دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / عمومی /

ورود سامانه نهاب بانک مرکزی 

دوشنبه، 13 بهمن 1399
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سه سامانه بانکی با نام های سامانه نهاب، سامانه شهاب و سامانه نماد را در اختیار مشتریان بانکی قرار داده است. تمامی این سامانه های بانک مرکزی برای امنیت بیشتر و خدمت رسانی بهتر به مشتریان بانکی ایجاد شده اند….

سامانه نهاب چست

این سیستم با نگهداری اطلاعات مشتریان بانکی در خود، امکان ارائه انواع استعلام های مرتبط با مشتریان بانکی را به سایر سامانه های مجاز خواهد داشت . سامانه نهاب جهت انجام وظایف خود نیاز به ارتباط با سیستم های اطلاعاتی سایر ارگان ها نظیر سامانه ثبت احوال، سامانه ثبت شرکت ها، اداره پست، سیستم های نیروی انتظامی و سایر دستگاه های قضایی و دولتی دارد.

سامانه نهاب به عنوان پیش نیاز طرح نماد شناخته می شود. نماد با هدف پیاده سازی بستر گواهی امضای دیجیتال در نظام بانکی و به کارگیری آن در سامانه های مهم و حاکمیتی همچون پورتال ارزی، سنا، سپام، کاشف، ساتنا و پایا تدوین شد که با پیاده سازی، نیازمندی های آن، اعم از تصدیق اصالت مشتریان حقیقی و حقوقی در ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی، رمزنگاری اطلاعات حساس، امضای دیجیتال داده ها و انتقال امن آن ها محقق شده است.

از جمله مهم ترین دستاوردهایی که با راه اندازی این پروژه به دست می آید تحت پوشش قرار گرفتن سامانه های سیستم مدیریت سپرده ها، سیستم مدیریت تسهیلات، سیستم ارزی، سیستم های بانکداری اینترنتی، سیستم بانکداری همراه، سیستم تلفن بانک و کانال ها و مشتریان می باشد.

این سیستم با نگهداری اطلاعات مشتریان بانکی در خود، امکان ارائه انواع استعلام های مرتبط با مشتریان بانکی را به سایر سامانه های مجاز خواهد داشت. سامانه نهاب جهت انجام وظایف خود نیاز به ارتباط با سیستم های اطلاعاتی سایر ارگان ها نظیر سامانه ثبت احوال، سامانه ثبت شرکت ها، اداره پست، سیستم های نیروی انتظامی و سایر دستگاه های قضایی و دولتی دارد.


2 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
رسول خطیبی
3 سال پیش

اذر ابزار
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
مراحل اکسپت مقاله
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
تبدیل پایان نامه به مقاله !