واکس مو و روش استفاده از آن

  سه شنبه، 17 فروردین 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
واکس مو و روش استفاده از آن
واکس مو مانند ژل مو برای حالت دهندگی مو مورد استفاده قرار می‌گیرد اما با این حال واکس مانند ژل خشک نمی‌شود. هر چند می‌تواند مانند ژل به موها حالت دهد. اما واکس مو علاوه بر درخشنده کردن مو میزان حالت دهندگی نسبتا خوبی دارد و به دلیل اینکه مانند ژل خشک نمی‌کند در میان آقایان محبوبیت بیشتری دارد.

واکس مو نوعی محصول آرایشی حاوی واکس و موم است که به نگهداری و حالت دهی مو کمک می کند. در مقایسه با ژل مو، که بیشتر مواد آن حاوی الکل است، واکس مو کاربردی تر بوده و کمتر خشک می شود. در نتیجه، امروزه واکس مو از محبوبیت زیادی برخوردار است. واکس مو انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن ها دارای ساختار و درجه غلظت متفاوتی هستند. به عنوان مثال، واکس موی pomade برای درخشان کردن و زیبا کردن مو به کار می رود.

ترکیبات واکس مو

برخی از ترکیبات معمول موجود در محصولات تجاری واکس مو عبارتند از:

  • موم
  • کاندلیلا واکس
  • موم کارنابا
  • موم کاستور
  • موم امولسیفایر
  • موم ژاپنی
  • لانولین (چربی پشم)
  • موم ازوکریت (موم معدنی)

واکس مو یکی از محصولات مدل دهنده مو به شمار می آید که غلظتی شبیه موم دارد. از این جهت به آن واکس (موم) گفته می شود. این محصول با چسباندن تارهای مو به یکدیگر بافتی طبیعی به آن می بخشد.راست نگه داشتن موها یکی دیگر از استفاده های واکس مو است. واکس مو جنبه براق کنندگی مو را دارد و هیچوقت باعث به وجود آمدن موخوره نمی شود زیرا موها حالت خشک و شکننده پیدا نمی کنند.واکس مو بر دو حالت بوده بر حالت ثابت نگهداشتن نگهدارنده و براق کننده موها و در حالتی خشک شدن موها را به همراه دارد ، سفارش میشود از مصرف واکس موهای خشک کننده مو دوری شود چرا که خشک شدن موها و صدماتی مثل موخوره را به همراه دارند .

چگونه از واکس استفاده کنم؟

حالا که قصد استفاده از این حالت دهنده مو را دارید بد نیست با یک روش درست از آن استفاده کنید، تا علاوه بر حالت دادن مو مانع از بروز آسیب به تارهای موی سر شوید.

به موها حالت دهید: برای شروع انگشتان خود را درون موهای خود کرده و سعی کنید آن را به حالتی که مدنظرتان برسانید. سپس با اضافه کردن واکس سعی در حالت دادن به موها کنید.

واکس را لایه ای بزنید: یکی از کارهایی که باید انجام دید، این است که واکس را به صورت لایه ای به موها بزنید. به این ترتیب موها پرپشت تر دیده می شود. پس هنگام استفاده ابتدا آن را به نوک انگشتان خود زده و سپس سعی کنید به تمام بخش های موی سر آن را برسانید.

سشوار بکشید: بعد از اینکه واکس را به تمام نقاط موی سر زدید و حالتی که مدنظرتان بود را پیاده کردید وقت آن رسیده است که با سشوار زدن به موها حالت آن را پایدار کنید. همچنین استفاده از سشوار بعد از واکس زدن باعث می شود موها پرپشت تر دیده شود و از به هم چسبندگی مو جلوگیری می کند.

سوالات متداول در خصوص مصرف واکس مو

در ادامه قصد داریم به سوالات متداولی که بعضا قبل و بعد از خرید واکس برایتان به وجود می آید بپردازیم.

آیا نشستن واکس مضر است؟

نشستن ژل و یا واکس هرگز توصیه نمی شود؛ بسیاری از کارشناسان مو و زیبایی اعتقاد دارند که قبل از خواب حتما موها را بشویید زیرا شب فرصتی مناسب برای تنفس مو و پوست سر است و واکس مانع از انجام صحیح این فرآیند می شود.

آیا مصرف واکس برای مو مفید است؟

تاکنون هیچ تحقیقی نشان نداده است که مصرف واکـس و سایر حالت دهنده برای سلامت موها مفید باشد. بنابراین اگر قصد خرید آن را به این دلیل داشتید باید بگویم که باید در خرید آن تجدید نظر کنید!

برای شستن موی سر چکار کنم؟

از آنجایی که ماده اصلی سازنده واکس روغن است بنابراین اگر از مقادیر بسیار زیاد برای حالت دهندگی استفاده کرده باشید، شانس پاک کردن آن با شامپوهای معمولی بسیار کم است! بنابراین قبل از شامپو زدن و خیس کردن مو مقداری نرم کننده به سر بزنید و موها را شانه بزنید. بعد از چند دقیقه موها را با آب گرم خیس کنید و شروع به شامپو زدن بکنید تا واکـس به راحتی از موهایتان پاک شود.

هنگام واکس زدن موهایم خیس باشند و یا خشک؟

حتما خشک باشد، اگر بعد از حمام کردن از واکـس استفاده می کنید، ابتدا به کمک سشوار تمام موهای سر را خشک کنید و هنگامی که خشک شد از واکس استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (327 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (69 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (52 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (42 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (37 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (34 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (30 نظر) شکسته شدن قبح شرب خمر و لمس نامحرم در نبود نظارت کافی و پاسخ ساترا (24 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (20 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: گاهی وقتا حرفمون خوبه اما بد تحویل میدیم مثل شربتی که بکنیم تو آفتابه +ویدئو😂👌 (19 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (14 نظر) (ویدئو) یادی بکنیم از شوخ بمب خنده ی علی انصاریان با حامد آهنگی 🤣/ بالاخره یکی ام سربه سر حامد گذاشت (11 نظر) نگاهی به گچبری های مدرن و اروپایی خانه علیرضا بیرانوند در تازه ترین عکس هایی که پسرش منتشر کرده+عکس/ سلیقه اکرم بانو توی انتخاب دکوری و چیدمان حرف نداره😍 (11 نظر) میز شام رنگی و خوشمزه فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش برای عروس و پسرش +عکس/ انصافا خوشمزگی از دست پختش داره میباره... (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
آچمز شدن دوباره منافقین با دو ضربه مهلکی که خوردند / بدبخت ترین گروه تروریستی دنیا!
زنده بیرون درآوردن نوزادان دوقلوی یاسوجی از سردخانه!
تبلیغات نامزدها در صداوسیما با اولین مناظره/ دوشنبه 28 خرداد
سیدحسن خمینی: هر کس دلش برای مملکت می‌سوزد، نسبت‌ به حضور در انتخابات مسئول است
دخترِ جوان تهرانی در حالت مستی تصادف کرد و مرد!
قربانیان تجاوز راز خود را به خواستگارشان بگویند؟
خرید و فروش میلیونی همستر کامبت و معاوضه با خودرو!
سرانجام مجلل‌ترین عروسی قرن در ایران به کجا کشید؟ ترس عروس از سوار شدن بر «فیل» تا...
از ماجرای طلاق نیوشا ضیغمی تا اولین کنسرت عرفان طهماسبی در حواشی داغ امروز دوشنبه 28 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 28 خرداد ماه 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 28 خرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 28 خرداد 1403+فیلم
فاجعه در بیمارستان یاسوج: دو نوزاد دوقلو زنده کفن شدند!
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 28 خرداد 1403
فال روزانه امروز دوشنبه 28 خرداد ماه 1403