دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

وساطت نماینده ماکرون و معاون سیاسی حزب‌الله برای پایان بن‌بست در تشکیل دولت لبنان 

یکشنبه، 30 آذر 1399
کد خبر: 123358
ساعد نیوز: منابع سیاسی لبنانی جزئیات تازه‌ای از مذاکرات جاری میان رئیس جمهوری لبنان و نخست وزیر مکلف درباره تشکیل دولت جدید لبنان را فاش کردند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایسنا: منابع سیاسی لبنانی جزئیات تازه ای از مذاکرات جاری میان رئیس جمهوری لبنان و نخست وزیر مکلف درباره تشکیل دولت جدید لبنان را فاش کردند.

به نوشته الشرق الاوسط، «امانوئل ماکرون» که پس از ابتلا به کرونا سفرش به لبنان به تعویق افتاد، یک کمیته بحران را مأمور پیگیری و تماس با سران سیاسی لبنان برای رفع موانع تشکیل دولت و علت یابی عدم پایبندی نیروهای سیاسی به طرح وی برای نجات لبنان کرده است.

به گفته این منابع، تیم بحران فرانسه در تماس با میشل عون، رئیس جمهوری لبنان، و داماد او «جبران باسیل» درباره علت پافشاری آنان بر یک سوم کابینه پرس و جو کرده اند (منظور یک سوم کابینه این است که استعفای آن می تواند دولت را ساقط کند) و عون نیز تأکید کرده که اصراری بر این یک سوم ندارد به شرط آنکه وزارتخانه های کشور و دادگستری به جریان وی واگذار شود؛ موضوعی که از جانب سعد حریری، نخست وزیر مکلف رد شده با این استدلال که خلاف طرح ماکرون درباره سهمیه بندی سیاسی کابینه است ضمن آنکه این پیشنهاد به معنای سلطه کامل جریان ملی آزاد به ریاست باسیل بر پرونده امنیتی کشور است چون وزارت کشور هم به آنان واگذار شده است.

در این میان، «حسین خلیل»، معاون سیاسی دبیر کل حزب الله نیز وارد عمل شده و در کاخ بعبدا با رئیس جمهوری لبنان دیدار کرده است. ضمن آنکه سید حسن نصرالله نیز شخصا در تماس تلفنی با جبران باسیل گفت وگو کرده است.

براساس این گزارش حزب الله به جریان ملی آزاد پیغام داده که اگر به حزب الله اعتماد دارد پافشاری بر موضوع یک سوم کابینه بی معناست و افزوده که حزب الله با جدیت خواستار رفع موانع تشکیل دولت است.

با این همه این منابع تأکید کرده اند که نماینده حزب الله در دیدار با نماینده ماکرون در بیروت تأکید کرده که از هر اقدامی برای تسریع در روند تشکیل دولت حمایت می کند اما حاضر نیست متحدان خود (محور عون ـ باسیل) را تحت فشار قرار دهد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
گام به گام مراحل چاپ کتاب
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)