7 نکته ی مهم در فر کردن مو ها

  چهارشنبه، 16 مهر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
7 نکته ی مهم در فر کردن مو ها
برای افزایش دوام فر مو چه کارهایی باید انجام دهیم؟ فر کردن موها به هر روشی که باشد کار دشوار و زمانبری است اما گاهی پس از دو روز فرها باز می‌شوند و جز یک موج ملایم اثری از آن‌ها باقی نمی‌ماند و به همین سادگی زحمت شما به هدر می‌رود. چرا چنین اتفاقی پیش می‌آید؟

برای افزایش دوام فر مو چه کارهایی باید انجام دهیم؟ فر کردن موها به هر روشی که باشد کار دشوار و زمانبری است اما گاهی پس از دو روز فرها باز می شوند و جز یک موج ملایم اثری از آن ها باقی نمی ماند و به همین سادگی زحمت شما به هدر می رود. چرا چنین اتفاقی پیش می آید؟ دلیل این امر بیشتر مواقع فر نکردن درست و اصولی موها است، فاکتورهایی مثل جنس مو و چگونگی رفتار کردن با موها پس از فر کردن هم در این مساله نقش دارند. در این مقاله به شما می گوییم که چرا موهای شما فر نمی شود و فر را نگه نمی دارد، در ادامه با هم چند نکته برای افزایش دوام فر مو آشنا خواهید شد و خواهید خواند که چه نوع سشوارهایی برای موی فر مناسب هستند.

طبیعی است که جنس موهای افراد مختلف با هم فرق دارد و موهای برخی افراد ساده تر از موهای برخی دیگر فر می شوند و مدت بیشتری هم فر را در خود نگه می دارند مثلا موهای آسیایی چون ساقه ضخیمی دارند و به طور طبیعی صاف هستند مقاومت بیشتری از خود در مقابل فر شدن نشان می دهند و به همین ترتیب هم زودتر حالت فر خود را از دست می دهند در نتیجه باید برای فر کردن چنین موهایی تلاش بیشتری انجام دهید و نکات مهم زیر را برای افزایش دوام فر مو رعایت کنید.

1. از ابزار مناسب استفاده نمی کنید

امروزه علاوه بر بابلیس های قدیمی که مامان تان وقتی دبیرستانی بودید به شما داده، برای فر کردن موهای خود ابزار دیگری هم در دسترس دارید. به جای استفاده از بابلیس فلزی از بابلیس سرامیکی استفاده کنید و اندازه آن را درست انتخاب کنید. بسیاری از افراد تصور می کنند برای فر شدن موها بابلیس باید بیش از حد داغ باشد. اگر موهایتان ضخیم است، نسبت به افرادی که موهای باریک و نازک دارند، باید دمای بابلیس بیشتر باشد. با این حال نباید دمای بابلیس بیش از 300 درجه باشد و هرگز دمای بابلیس را از 400 درجه بیشتر نکنید.

به اندازه بابلیس توجه کنید. بابلیس باریک برای موهای کوتاه مناسب است زیرا مو را چندین بار دور آن پیچیده و فرهای کوچک ایجاد می شود. شاید برخی معتقد باشند ایجاد فرهای بزرگ مناسب تر است، در صورتی که فرهای کوچک ماندگاری بیشتری دارند و تا پایان روز می مانند.

همیشه به یک روش اکتفا نکنید، می توانید از گیره و کلیپس به همراه بابلیس استفاده کنید یا اتو را هم به کار ببرید.

2. موهایتان را آماده نکرده اید

آماده کردن مو به اندازه فر کردن اهمیت دارد. یکی از بهترین نکات این است که پیش از فر کردن مو از محصولات نگهداره استفاده کنید. موس، مواد نگهدارنده، اسپری مو یا اسپری نگهدارنده، می توانند فر مو را نگه دارند. این مواد چسبندگی مو به اتو را افزایش داده و تاثیر دما را شدید می کند، در نتیجه مو سریع تر فر می شود.

اگر با هزینه ها مشکلی ندارید و دوست دارید فرهای ماندگار داشته باشید، از اکستنشن مو استفاده کنید. این کار نه تنها حجم مو را افزایش می دهد بلکه آن را درخشان تر می کند. در این صورت موهای فر زیباتری خواهید داشت.

3. موهایتان را تقسیم بندی نمی کنید

اگر حجم موهایتان زیاد است باید آن را تقسیم بندی کنید. در غیر این صورت ممکن است برخی از قسمت ها را فر نکرده و آن قسمت ها صاف بمانند. پس حتما موهایتان را تقسیم بندی کنید. مخصوصا اگر از بابلیس باریک استفاده می کنید ممکن است تمام مو در آن جای نگیرد و مو فر نشود.

4. از ریشه مو را فر می کنید

زمانی که از نوک تا ریشه مو را فر می کنید، نوک مو بیشترین دما را دریافت می کند. در این صورت نوک مو فرتر شده، وزن مو سنگین تر شده و مو زودتر صاف می شود. اگر به همراه بابلیس از گیره استفاده می کنید بهتر است. این تکنیک زمانی موثر است که برای نوک مو از گیره و سنجاق استفاده می کنید. اگر نوک مو باریک تر است، نوک مو از بالا فرتر می شود. در این صورت فرهای زیبا پدید می آید، با این حال در مقایسه با استفاده از بابلیس فر مو زودتر از بین می رود. بنابراین اگر نوک مویتان نازک است می توانید از دو بابلیس با اندازه های مختلف استفاده کنید.

5. از فرها درست نگهداری نمی کنید

فرها تا زمانی که خنک شوند ثابت می مانند، بنابراین زمانی که داغ است آن را سنجاق کنید. می توانید از گیره و سنجاق های مخصوص استفاده کنید. اگر برای ثابت ماندن آن ها به اسپری نیاز دارید، می توانید پیش از سرد شدن مو اسپری بزنید.

6. موهایتان بیش از حد تمیز است

موهای بیش از حد تمیز به اندازه کافی چربی ندارند. در روز دوم یا سوم پس از شستن موها آن را فر کنید تا فرها زیباتر شوند. اگر موهایتان باید تمیز باشد پیش از فر کردن مو از شامپوی خشک استفاده کنید تا حجم و درخشش مو بیشتر شود.

7. موهایتان را شانه می کنید

مطمئنا همه پس از فر کردن موها آن را مرتب می کنند اما نیاز نیست موهای فر را شانه کنید تا مرتب شود. برس موی فر شده را به سرعت صاف می کند، در صورتی که استفاده از شانه های دانه درشت یا انگشت می تواند فرها را مرتب کند. همچنین می توانید پس از فر کردن موها را چند بار تکان داده و از ریشه مو فر را مرتب کنید. این کار نه تنها حجم آن را افزایش می دهد بلکه جذابیت آن را بیشتر می کند. یادتان باشد پیش از شانه کردن فرها از اسپری مو استفاده کنید.

8.سایز فری که انتخاب کرده اید اهمیت دارد

حتما تا کنون متوجه شده اید که هرچه فر درشت تری را انتخاب کنید دوام آن کمتر خواهد بود و زودتر از بین می رود، در مقابل اگر فر ریزی را روی موهای خود اعمال کنید دوام آن بیشتر خواهد شد بنابراین میان سایز فر و میزان ماندگاری آن ارتباط مستقیمی وجود دارد و اگر موهای شما به راحتی فر را در خود نگه نمی دارد لازم است از فرهای ریزتر استفاده کنید. برای این منظور بیگودی های نازک و کوچک را امتحان کنید و یا از فرکننده های استوانه ای معمول با قطر کوچک تر (معمولا ۱ تا ۳ سانتی) کمک بگیرید. چون موهای شما در مقابل فر شدن مقاوم است سایز فر پر از مدتی بازتر شده و به اندازه دلخواه شما خواهد رسید.

9.برای افزایش دوام فر مو به فر موها دست نزنید

دست بردن داخل موهای فر وسوسه انگیز است اما این کار باعث باز شدن فر موها می شود. برس کشیدن و شانه کردن موهای فر، به خصوص موهایی که چند ساعتی از فر شدن آن نمی گذرد فر زیبای آن ها را از بین می برد. اگر پس از باز کردن بیگودی احساس کردید موهای شما نیاز به مرتب شدن دارد صبر کنید، ابتدا از اسپری موی مناسب استفاده کنید و آن را روی همه قسمت های مو بفشانید، سپس وقتی موها کاملا خشک و خنک شدند با یک شانه دانه درشت نسبت به حالت دادن و مرتب کردن فرها اقدام کنید، به این ترتیب موهای شما مدت بیشتری به این حالت باقی خواهند ماند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (212 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (111 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (87 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (58 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (56 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (35 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (34 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (31 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (28 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (26 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (19 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه یکشنبه 7 مرداد 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 7 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 7 مرداد 1403
چه کنیم حمام و سرویس بهداشتی همیشه خوشبو باشد؟
کرم کاپوچینو پنیری، یک دسر فوق‌العاده و جذاب
آلیشا لیمن اینفلوئنسر معروف و محبوب سوئیسی در یوونتوس هم تیمی نامزدش شد +تصاویر
پرسپولیس مرگ هوادارش را به فسخ قرارداد بیرانوند نسبت داد! / شکایت عجیب درویش از دورازه‌بان یاغی
دیدار جانشین فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح کشور با خانواده امیرسرلشکر شهید کریم بیاتی اشکفتکی
آیین تکریم از پیشکسوتان رسانه ملّى برگزار شد
تصادف وحشتناک و له شدن خودروی سواری پژو 206 در مرند
کونگ فو آزاد آذربایجان شرقی جایگاه نخست استان را کسب کرد
انتصاب نماینده انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
هیات کونگ فو و هنرهای رزمی شهرستان مرند رتبه نخست استانی را کسب کرد
دختر 14 ساله تبریزی با خودرو وارد پارکینگ یک خانه شد! + فیلم
انتصاب مسئول جدید روابط عمومی انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
منتخب روز   
سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم