دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

ویروس جدید کرونا آمریکا را فرا می گیرد 

دوشنبه، 29 دی 1399
کد خبر: 130190
ساعد نیوز: روزنامه واشنگتن‌ پست نوشت: مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) با اشاره به گسترش ویروس جدید کرونا در آمریکا هشدار داد نوع جدید ویروس تا ماه مارس (اسفند) ایالات متحده را فرا می گیرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایرنا: مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) هشدار داده است که نوع ویروس جدید کرونا که برای نخستین بار در انگلیس شناسایی شد، می تواند تا ماه مارس (اسفند) تمامی آمریکا را فرا بگیرد و به ویروس غالب بدل شود.

محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در مطالعه ای که روز جمعه منتشر شد اعلام کردند این نوع جدید ویروس که به بی ۱۱۷ (B۱۱۷) معروف است، به نظر نمی رسد علائم جدی تری را در فرد مبتلا بروز دهد اما سرعت انتقال آن بسیار شدید بوده و می تواند ضمن افزایش صعودی شمار مبتلایان، سبب بالا گرفتن تعداد بستری شدگان در بیمارستان ها و در نتیجه فشار بیشتر بر نظام سلامت کشور شود.

محققان این نهاد آمریکایی خاطر نشان کردند: تجربه در انگلیس و مدل های شبیه سازی شده این ویروس ، حاکی از افزایش سرعت انتشار آن است . لذا افزایش سرعت انتشار ویروس نیازمند اجرای دقیق تر اقدامات واکسیناسیون و پیشگیرانه (حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن مرتب دست ها) است.چراکه انجام هرچه سریعتر این اقدامات می تواند تاثیر بسزایی در روند گسترش ویروس جدید داشته باشد.

محققان افزودند: سیستم مراقبت های بهداشتی باید برای افزایش بیشتر موارد ابتلا آماده باشد و افزایش انتقال ویروس کرونا می تواند به معنای آمادگی برای افزایش سطح واکسیناسیون جهت کنترل بیماری باشد.

براساس گزارش ها، از روز جمعه، ۸۸ مورد از ویروس جدید کرونا در ۱۵ ایالت آمریکا شناسایی شده است؛ کالیفرنیا، یوتا، کلرادو، نیومکزیکو، تگزاس، نبراسکا، مینه سوتا، ویسکانسین، ایندیانا، جورجیا، فلوریدا، مریلند، پنسیلوانیا، نیویورک و کنتیکت از جمله ۱۵ ایالتی هستند که نوع جدید ویروس در آنجا مشاهده شده است. انواع جدید ویروس کرونا که برای نخستین بار در آفریقای جنوبی و برزیل شناسایی شده اند، هنوز در آمریکا دیده نشده است.

براساس آخرین گزارش ها، تاکنون بیش از ۲۴ میلیون نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده و از این میان بالغ بر ۳۹۴ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 20 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
اولین تصاویر از لحظه اهدای انگشتری خاص توسط رهبر معظم انقلاب به وحید شمسایی
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
رپر سرشناس در تهران بستری شد + جزئیات
عشق و حال شبانه با خودروی پلاک دولتی کار دست آقای راننده داد! / راننده از صحنه تصادف گریخت + فیلم
زیبایی خاص و چشم نواز پریناز ایزدیار با مدل موی مجعد/ چشارو نگاا😍+عکس
ترجمه تخصصی کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
هزینه چاپ یک کتاب