسر جوان ایرانی برای بردن انگشتر رهبر انقلاب به مراسم خواستگاری‌اش+ویدیو میز عصرانه متفاوت و عجیب مژده لواسانی در اصفهان با این ترکیب شور و شیرین+عکس/ آخه گوشفیل با دوغ!! اولین روز تولد سام پسر کوچولوی بهنام صفوی، خواننده محبوب ایرانی/ حیف جوونیش+عکس لحظه خنده دار و بامزه رضا گلزار وسط اجرای مسابقه/ من عطسه هم نمیتونم بکنم؟+ویدیو نسخه خونین مرد رمال برای زندگی نوعروس سلیقه تحسین برانگیز همسر و دختران سید ابراهیم رئیسی در چیدن میزعزای رئیس جمهور شهید با عکسی مشهور از ایشان در سازمان ملل + عکس فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 10 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنج شنبه 10 خرداد 1403 + فیلم فال روزانه امروز پنجشنبه 10 خرداد ماه 1403 رحل قرآن و ترمه اصیل اصفهان روی میز عزای سیاه شهید امیر عبداللهیان در جوار مزارشان+عکس و ویدئو فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 10 خرداد 1403 لاغری شوکه کننده رابعه اسکویی با عمل بای پس معده/ الان میگن چرا دماغتو کوچیک نمیکنی!+فیلم اولین تصاویر از محل خودکشی پدر پس از قتل اعضای خانواده‌اش در تبریز+ویدیو اولتیماتوم وزارت بهداشت: پزشکان عمومی تیغ زیبایی را غلاف کنند! عاشقانه‌ جذاب شهاب حسینی برای هانده ارچل، بازیگر خوش چهره سریال مست عشق +ویدئو/ عاشقانه هاشون ارزش صد بار دیدن رو داره... مراعات همسر به سبک رئیس جمهور شهید؛ از عدم مخالفت با تغییر رشته جمیله علم الهدی از مامایی به علوم انسانی تا کنار آمدن با روزهایی که غذایی در خانه پخته نمیشد+ویدیو پیام جگرسوز دختر شهید مصطفوی، خلبان بالگرد رئیس‌جمهور برای پدرش💔+ویدئو ماجرای تلخ پدری که کودک سربریده اش را در آغوش گرفته بود... تصویری سیاه و سفید که سپیده بزمی پور با انتشار آن برای اولین بار خبر بارداریش رو داد+عکس/ چقد کوچولوئه خدااا😍 دانلود آهنگ جدید "تو کجایی عشق زیبا" گرشا رضایی+فیلم/ جاده و بارون و دریا تو کجایی عشق زیبا ... فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 10 خرداد 1403 تصاویری دیدنی از گشت‌وگذار خرس قهوه‌ای در ارتفاعات البرز بهترین کشورهای انگلیسی‌زبان برای مهاجرت را بشناسید1 تقلید صدای شخصیت مهدی فخیم زاده ،محمدرضا فروتن و فریبرز عرب نیا به سبک اعجوبه طنز پرداز کشور+فیلم نمایندگی H&M در قشم؛ بهترین فروشگاه برای خرید لباس با تور قشم زیرخاکی‌ترین گزارش زندگی عادل فردوسی‌پور/ آقای مجری در سال 73 و در 20 سالگی اسباب بازی لاکچری آقا پسر گوگولی و بامزه علی قلیزاده ستاره تیم ملی/ الهی چه ژستی هم گرفته +عکس ماجرای شفا گرفتن سالار عقیلی از امام رضا (ع) +ویدیو
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 10 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنج شنبه 10 خرداد 1403 + فیلم
فال روزانه امروز پنجشنبه 10 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 10 خرداد 1403
اولتیماتوم وزارت بهداشت: پزشکان عمومی تیغ زیبایی را غلاف کنند!
همه چیز درباره گرفتن نفخ حبوبات با خیار
دانلود آهنگ جدید "تو کجایی عشق زیبا" گرشا رضایی+فیلم/ جاده و بارون و دریا تو کجایی عشق زیبا ...
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 10 خرداد 1403
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 10 خرداد 1403
ماجرای تلخ پدری که کودک سربریده اش را در آغوش گرفته بود...
حضور دونفره حامد بهداد و لیلا حاتمی در کشور رومانی+عکس
محمود احمدی نژاد قول کاندیداتوری داد؟ /یک قطره از اقیانوسم /قطعا کوتاهی نمی کنم /کسی بر دیگری برتری ندارد و نباید داشته باشد
جواد خیابانی خودروی شخصی خود را لو داد/ ماشین مجری جنجالی چیست؟
حامیم محتاج دعای مردم شد! تصادف نگران کننده حامیم خواننده محبوب ایرانی
نسخه خونین مرد رمال برای زندگی نوعروس
منتخب روز   
سلیقه تحسین برانگیز همسر و دختران سید ابراهیم رئیسی در چیدن میزعزای رئیس جمهور شهید با عکسی مشهور از ایشان در سازمان ملل + عکس مراعات همسر به سبک رئیس جمهور شهید؛ از عدم مخالفت با تغییر رشته جمیله علم الهدی از مامایی به علوم انسانی تا کنار آمدن با روزهایی که غذایی در خانه پخته نمیشد+ویدیو سینه زنی شهید آیت الله آل هاشم در مراسم شاخسی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو/ لحظات تکان‌دهنده وداع پدر شهید مالک رحمتی با پسرش ... +ویدئو شهید آل هاشم، امام‌ شنبه تا جمعه!+ویدئو/پدر معنوی آذربایجان... حیات وحش بدون سانسور/ ترس، دلهره + فیلم تصاویر باورنکردنی از دوقلوهایی با سه پا و چهار دست مداحی شهید مالک رحمتی در مراسم پیاده روی اربعین در کربلا+ویدیو نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... دروغ مصلحتی حاج آقا دانشمند به همسرش که 30 سال سر به مهر ماند و اکنون فاش شده است/ خانومم ناراحت شد و گریه کرد+ فیلم تولد 5 قلوهای یک مادر 30 ساله در تبریز+عکس حضور شهید مالک رحمتی در مراسم شاخسی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو