وزیر بهداشت از سیاه نمایی‌ها درباره شیوع کرونا انتقاد کرد

  دوشنبه، 14 تیر 1400 ID  کد خبر 157537
وزیر بهداشت از سیاه نمایی‌ها درباره شیوع کرونا انتقاد کرد
ساعد نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به سیاه‌نمایی برخی افرد در خصوص وضعیت بیمارستان های سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰۰ تا ۴۰۰ تخت بیمارستانی خالی در این استان داریم.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایرنا، سعید نمکی روز دوشنبه در آیین افتتاح ۵۱ طرح دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه گذشت زمان حقیقت عریان را آشکار خواهد کرد، ادامه داد: همکارانم در پیک ویروس انگلیسی نیز یک روز هم نگذاشتند بیماران کرونایی و حتی غیرکرونایی بدون آی سی یو بمانند.

وی با بیان اینکه از نخستین روزهای درگیری با ویروس کرونا در این عرصه بوده و یک شب خواب راحت نداشته ام، گفت: در حالی که کشورهای پیشرفته و اروپایی در هفته های اول بروز ویروس انگلیسی زانو زدند و بیماران زیادی پشت درهای بیمارستان ها در این کشورها ماندند، اما در کشور ما بیماری به خوبی مدیریت شد و چنین صحنه هایی در هیچ نقطه ای از ایران اسلامی مشاهده نشد.

وزیر بهداشت گفت: با وجود تحریم های ظالمانه آمریکا و به دلیل اینکه مبادا مردم نگران کمبود دارو شده و وحشت زده شوند این دروغ بزرگ آمریکا را که اذعان می کرد اقلام دارویی در فهرست تحریم قرار ندارند را آشکار نکردیم و نگذاشتیم مردم حتی یک روز سرگردان دارو باشند.

وی ادامه داد: با شیوع کرونا با همکاری و همدلی بخش صنعت و شرکت های دانش بنیان داروها و تجهیزات مورد نیاز در داخل کشور ساخته و اکنون صادر می کنیم.

نمکی با اشاره به توانایی شرکت های پاستور و رازی در حوزه واکسیناسیون، اظهار کرد: چه غم انگیز است فردی که خود را اهل قلم می داند، بنویسد در کشوری که دوچرخه نمی سازیم چگونه می خواهند واکسن تولید کنند، این فرد یک ذره غیرت ملی ندارد در حالی که آنتی بادی واکسن های پاستور و رازی در بدنش می باشد توانمندی های داخلی را تکذیب می کند.

وی ادامه داد: واکسن کرونا بعد از یک سال زحمت بی وقفه در کشور تولید شده و اکنون به عنوان شمشین و هفتمین واکسن ساز بزرگ کرونا در جهان مطرح هستیم.

وزیر بهداشت گفت: متاسفانه برخی زحمات یکساله مدافعان سلامت و سازندگان دارو، تجهیزات و واکسن را نفی می کنند تا یک نفر را بزنند و برای این کار حقیقت را کتمان می کنند.

وی اضافه کرد: تیم بهداشت و درمان کشور پیک چهار کرونا را با عزت و عظمت مدیریت کردند بطوری که میزان مرگ و میر نسبت به پیک سوم یک دوم بوده است.

نمکی با اشاره به انتقاده هایی که انجام می گیرد، افزود: عده ای کلا با نظام مشکل دارند که حساب آنها جداست ولی عده ای که با من مشکل دارند و زحمات مدافعان سلامت را تخریب می کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر روزی احساس کنم زحمات همکارانم در حوزه بهداشت و درمان به عنوان مدافعان سلامت زیر پا گذاشته می شود و خون شهدای سلامت مورد بی احترامی قرار می گیرد حتما پاسخ خواهم داد، من آمده ام تا روی مین بروم و از عملکرد خود نه بلکه از عملکرد همکارانم تمام و کمال دفاع خواهم کرد.

وی افزود: ۲ ماه پیش گزارش هایی رسید که سویه هندی در چند بخش از کشور دیده شده و بلافاصله به صورت شبانه روز تلاش کردیم آتش این گرفتاری کشور را نگیرد.

وزیر بهداشت اظهار کرد: ویروس های هندی، آمریکایی و آفریقای جنوبی از ۲ ماه گذشته وارد کشور شده و با تلاش شبانه روزی مدافعان ویروس را مهار کرده و نگذاشتیم اثرات سوء این موج باعث بی رونق شدن شرایط انتخابات شود.

وی تاکید کرد: برخی می خواهند اقدامات ما را زیر سوال ببرند برای این منظور درخواست کرده ام مهر محرمانه از تمامی نامه نگاری هایی که در مبارزه با کرونا انجام داده ام را بردارند تا من اقدامات انجام شده را رسانه ای کنم.

نمکی گفت: با وجود تلاش شبانه روزی مرزبانان و ناجا شاهد حضور برخی اتباع خارجی به صورت غیرقانونی در کشور هستیم که موجب می شود ویروس در کشور بچرخد.

وی با تاکید بر اینکه ما ابزاری برای زمین گیر کردن ویروس به جز جانفشانی مدافعان سلامت نداریم، افزود: وقتی خیلی چیزها در اختیار ما نیست نمی توان موج پنجم را در یک منطقه محدود کرد.

وزیر بهداشت اضافه کرد: برای اینکه موج پنجم را کنترل و مدیریت کنیم باید کلینیک های سرپایی و میزان بیمار یابی را افزایش دهیم و همچنین حساسیت کیت های آزمایشگاهی خودر را نسبت به ویروس هندی چک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: درمان سرپایی که در فاز چهارم از آن نتیجه گرفتیم را فراموش نکنید و اگر مریض به منزل فرستاده می شود پیگیری های بعدی انجام و آمادگی تخت های بیمارستانی بیشتر شود.

نمکی با بیان اینکه در پاسخ به منتقدان گفت: همین که عالی ترین مقام کشور بارها مدافعان سلامت را مورد تقدیر قرار داده برای ما کافی است، مقام معظم رهبری در جایگاه ولی فقیه مسلمین، کادر سلامت و درمان را به عنوان مجاهد فی سبیل اللّه مورد خطاب قرار دادند که این بزرگترین افتخار است و نباید همکاران ما دلسرد شوند.

وی همچنین با بیان اینکه تبریز همواره در تاریخ این سرزمین شهر پیشتاز بوده، افزود: عباس میرزا اولین کسی بود که واکسن آبله را وارد کشور کرد و مردم تبریز اولین کسانی بودند که واکسن زدند.

وزیر بهداشت ادامه داد: آذربایجان شرقی امروز به عنوان پیشتاز مدیریت کووید ۱۹ در بین استان های کشور مطرح است و در توسعه زیرساخت ها نیز جز استان های برتر کشور است.

وی گفت: با توجه به همجواری آذربایجان شرقی با استان های مرزی غرب کشور و مسیری که ویروس انگلیسی وارد کشور شد مدیریت خوبی در این استان انجام شده است.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
فتوایِ رهبر انقلاب در پاسخ به استفتای نگهداری سگ و گربه (119 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: رفته بودم عروسی دیدم نون و پنیر و هندونه میدن گفتم مگه عروسی نیس اینجا دوماد گفت میخوام حزب اللهی باشم آخه این خُل بازیا چیه +ویدئو😂👌 (77 نظر) رهبر معظم انقلاب: من از وقتی که رهبر شده‌ام آجیل نخوردم، مگر فقرا آجیل می‌خورند؟ (74 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (63 نظر) نگاهی به چهره نچرال و متفاوت بازیگران و هنرمندان بدون آرایش+عکس/ الهام حمیدی، هدیه تهرانی، بهاره رهنما، لیلا اوتادی و... (56 نظر) لعیا زنگنه: افتخار می‌کنم در کشوری زندگی می‌کنم که رهبر آن از نسل حضرت فاطمه زهراست+ ویدیو (37 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: شب اول عروسی دوماد اومده پیش عروس میگه توحید و نبوت یعنی چی اونم گفته والا نمیدونم شب اول قبرمونه یا عروسیمون+ویدئو😂👌 (32 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه ای رویا نونهالی، داور برنامه عصرجدید/ انصافا مو نمیزنن+عکس (30 نظر) هیئت میثم مطیعی با رنگ و بوی المپیک‎/ کنایه سنگین مداح جنجالی به کیمیا علیزاده برنده مدال برنز در پاریس +فیلم (29 نظر) تمرینات سخت و طاقت فرسای جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان+فیلم/ رقابت تنگاتنگ غول بابلسری و گرگ پارسی (25 نظر) رونمایی همسر شاهرخ استخری از جواهرات ظریف و نگین دارِ زیبا و شیکش/ خاص، اعیانی و ایرانی پسند+عکس (22 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک کافی شاپ اصفهانی برای پاکبانان حماسه آفرید/ به شما باید گفت فرشته زمینی+عکس (21 نظر) خلاقیت منحصربفرد ساندویج فروش تهرانی برای کمک کردن به کودکان نیازمند+عکس/ فرشته زمینی لقبی برازنده شماست👌 (19 نظر) خلاقیت منحصربفرد اوستا گچ کار برای ساختن مجسمه برای نسرین مقانلو حماسه آفرید/چقدر طبیعی! دست و پنجه ات طلا+عکس (16 نظر) نگاهی به حجاب تحسین برانگیز سارا شعری قهرمان بلژیکی تکواندو در المپیک پاریس/ خانم ورزشکار حجاب محدودیت نیست را تعریف کرد+تصاویر (15 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
برادر شوهر شکاک با یک فیلم باعث قتل عروس بی‌گناه شد!
روزی که علی دایی برای مرتضی پاشایی در کوریدور بیمارستان اشک ریخت/ علی دایی نتوانست طاقت بیاورد!+عکس
فوت و فن خانه‌داری؛ طرز تهیه پودر شربت خانگی؛ بهترین روش برای درست کردن شربت
ویدیو/ شوخی جالب "مارک زاکربرگ" با سن "جن سون هوانگ"/ طعنۀ هوشمندانۀ مدیرعامل انویدیا به مدیرعامل متا به خاطر ول کردن دانشگاهش
(ویدئو) کاخ موزه نیاوران؛ جایی که تاریخ و فناوری در هم می‌آمیزند؛ گشتی رویایی زیر سقف متحرک افسانه‌ای و تماشای شاهکار مهندسی ایرانی!
نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود...
ویدیو/ برملا شدن راز قتل مخوف "نادرشاه" پس از نبش قبرش/ گزارش تاریخی از سرنوشت شوم پادشاه به روایت "لوییز بازن" پزشک مخصوص نادرشاه
10 رفتاری که می گوید عشق همسرتان به شما کم شده
روستای تاریخی حیرت انگیز در اصفهان ؛ دارای جاذبه کم نظیر اما ناشناخته
ویدیو/ سکانسی خنده‌دار از شبیه‌سازی مسابقۀ نوستالژی "داریوش کاردان" در برنامۀ طنز "خنده‌بازار"/ انصافاً با مسابقۀ اصلی "ثانیه‌ها" مو نمیزنه
جواب خنده دار المیرا شریفی مقدم به پیشنهاد ازدواج شوهرش: اول گفتم قصد ازدواج ندارم ولی...+عکس
فوت و فن خانه‌داری؛ ترفند طلایی برای از بین بردن لکه‌های سیاه گردو از روی دست به 9 روش عملی
تبریک جالب حاج قاسم به ظریف به خاطر تحریم شدن / به دلیل انتساب به رهبری مورد دشمنی آمریکا قرار گرفتید
فوت و فن خانه‌داری؛ ترفندهای طلایی برای طرز تهیه زردآلو خشک و برگه قیسی به 5 روش
تولد دوباره پوست؛ 10 ماسک خانگی و فوق العاده برای بستن منافذ باز پوست+10 راه کمکی برای خلاص شدن از شر منافذ
منتخب روز   
واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ... سکانس پربازدید از سریال زخم کاری ؛ جواد عزتی و مهراوه شریفی رو در روی هم / مهراوه شریفی نیا: کِی دلت برا من تنگ میشه؟