دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

وزیر آموزش و پرورش: خیزش های برخاسته از ۱۳ آبان نقشی شگرف در انقلاب داشته است 

سه شنبه، 13 آبان 1399
کد خبر: 111384
ساعد نیوز: وزیر آموزش و پرورش گفت: سه خیزش برخاسته از دانش ، بینش و همت مردم در یوم‌الله سیزدهم آبان همچون رستاخیزی نقشی شگرف در تحرّک و پیشرفت انقلاب اسلامی داشته است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایرنا: به گزارش دوشنبه شب مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، "محسن حاجی میرزایی" در پیامی به مناسبت ۱۳ آبان (روز دانش آموز) نوشت: در حافظه ی تاریخی مردم بزرگ ایران، ۱۳ آبان تجلّی و تداعی روزی است که در آن نهال انقلاب اسلامی بالیدن گرفت و شکوفه های پرطراوت جمهوری اسلامی در بوستانی به وسعت و عظمت ایران رویید.

وی با بیان اینکه سخن از بزرگ روزی است که در آن نوجوانان و جوانان ایران همیشه سربلند، درسی به استعمارگرانِ دوران آموختند که تا ابد در ذهن تاریخ باقی خواهد ماند، آورده است: یوم الله سیزدهم آبان، یادآور سه خیزش برخاسته از دانش و بینش و برآمده از همّت و حمیّت مردم دلیری است که در مسیر انقلاب اسلامی به ندای مقتدای خویش لبیک گفتند و در برابر جور جائران و ظلم ظالمان ایستادگی کردند.

حاجی میرزایی در بخشی دیگر از این پیام نوشت: تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ و تسخیر لانه ی جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸، همچون رستاخیزی سه گانه، نقشی شگرف در تحرّک و پیشرفت انقلاب اسلامی داشته است و هویت و ماهیت هر سه رویداد، در بردارنده ی آموزه ها و انگیزه های اسلامی- ایرانی بود و بنیان گذار جمهوری اسلامی به موجب ابعاد ملّی و بین المللی این روز از آن به عنوان «انقلاب دوم»یاد کردند.

وی افزود: این جانب به عنوان خادم مردم غیور ایران در دستگاه عظیم تعلیم و تربیت، ضمن گرامیداشت این رویداد ملّی و نکوداشت یاد و خاطره ی آفرینندگان آن، امیدوارم عموم هموطنان به ویژه جامعه ی فهیم فرهنگیان، دانش آموزان عزیز و دانشجویان و دانشگاهیان تمام همّت و حمیّت خویش را در بزرگداشتِ نمادین این رخداد خطیر و پاسداشت نهادینِ اثرات ارزنده و ثمرات برازنده ی آن به کاربندند.

به گزارش ایرنا، روز ۱۳ آبان به یاد شهادت جمعی از دانش آموان معترض به حکومت پهلوی در تقویم رسمی جمهوری اسلامی به نام روز دانش آموز نامگذاری شده است.

دانش آموزان همه ساله در سراسر کشور با برپایی راهپیمایی و در تهران با حضور مقابل ساختمان سفارت سابق آمریکا نسبت به عملکرد ظالمانه این کشور و گرامی داشت دانش آموزان شهید اعتراض می کنند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
سابمیت مقاله چیست؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
مراحل اکسپت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟