وزیر بهداشت طلب حلالیت کرد

  سه شنبه، 02 شهریور 1400 ID  کد خبر 164389
وزیر بهداشت طلب حلالیت کرد
ساعد نیوز:وزیر بهداشت نامه‌ای خطاب به خانواده معزز شهدای سلامت، معاونان، مشاوران و مدیران ستادی و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در خصوص نحوه مدیریت بیماری کرونا نوشت.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت در نامه ای خطاب به خانواده معزز شهدای سلامت معاونین، مشاورین و مدیران ارجمند ستادی و روسای دانشگاه های علوم پزشکی درخصوص نحوه مدیریت بیماری کرونا نوشت و درخواست حلالیت کرد.

جامعه ارجمند پزشکی و داروسازی

بهورزان، کارشناسان بهداشتی و بهداشت محیط، پرستاران، بهیاران و کمک پرستاران گرامی، کارشناسان و تکنسین های رشته ­های مختلف، ماماهای ارجمند، پرسنل فداکار اورژانس، همکاران گرامی آزمایشگاهها، زحمتکشان فیزیوتراپی کشور، پرسنل خدوم پشتیبانی و خدماتی در کلیه سطوح نظام سلامت اعم از پرسنل اداری، خدماتی و حمل و نقل و غیره و همه کسانی که در ایام مدیریت نفس ­گیر کرونا از هر تلاشی دریغ نکردند

با سلام بی پایان به روح بلند همه شهدای سلامت و آرزوی صبوری و عزت برای خانواده­ های داغدیده­شان؛

لازمست در ایامی که پرچم خدمت را به عزیزان دیگر می­سپاریم نخست تقدیر بیکران خویش را به محضر همگان به پاس ماهها ایثار و جانفشانی تقدیم نمایم گرچه تلاش و رنج این ایام را نمی­توان با قلمی به تحریر و با زبانی به تقریر درآورد و تنها می­توان برای عزیزان مجاهدی که شبانه­روز از همه چیز گذشتند و تن بر آتش بلا زدند تا شاید جانی در نیستان افروخته کشور خاکستر نشود انتظار پاداش الهی داشت.

شرح آنچه بر ما و شما در روزهای سخت تحریم از یکسو و غوغاسالاری گروهی سیاست زده از سوی دیگر رفت را به تاریخ می­سپاریم تا به مظلومیت مدافعین سلامت گواه باشد. گرچه امروز داغ دل خانواده­هائی که عزیزانشان را از دست می­دهند بیش از همه بر دلهایتان که شبانه ­روز پروانه ­وار بر گردشان گشتید تا نجاتشان دهید سنگینی می کند ولی صدها هزار نفر را نیز از چنگال یکی از هولناک­ترین عوامل بیماریزای دو قرن اخیر نجات دادید و بی­ تردید همواره در ذهن مردم این سرزمین جاودانه می­مانید.

شاید مردم ندانند که در شرایط سخت تحریم و در این ایام سخت چگونه دارو و تجهیزات تهیه کردید، با ضیق منابع چگونه اکسیژن ساز و هزاران تخت اضافه نمودید، به چه صورت در طول یکسال تخت­های ویژه را به بیش ازدوبرابر رساندید، یکسال و نیم مرخصی نرفتید. عزیزانتان را ندیدید، از خانواده­ هایتان ماهها دور ماندیدید، یک خواب و خوراک راحت نداشتید. دریافت های معمولیتان نیز به تأخیر افتاد ولی بجز دعا برای سلامتی بیمارانتان نفسی بر نیاوردید و بعضاً دشنه و خنجر و نیز زخم زبان هم تحمل کردید اما بدانید که محبوبیتتان را مظلومیتتان خواهد افزود. امواج بیماری را که با بی ­اعتنائی، سهل ­انگاری و عادی پنداری دیگران علیرغم فریادها، التماس­ها و تمناهای این سرباز کوچک نظام سلامت بر دوشتان آوار شد و صدها داغ سوزان بر دل شما و مردم نهاد را ناجوانمردانه به پای بی­ کفایتی نظام سلامت ثبت کردند تا خود را از گزند اتهام برهانند و آنانکه در سایه­سار خنک نشسته بودند و دست به سیاه و سفید نمی­زدند نیز در این شیپور دلخراش دمیدند و سمفونی جدیدی طراحی کردند که سازهای بادی را در بیرون و کوبه­ای را در درون نواختند تا این­همه زحمت و ایثار را بی­ارزش جلوه دهند.

واکسن را که ما در همه ابعادش بجز زیرساخت­های تزریق کم تأثیرترین نقش را داشتیم آخرین روزهای این خدمت بهانه تخریب کردند که تردید نکنید در ایامی مناسب و در شرایطی آرامتر که موجب تشویش بیشتر خاطر مردم ماتم زده نشود از ابعاد آن پرده برخواهیم داشت تا مردم بدانند که چه اتفاقاتی رقم خورده است و زمان نیز خود پرده بردار و رسواگر قهاریست که بی ­تردید به کمک خواهد آمد و مردم عزیز درخواهند بافت که برای تهیه واکسن از خارج و داخل در یک و نیم سال چه کشیدیم و علاوه بر اثرات سوء تحریم­ها و مجموعه کاسبان تحریم و شرکای بیرونی چه سناریوی خباثت­آمیزی اجرا کردند.

شرح این هجران و این خون جگر این زمان بگذار تا وقت دگر

بارها در نشست های گلایه ­آمیزتان عرض کردم که شما با خدا معامله کرده­اید و از این موج تصنعی و گذرا مرنجید و بجز خدمت به مردم به چیزی نیندیشید.

مترس از شب تاریک این کویر غریب مرنج از غم ایام این زمانه پست

کسی که آتش کین میزند به خرمن مهر ز شر دوزخ سوزنده­اش نخواهد رست

تاریخ این سرزمین فراز و نشیب­های فراوان طی کرده و شاید این یکی از سهمگین­ترین امواجی بود که نه تنها ما بلکه برخوردارترین کشورهای جهان را در همه ابعاد بهداشتی، درمانی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی متأثر کرد و بی تردید با استمرار امواج در پیش رو تحت تأثیر قرار خواهد داد . همدلی، وفاق ملی، بی­توجهی به غوغا سالاری­ها و دل بستن به لطف بیکران الهی تنها راه غلبه بر چالش های پیش­روست.

آنچه در توان داشتیم به میدان آوردیم و هماره در مرز هستی و مرگ شناور بودیم ولی بعنوان خدمتگزار و برادری کوچک ضمن دست­بوسی همه مدافعین ارجمند سلامت و عزیزانی که در دیگر دستگاهها و سازمان­های مردم نهاد یاریمان کردند حلالیت می­طلبم از همگان اگر قصوری بود که در نیافتیم و اگر راهی را که باید نپیمودیم و مسیری را که نباید درنوردیدیم و شاید این ماهیت عامل پیچیده بیماری زائی بود که هنوز جهان و دانش امروز ناشناخته­های زیادی از آن دارد و بی ­تردید خواهد داشت. درآینده پیچیدگی و دگرگونی پیاپی ویروس آهنگ و شتاب وصف ناپذیری می­طلبد تا کشورها بتوانند در زمینه های پیشگیری و درمان عقب نیفتند و بی­شک رفع نیازهای علمی، اقتصادی و زیرساختی در آهنگ این حرکت در عرصه ملی و بین­المللی تأثیر گذار خواهد بود.

برای وزیر ارجمند آینده بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توفیق در مدیریت بهتر بیماری و از همه همکاران تقاضای همراهی و همدلی بیشتر با ایشان را دارم. از خداوند بزرگ برای همه تندرستی و پاداش بیکران و برای ایران زمین روزهای عاری از بیماری و سرشار از عزت و سربلندی آرزومندم.

دکتر سعید نمکی


  دیدگاه ها
ایرانی
3 سال پیش

من به عنوان یک ایرانی او را نمی بخشیم امیدوارم در دادگاه صالحه محاکمه شود
بهی
3 سال پیش

حلالیت وزیر بهداشت انشاله سرموقعش
پربحث های هفته   
رهبر معظم انقلاب: من از وقتی که رهبر شده‌ام آجیل نخوردم، مگر فقرا آجیل می‌خورند؟ (181 نظر) نگاهی به حال و هوای اتاق علی دایی در بیمارستان هنگام عیادت چهره های مشهور از شهریار ایران+عکس/ از خوش و بش همسر دایی با کی‌روش تا احوالپرسی فردوسی‌پور و عابدزاده (163 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: رفته بودم عروسی دیدم نون و پنیر و هندونه میدن گفتم مگه عروسی نیس اینجا دوماد گفت میخوام حزب اللهی باشم آخه این خُل بازیا چیه +ویدئو😂👌 (134 نظر) کاهو و نان، سهم آقازادگی فرزند رهبر معظم انقلاب از سفره غذا+عکس/ ساده زیستی ادامه دار و تمام نشدنی (131 نظر) فتوایِ رهبر انقلاب در پاسخ به استفتای نگهداری سگ و گربه (96 نظر) خلاقیت منحصربفرد قنّاد تبریزی در طراحی و پخت کیک برای "مَمَّد" ها حماسه آفرید+عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😍 (74 نظر) تمرینات سخت و طاقت فرسای جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان+فیلم/ رقابت تنگاتنگ غول بابلسری و گرگ پارسی (59 نظر) (فیلم) شوخی جالب رهبر انقلاب با نوه شهیدی که با محاسن حضرت آقا بازی می‌کرد / هر کار دلت خواست با ما کردی ... (56 نظر) خلاقیت خنده دار مرد جنوبی با طراحی آفتابه اتوماتیک حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس😂 (50 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک کافی شاپ اصفهانی برای پاکبانان حماسه آفرید/ به شما باید گفت فرشته زمینی+عکس (46 نظر) نگاهی به ماشین لامبورگینی هوش پران مهران غفوریان که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (45 نظر) رونمایی همسر شاهرخ استخری از جواهرات ظریف و نگین دارِ زیبا و شیکش/ خاص، اعیانی و ایرانی پسند+عکس (44 نظر) لعیا زنگنه: افتخار می‌کنم در کشوری زندگی می‌کنم که رهبر آن از نسل حضرت فاطمه زهراست+ ویدیو (42 نظر) خلاقیت منحصر به فرد یک هموطن تهرانی برای طراحی دَرب خانه به شکل بُرج آزادی پربازدید شد+عکس/ مغز نگو معدن طلاست👌 (30 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه ای رویا نونهالی، داور برنامه عصرجدید/ انصافا مو نمیزنن+عکس (27 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
جزئیات خانه اجاره‌ای پسر بزرگ رهبر انقلاب؛ دوتا فرش ماشینی، دو‌ سه تا پشتی ابری معمولی و بدون مبلمان/ پسر کو ندارد نشان از پدر
برادر کوچک و غیر روحانی رهبر معظم انقلاب: آقا مظلوم نیستند، گفتند من مظلوم نیستم، نگویید این را+عکس
فال روزانه امروز یکشنبه 21 مرداد ماه 1403
فال ابجد روزانه یکشنبه 21 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 21 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 21 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 21 مرداد 1403 + فیلم
نمایش انواع سهمیه‌های داوطلبان نوبت دوم کنکور در سایت سنجش
موافقت با راه‌اندازی رشتۀ «شبیه‌سازی و مصورسازی» در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
فال انبیاء روزانه یکشنبه 21 مرداد 1403
یک ورزشکار مسلمان محجبه برای بلژیک افتخار آفرید / سارا شعری مدال طلای المپیک را برای بروکسل به ارمغان آورد
خانه رویایی ؛ ایده های بسیار زیبا برای دکوراسیون داخلی خانه به صورت تابستانی
پیام تبریک نماینده محترم ولی فقیه در استان مازنداران در پی کسب مدال طلای المپیک توسط ساروی
فراخوان ثبت رکوردهای نمایشی در کتاب رکوردهای نمایشی 2024
(عکس) پست مخصوص پریناز ایزدیار برای مبینا نعمت زاده، دارنده مدال برنز المپیک 2024 فرانسه
منتخب روز   
پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ... سکانس پربازدید از سریال زخم کاری ؛ جواد عزتی و مهراوه شریفی رو در روی هم / مهراوه شریفی نیا: کِی دلت برا من تنگ میشه؟ میز عزای ساده و بدون تجملات پدر شهاب حسینی، قباد سریال شهرزاد+عکس/ روحش شاد و مسیرش پرنور شهاب حسینی: نارنگی رو باز میکنی می بینی 10 پَره طبیعت داره خودش میگه این میوه کام ده نفرو میتونه شیرین کنه+ویدئو