ویژگی ها و خصوصیات سگ نژاد جیندوی کره ای

  شنبه، 08 بهمن 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
ویژگی ها و خصوصیات سگ نژاد جیندوی کره ای
جایگاه اصلی نژاد کرین جیندو داگKorean Jindo Dog در کره جنوبی می باشد، کرین جیندو داگ در وفا داری سگی بی همتا خواهد بود. آن ها سگ های فوق العاده هوشمندی در برابر صدای شلاق و ترفند ها برای شکار می باشند و بسیار چابک هستند. برای آشنایی بیشتر با این نژاد سگ های ورزشی تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

انواع مختلفی از نژادهای سگ در دنیا وجود دارند که برخی از آنها جزء نژاد های اصیل و قدیمی هستند. خاستگاه و منشا اولیه هرکدام از آنها مربوط به کشور و منطقه ای مشخص می باشد. سگ جیندو کره ای یکی از سگ های قدیمی و اصیل است که در منطقه کره شهرت و محبوبیت زیادی دارد. چرا که سگ جیندوی کره ای در وفا داری سگ بی همتایی می باشد. آن ها سگ های فوق العاده هوشمندی هستند و برای شکار به عنوان سگ شکاری مورد استفاده قرار می گیرند و بسیار چابک هستند. این حیوانات دارای گام های سریع و فنری هستند که باعث می شود بتوانند به سرعت از میان هر مکانی حرکت کنند. این قابلیت ها سبب شده که آنها در زمینه های مختلف شکار، ورزشی، نگهبانی و حتی گله داری یکی از گزینه های مناسب و منظور حیوانات خانگی باشد و افراد زیادی متقاضی پرورش و نگهداری از آنها هستند. در ادامه اطلاعات بیشتری در رابطه با این نژاد سگ و شخصیت و قابلیت های آن برای شما خواننده عزیز ارائه خواهیم کرد.

مشخصات ظاهری سگ جیندوی کره ای

نژاد سگهای آکیتا، اسکیمو آمریکایی، چائو چائو، هاسکی سیبری و سایر نژادهای سگ با ظاهری گرگ مانند جیندو کره ای، نژاد اسپیتز است. سگهای جیندو توله های ورزشی، موزون و سایز متوسط هستند که از نظر جنسیت کاملاً متفاوت هستند. به گفته Nichole Royer عضو بنیانگذار انجمن جیندو کره ای در آمریکا، سگهای ماده احتمالا دارای اندامی لاغرتر و زاویه دارتر باشند، در حالیکه سگهای نر باید بدن و ساختاری قویتر داشته باشند. قد استاندارد FCI برای سگهای نر 49 ½-54 سانتیمتر با وزن 19-23 کیلوگرم است. رویر میگوید، سگهای ماده چند سانتیمتر کوتاه تر و وزن آنها 15-19 کیلوگرم است. گوشهای جیندو مانند گرگها بسیار خزدار و دارای دم گردی است.

سگ جیندوی کره ای

شخصیت سگ جیندوی کره ای

سگ کرین جیندو داگ به وفاداری و هوشمندی بدنام است. ذهنیت آنها یادگیری را برایشان آسان کرده و اشتیاقی را در آنها بوجود می آورد. با این حال، هوششان آنها را وادار میکند قبل از وفاداری تزلزل ناپذیر نسب به صاحبشان از آنها انتظار احترام داشته باشند. در مراحل اولیه آموزش نیاز به صبر است زیرا ممکن است کمی خیره و لجباز شوند. نژادهای کمی هستند که در وفاداری فراتر از جیندو باشند. آنها ترفندهای پیچیده را به خوبی یاد میگیرند و چابکی خوبی دارند.

یکی از جنبه های چالشی جیندوها نیازشان برای اجتماعی شدن است. جیندوها بطور کلی یک نژاد آرام و دوست داشتنی هستند، اما با غریبه ها بسیار محتاط هستند. وفاداری آنها باعث میشود زمانی که خشمگین میشوند حالت تهاجمی پیدا کنند. اجتماعی شدن با حیوانات دیگر، بچه ها و غریبه ها در سنین پائین کمک خوبی برای کاهش این نگرانی است.

تغذیه سگ جیندوی کره ای

جیندوها دستگاه گوارش بهینه سازی شده ای برای یک رژیم غذایی گوشتی دارند. به این ترتیب، استاندارد و یا غذای سگ تجاری ارزان قیمت بهترین انتخاب برای این نژاد نیست. غذاهای سرشار از ذرت برای جیندوها بسیار بد هستند.گزینه مناسب و قابل دسترس برای جیندوها غذاهای خانگی تهیه شده با مواد طبیعی و مکمهای ویژه است. انتخاب خوب دوم غذاهای تجاری تولید شده با کیفیت بالا و طبیعی هستند.برای کسب اطلاعات بیشتر و یا اگر از چیزی که میخرید مطمئن نیستید، همیشه با دامپزشک خود مشورت کنید.

اصول مراقبتی و نگهداری از نژاد جیندوی کره ای

برای اینکه سگی سرزنده و شاداب داشته باشید و بتوانید به خوبی از سگ خود مراقبت کنید، باید خصوصیات اخلاقی و ویژگی های آن را به خوبی بدانید که ما در مطالب بالاتر به تفصیل در رابطه با آن توضیح دادیم. نژاد جیندوی وفاداران قوی هستند که خیلی سخت با کسی ارتباط برقرار می کنند و در صورتی که احساس امنیت و آرامش در کنار کسی به عنوان صاحب خود کنند تا آخر عمر وفادار خواهد ماند. آن ها سگ های خوبی برای آپارتمان نشینی خواهند بود به شرطی که ساعت مشخصی در روز فعالیت و تحرک داشته باشد. در این صورت آنها آرام و بدون شر و شور در خانه استراحت می کنند.

نکته ای که باید بدانید این است که اگر آنها را در فضای باز برای چند ساعت تنها می گذارید حتماً باید در حصاری با ارتفاع مشخص باشد چراکه آنها در صورتی که کلافه و خسته شوند می تواند با جا پا های مشخص از روی حصار به بیرون به پرند و گم شوند. در مقابل غریبه ها بسیار مشکوک هستند و در مقابل آنها واکنش نشان می دهند. بنابراین اگر می خواهید آنها را در کنار دیگر حیوانات کودکان قرار دهید حتما باید از سنین تولگی به صورت اجتماعی و به این منظور پرورش یابند. همچنین لازم به ذکر است که نژاد سگ به هیچ عنوان قابلیت شنا کردن و ماندن در آب را ندارد آنها حتی از ماندن در زیر باران هراس دارند لذا اگر در محوطه حیاط شما استخر یا رودخانه ای وجود دارد باید به شدت مراقب سگ خود باشید چرا که اگر در آب بیفتد قطعاً غرق خواهد شد. نکته آخر اینکه سگ های نژاد جیندوی به طور کلی سگ های آرامی هستند که پرخاشگر و مهاجم نمی باشند اما در مکان های عمومی که برای پیاده روی آنها را می برید با استفاده از یک قلاده آنها را در کنترل خود بگیرید تا رفتاری غیر منتظره از خود نشان ندهند.

پیرایش و آراستگی نژاد جیندوی کره ای

جیندو های کره ای سگ هایی هستند که معمولاً در شش رنگ قرمز، سفید، طلایی، مشکی، بریندل، خاکستری و مشکی_ خرمایی می باشند و از این نظر جزء سگ های متنوع از نظر رنگ و ظاهر هستند. جالب است بدانید که آنها سگ هایی بسیار تمیز هستند و از نظر بهداشتی نیاز به نظافت و مراقبت زیادی ندارد و همین امر یکی از مهمترین عواملی است که سبب محبوبیت آن در بین افراد شده است.

آنها دارای پوششی خود تمیز شونده هستند بنابراین نیاز به حمام ندارند. در برخی از موارد آنها مانند گربه ها خودشان را اصلاح می کنند. اما باید بدانید که آنها مانند بسیاری از نژادهای سگ دارای ریزش مو هستند که البته با یک شانه کشیدن برطرف می شود و شدت آن کاسته خواهد شد. به طور کلی سگ های نژاد جیندوی به نظافت زیادی احتیاج ندارند و نگهداری از آنها در منزل و محدوده آپارتمانی راحت و ساده به نظر می رسد. چنین توصیه می شود که گاهی اوقات بدن حیوان خود را مورد بررسی قرار دهید و چنانچه عارضه غیر معمولی در بدن او مشاهده کردید سعی در علت یابی و رفع این عارضه کنید که منجر به عفونت و ایجاد بیماری در حیوان نشود.

ارتباط سگ جیندوی کره ای با دیگر حیوانات خانگی و کودکان

گفته شد مهمترین خصیصه و ویژگی سگ های جنایی کره ای آنها که وفاداری زیادی نسبت به صاحب خود دارند و همین وفاداری سبب شده تا آنها در مقابل هر عامل خارجی از صاحب خود دفاع کرده و واکنش نشان دهد حتی اگر این عوامل کودکان یا دیگر حیوانات خانگی باشند بنابراین اگر در خانه کودکی دارید لازم است که توله سگ خود را از شش ماهگی پرورش دهید تا سازگاری مناسبی باشد کودکان داشته باشد همچنین به کودکان خود نیز نحوه برخورد و رفتار صحیح را با سگ ها آموزش دهید تا به نقاط حساس و نقطه ضعف های آنها نزدیک نشود برای این منظور از بسته های آموزشی ویژه ای وجود دارد که شما با به کارگیری آنها می توانید به صورت اصولی و صحیح توله سگ خود را به صورت اجتماعی تقویت کنید.

مشکلات و سلامتی سگ جیندوی کره ای

کرین جیندو داگ بطور کلی یک نژاد سالم با مشکل ژنتیکی کم است. مشکلات سلامتی نادری دارند، تنها یک مشکل در آنها شناخته شده است:

  • کم کاری تیروئید: یک مشکل شناخته شده در بسیاری از نژادها از جمله جیندو است. در ابتدا با ریزش مو، کسلی و نازک شدن پوشش همراه است. پوست سگ پوسته پوسته خواهد شد، اما لزوما با خارش همراه نیست. در مراحل بعدی کم کاری تیروئید با افزایش وزن و کندی خواهد بود. کشنده نیست و در واقع براحتی با داروهای خوراکی روزانه درمان میشود.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (442 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (255 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (232 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (189 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (168 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (149 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (138 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (93 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (80 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (80 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
شوهر؛ مظنون اصلی زن جوان : دخترم هراسان به من زنگ زد و گفت مادرش کشته شده است...
(عکس) تولد همسر جوان و باکلاس احمدرضا عابدزاده، عقاب آسیا، در کنار دختر و دامادشان/ چه رستوران شیکی!👌
استایل کژوال و خوشرنگ سردار آزمون در جشن تولد 1 سالگی دخترش، نوا/ وااای چه بادکنک آرایی شیک و درجه یکی👌
(عکس) سند رد صلاحیت استاد شهید مرتضی مطهری برای تدریس در دانشگاه تهران توسط ساواک
عکس معروف رضا شاه با لباس نظامی،کلا مستبد بودنش همه جا مشخصه/نگاهی به خانه ای که محمدرضا شاه در آن به دنیا آمده + ویدئو+ عکس
حقایق گفته نشده از زینب پاشا شیرزن تبریزی دوران قاجار +عکس/ درس بزرگ او برای محتکران غلات
(تصاویر) جذاب‌ترین بازیگران ایرانی و خارجی در نوجوانی چه شکلی بودن؟/ از هدیه تهرانی و پارسا پیروزفر ایرانی تا آنجلینا جولی و جانی دپ هالیوودی
(تصاویر) 7 ایده‌ی ایرانی‌پسند و اشتهاآور برای تزیین میز غذا با قورمه سبزی/ چه سفره‌غذای شیکی بشه با این تزئینها👌
اولین تیزر طوفانی فصل 3 جوکر 2 با اجرای احسان علیخانی و آقایان/ ببین کیا هستن از هیتلر و حمید لولایی تا امین زندگانی و شاهرخ استخری😂
(ویدئو) انواع پرسش و پاسخ شفاهی در مدرسه/ فقط جاااان گفتن رضا نیکخواه/ مدیری دیگه ادامه نداد😂😂😂
(ویدئو) لحظات جالب ریختن شاخ های گوزن ها را ببینید
پذیرش بدون آزمون دانشجو در 6 رشتۀ دانشگاه شهید بهشتی ویژۀ استعدادهای درخشان
عوامل مؤثر بر افت تحصیلی دانشجویان از دید رئیس دانشگاه امیرکبیر
یادی کنیم از چیدمان ایرانی‌پسند و شیک میز غذای مرحوم زهره حمیدی بعد از بهبود حالش و در آخرین دورهمی با دوستانش
ویدیو/ از «گاندی» تا «پطروس کبیر» اطلاعات مدرسۀ مهران غفوریان/ فقط خنده‌های جواد رضویان به جریان دهقان فداکار
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW