دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / چهره ها /

بیوگرافی ویکتوریا آزارنکا تنیسوری حرفه‌ای از بلاروس 

دوشنبه، 26 مهر 1400
ویکتوریا آزارنکا متولد ۳۱ ژوئیه ۱۹۸۹) تنیسوری حرفه‌ای از بلاروس است.مربی او سام سامیک است . نام مادرش آلا و پدرش فدور است، یک برادربه نام مکس دارد.

چکیده بیوگرافی ویکتوریا آزارنکا

  • تاریخ تولد: 31 جولای، 1989
  • محل تولد: مینسک، بلاروس
  • محل اقامت:اسکاتسدیل آریزونا، آریزونا
  • خصوصیات فیزیکی:راست دست قد: 180 سانتی متر وزن: 60 کیلوگرم
  • دوران حرفه ای:از سال 2003 (11 سال)
  • نام حرفه ای: ویکا (Vika)
ویکتوریا آزارنکا (به بلاروسی: Вікторыя Азарэнка, Азаранка، به روسی: Виктория Азаренко؛ متولد ۳۱ ژوئیه ۱۹۸۹) تنیسوری حرفه ای از بلاروس است. در ۷ سالگی از طریق مادرش، آلا، با تنیس آشنا شد و از سال ۲۰۰۳ با شرکت در مسابقات آی تی اف، اولین مسابقات رسمی خود را شروع کرد و در سال ۲۰۰۶ به جمع صد تنیسور برتر زن دبلیوتی ای راه یافت. زمین مورد علاقهٰ او، زمین های سخت است گرچه نتایج گرنداسلم های انفرادی او حاکی از موفقیت بیشتر او در زمین های خاکی و چمن است. او هم چنین دو عنوان مختلط گرنداسلم را در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ برده است و در سال ۲۰۰۵ به عنوان قهرمان جونیورز جهان از سوی آی تی اف شناخته شد. در سال ۲۰۱۲ آزارنکا با شکست دادن ماریا شاراپووا اولین عنوان گرند اسلم خود یعنی آزاد استرالیا را کسب کرد.

زندگی حرفه ای ویکتوریا آزارنکا

آزارنکا اولین رقابت حرفه ایش را در سال ۲۰۰۳ انجام داد. در سال ۲۰۰۵ توانست در مسابقات آزاد جوانان استرالیا و مسابقات آزاد جوانان آمریکا پیروز شود. او تبدیل به اولین زن بلاروسی شود که نامش را در فهرست قهرمانان جوان ITF ثبت می کند. در همان سال توانست اولین قهرمانی اش در مسابقات زنان ITF در لوکزامبورگ را کسب کند. در سال ۲۰۱۶، آزارنکا در میان ۱۰۰ بازیکن برتر انجمن جهانی تنیس (WTA) قرار گرفت. در سال های بعد وی به رشد خود ادامه داد و توانست به رتبه های بالاتر دست پیدا کند. در سال ۲۰۰۹، آزارنکا توانست ماریون بارتولی را شکست داده و عنوان قهرمانی رقابت های بین المللی بریزبین را کسب کند. اما در رقابت های آزاد سونی اریکسون در میامی، وی تبدیل به ششمین نوجوان قهرمان تنیس تک نفره زنان در تاریخ این مسابقات شد. او توانست با شکست دادن سرنا ویلیامز در فینال، به قهرمانی برسد. اگرچه آزارنکا در رقابت های Bank of the West Classic در سال ۲۰۱۰ به پیروزی رسید اما به طور کلی در آن سال با مشکلات عدیده ای روبرو شد. وی به دلیل مصدومیت های پی درپی از چندین رقابت محروم ماند. در مسابقات آزاد آمریکا به دلیل همین مسائل در راند دوم از راهیابی به مراحل بالاتر باز ماند. آزارنکا در خلال یکی از تمرینات خود هنگام گرم کردن بدنش، با سر به زمین خورد و دچار ضربه مغزی شد.

سال 2011 به بعد

در سال ۲۰۱۱ آزارنکا موفق به قهرمانی در مسابقات آزاد سونی اریکسون شد. پس از مسابقات آزاد آمریکا به رتبۀ سوم برترین تنیسورهای زن دنیا دست یافت. آزارنکا سال ۲۰۱۲ را با قدرت آغاز کرد. وی توانست به نهمین قهرمانی اش در مسابقات WTA در سیدنی دست پیدا کند. با شکست ماریا شاراپووا در فینال آزاد استرالیا، اولین گرند اسلم خود را نیز فتح کند. در ۳۰ ژانویه ۲۰۱۲، آزارنکا توانست از مقام سوم به مقام نخست برترین زن تنیس دنیا ارتقاء پیدا کند و تبدیل به اولین تنیسوری در تاریخ شود که بدون دارا بودن مقام دوم به مقام اول دست پیدا می کند. وی همچنین با این قهرمانی مجوز حضور در رقابت های المپیک ۲۰۱۲ لندن را کسب کرد و در آنجا همراه با ماکس میرنوی در رشته تنیس دونفره ترکیبی زنان به مدال طلا دست پیدا کند. همچنین در رشته تنیس تک نفره زنان نیز به دریافت مدال برنز نائل آمد. سال بعد، آزارنکا در رقابت های آزاد آمریکا در سید برتر قرار گرفت. وی موفق شدن تا فینال این رقابت ها صعود کند اما در آنجا با نتیجه ۶-۲، ۲-۶ و ۷-۵، رقابت را به سرنا ویلیامز آمریکایی که در آن زمان رتبه چهارم را در اختیار داشت واگذار کرد. آزارنکا در ژانویه ۲۰۱۳ برای دومین بار در رقابت های آزاد استرالیا به قهرمانی دست پیدا کرد و در همان سال نیز توانست تا فینال مسابقات آزاد آمریکا نیز پیش برود. هرچند فصل ۲۰۱۴، برای این ستاره بلاروسی با مشکلات فراوانی همراه بود. در اوایل آن سال وی دچار مصدومیت شدیدی در ناحیه پا شد و پیش از اعلام زود هنگام کناره گیری خود در فصل ۲۰۱۴، تنها توانست به فینال یک رقابت صعود کند. او از سال نتوانست مقام قابل توجهی به خصوص در گرند اسلم های سالانه را کسب کند ولی در سال جاری ۲۰۲۰ موفق شد به مقام قهرمانی یو اس اوپن یا همان تنیس آزاد آمریکا برسد و افتخاری بزرگ را در کارنامه خود به ثبت برساند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
عشق و حال شبانه با خودروی پلاک دولتی کار دست آقای راننده داد! / راننده از صحنه تصادف گریخت + فیلم
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
ترجمه تخصصی کتاب
ویراستاری تخصصی مقاله
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هزینه چاپ یک کتاب
ترجمه تخصصی متن
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی