وضعیت قرمز کرونایی شهر تهران؛ شیب تند آمار مبتلایان به کرونا

  یکشنبه، 30 شهریور 1399 ID  کد خبر 102305
وضعیت قرمز کرونایی شهر تهران؛ شیب تند آمار مبتلایان به کرونا
ساعد نیوز: با توجه به آمار و وضعیت مراکز درمانی و بیمارستان‌ها تعداد مبتلایان رو به افزایش است و تهران شرایط خوبی را طی نمی‌کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، متاسفانه شیب تند ابتلا به کرونا و افزایش مرگ و میرها نگران کننده است، اوضاع تمام مراکز درمانی و بیمارستانی خوب نیست و با شیوع پیدا کردن ویروس آنفلوآنزا در روزهای آتی شرایط سختی پیش رو خواهیم داشت.

ویروس کرونا مثل یک بمب ساعتی می ماند و ممکن است هر لحظه منفجر شود و تمام زیرساخت ها را متلاشی کند.

وضعیت قرمز کرونایی در شهر تهران

مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا ایران در گفت گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت قرمز شهر تهران اظهار کرد:در حال حاضر با گذشت زمان بیماری کرونا نه تنها کاهش نیافته است بلکه وضعیت شهر تهران قرمزتر شده است. خردادماه، ویروس کرونا جهش پیدا کرد و تغییراتی در آن به وجود آمد که موجب مبتلا شدن بسیاری از افراد در اقصی نقاط کشور شد.

او گفت:حتی به دلیل جهش ویروس کرونا اگر عضوی از خانواده نکات لازم را رعایت نکند می تواند موجب مبتلا شدن کل اعضا خانواده شود و با وجود شیوع ویروس آنفلوآنزا شرایط برای کل اعضا خانواده ناگوار شود. ویروس کرونا به طور متداول تغییر می کند و موجب می شود که نوع مبتلا شدن در افراد هر شهر یا کشور با هم متفاوت باشد همین امر موجب سخت تر شدن شناسایی و درمان بیماری می شود. به همین دلیل تنها با یک کوتاهی می توانیم نه تنها به خود بلکه به تمام افراد جامعه صدمه بزنیم.

علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در تهران گفت: مجموعه بستری های ما بالاتر از ۵۰۰ نفر در طول شبانه روز است و میزان بستری ها تقریباً به یک الگوی ثابت تبدیل شده است و اگر در هفته آینده هم این الگوی افزایش آمار را در تهران داشته باشیم، نشان دهنده آن است که ما باید در انتظار اوج گیری مبتلایان به این بیماری باشیم، در واقع باید تا آخر هفته صبر کنیم تا تحلیل آماری این هفته را مورد ارزیابی قرار دهیم.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در تهران گفت: نکته مهم و قابل ذکر این است که تهران همچنان به عنوان یک منطقه قرمز و پرخطر تلقی می شود.

زالی درباره آخرین تمهیدات کمیته اجتماعی، انتظامی ستاد ملی کرونا در تهران بیان کرد: محدودیت هایی که بر اساس مصوبه کمیته انتظامی، اجتماعی ستاد ملی به تهران ابلاغ شده مشمول بند ۳ و ۴ این مصوبه است که استمرار پیدا خواهد کرد و هدف ما تمدید حضور دو سوم کارمندان و چرخش ترخیص و مرخص شدن همکاران بخش های اداری و اجرایی و یک سوم به صورت دورکاری است و تا پایان شهریور ماه این مسئله ادامه پیدا خواهد کرد.

زالی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با استفاده بهینه از ماسک به خصوص در فضای عمومی، اجتناب از سفرهای غیر ضروری و درون شهری، رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای مشاغل و ادارات با کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا رو به رو شویم و باید توجه داشت که افراد بالای ۶۵ سال، مبتلایان به بیماری زمینه ای، بیماران قلبی، دیابتی ها، افراد چاق و خانم های باردار جزء گروه های پر خطر تلقی می شوند.

سیر نزولی استفاده از ماسک و افزایش موارد ابتلا کرونا در کشور

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی تاثیر مستقیمی بر شدت شیوع بیماری کووید۱۹ دارد. نقش استفاده از ماسک به عنوان مهم ترین عامل بازدارنده در انتقال ویروس کرونا همواره مورد تاکید مسئولان و کارشناسان بهداشت و درمان در سراسر جهان بوده است.

او افزود: بر اساس آخرین بررسی های صورت گرفته میزان استفاده از ماسک در کشورمان دارای سیر نزولی بوده و همزمان با این روند کاهشی شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری روزانه در اغلب استان های کشور هستیم.

او گفت: بر اساس آخرین اطلاعات در هفته گذشته میزان استفاده از ماسک توسط مردم کشور در اماکن عمومی ۵۹.۱۲ درصد بوده است که با کمال تاسف شاهد کاهش ۱۶.۴۵ درصدی میزان استفاده نسبت به هفته ماقبل آن بودیم. همچنین میزان استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی ۶۴.۲ درصد گزارش شده است که نسبت به هفته ماقبل کاهش ۸.۳ درصدی را نشان می دهد.

لاری بیان کرد: بر اساس آخرین گزارشات واصله میزان استفاده از ماسک توسط شاغلین صنوف و صنایع ۶۳.۲۵ درصد و توسط کامندان ادارات و بانک ها ۸۲.۱۶ درصد است که متاسفانه بازهم شاهد روند کاهشی محسوس در میزان استفاده از ماسک در این گروه ها هستیم.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کشورمان در هفته گذشته به پایین ترین میزان خود ظرف ۶ هفته قبل از آن رسیده است. نباید فراموش کنیم وضعیت فعلی بیماری در کشور بازخورد نوع رفتار ما در رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک طی هفته های گذشته بوده است و بدون شک عادی انگاری شرایط مهم ترین عامل بروز خیز مجدد بیماری در کشور است. مطمئنا ویروس کرونا ماه ها با ما خواهد بود و باید سبک زندگی خود را با حضور آن تغییر دهیم . اگر کشوری عملکر موثرتری داشته است این موفقیت مرهون همکاری مردم کشورش در رعایت نکات بهداشتی است. امیدواریم با همکاری مردم در رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک شاهد کنترل ویروس و کاهش موارد ابتلا و بستری روزانه در کشور باشیم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (680 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (20 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (7 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (3 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان