روش های صحیح استفاده از ماسک مو

  سه شنبه، 17 فروردین 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
روش های صحیح استفاده از ماسک مو
ماسک مو یک محصول درمانی و آرایشی برای مو است که روی سطح مو میزنید و بعد از چند دقیقه آب کشی میکنید. این محصول هم تقویتی است و هم موهایتان رانرم میکند و انواع مدل ها و مارک های مختلف دارد. مثلا ماسک موی مخصوص موهای صاف، فر، حجم دهنده یا مخصوص موهای رنگ شده.

هر بار که موهایمان را شامپو می کنیم، باید از ماسک موی داخل حمام استفاده کنیم تا مواد مغذی که در اثر شامپو کردن و قلیایی شدن محیط مو از بین رفته اند، دوباره به مو برگردند، و ph مو به حالت طبیعی خود یعنی عددی بین 5 و 6 برگردد. اما آیا روش استفاده از ماسک مو را به درستی انجام می دهید؟

همیشه 2-3 سانت ابتدای مو که به ریشه نزدیکتر هستند، جوان تر بوده و قسمت های انتهایی تار مو پیرتر و آسیب دیده تر هستند. علت این موضوع هم این است که تار مویی که ما می بینیم بخش مرده مو محسوب می شود، و بخش زنده مو یعنی ریشه داخل پوست سر قرار دارد. قسمت های نزدیک تر به ریشه به تازگی مواد مفید و ویتامین های مورد نیاز خود را دریافت کرده اند. اما قسمت های انتهایی مو ماه ها و حتی سال ها از دریافت مواد مغذی شان می گذرد. و نه تنها مواد مفید را دریافت نکرده اند، بلکه آسیب هایی هم دیده اند و مواد مغذی و مفید خود را از دست داده اند.

به همین دلیل است که لازم نیست ماسک مو را روی قسمت های نزدیک به ریشه ماساژ بدهیم. و بهترین روش استفاده از ماسک مو این است که ماسک مو را از 2-3 سانت مانده به ریشه تا انتهای مو ماساژ بدهیم. بهتر است که قبل از این کار آب مو را بگیریم تا ماسک مو به خاطر خیس بودن بیش از حد مو رقیق نشود. سپس ماسک مو را روی تار موها مالیده و مو را داخل یک کلاه رنگ یکبار مصرف جمع می کنیم. توصیه ما این است که اولین کاری که در حمام انجام می دهید، شستشوی مو و گذاشتن ماسک مو باشد. و آخرین کاری که قبل از بیرون آمدن از حمام انجام می دهید، آبکشی مو باشد. به این ترتیب ماسک مویی که روی سرتان گذاشتید 10-15 دقیقه وقت دارد تا کار خود را انجام بدهد و موهایتان تقویت شوند.

روش های صحیح استفاده از ماسک مو

ماسک بعد از دوش ( نحوه استفاده از ماسک مو بدون آبکشی)

  • در حین دوش گرفتن یا حمام ، طبق روال معمول موهای خود (شامپو + نرم کننده) را بشویید.، در صورت لزوم ، یک یا دو بار در هفته از ماسک استفاده کنید.
  • مقدار کمی از ماسک را با انگشتان خود گرفته و آن را به موهای تمیز شده بمالید ، از بلندی گوش شروع کنید تا از چرب شدن ریشه جلوگیری کند.
  • به آرامی ماساژ دهید تا تمام رشته های مو را با دقت بپوشانید. بگذارید به مدت 3 تا 5 دقیقه بماند.
  • سپس آن را بشویید تا محصول خوب پاک شود. مهم است که اطمینان حاصل کنید که موهای خود را به خوبی شستشو می دهید تا از سنگین شدن موهای خود با اثری از محصول که باعث چسبندگی و چربی آن می شود ، جلوگیری کنید.

نحوه ی استقاده از ماسک قبل از شامپو

چه اتفاقی می افتد که ما روند را معکوس کنیم؟ هر ماه یکبار می توانید ماسک خود را قبل از شستن موها توسط شامپو :بزنید. این روش شاملمرطوب کردن موها از طول کمی متوسط به انتها و استفاده مقدار زیاد ماسک برای تاثیر پذیری بیشتر.شما می توانید تقریباً نیم ساعت قبل از شستن موهای خود این کار را انجام دهید.

این باعث می شود که به دلیل اینکه زمان بیشتری موها در معرض ماسک مو قرار می گیرند مراقبت عمیق تری از آن ها شود.این فرایند برای موهای آسیب دیده ، خشک یا شکننده ایده آل است ، زیرا موها مدت زمان بیشتری توسط ماسک پوشانده می شوند و باعث می شود که پارگی آنها محدود شود و آسیب دیدگی آنها درمان شود.

نحوه ی استفاده از ماسک مو در شب

  • ماسک را از مقدار متوسط مو تا انتها و حتی تا ریشه بزنید. هدف این است که تمام موهای خود را با ماسک بپوشانید.
  • بگذارید یک شب بماند یا اگر در خانه هستید ، تمام روز موهایتان را با حوله بپیچید یا روی آن را با کلاه دوش بپوشانید.
  • استفاده از ماسک به مدت یک شب (یا چند ساعت) اثرات مواد فعال غلیظی را که از آن تشکیل شده افزایش می دهد.
  • هنگام بیدار شدن ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آبکشی کنید ، شامپوی معمولی خود را بزنید تا محصول از روی موهای شما پاک شود.
  • سپس نرم کننده خود را به راحتی موهای خود بزنید و آبکشی نمایید.

چه کار کنیم تا ماسک مو بیشترین تاثیر را بر موها داشته باشد؟

در اینجا دو روش مهم که بعد از حمام و استفاده از ماسک مو برای بیشترین تاثیر گذاری از ماسک مو لازم است بدانید را به شما آموزش می دهیم. اول اینکه بعد از استحمام و استفاده از ماسک مو بهتر است از کلاه حمام برای پوشاندن موهای خود استفاده کنید تا آب موجود در بافت های مو به خوبی همراه با مواد مغذی ماسک مو جذب شود و شما بیشترین تاثیر را داشته باشید و بلافاصله از سشورا یا اتوی مو استفاده نکنید. دوم اینکه بعد از مدتی که موهایتان خشک شد میتوانید از سرم مو برای بخش های پایینی موی خود استفاده کنید.

چه افرادی روزانه از ماسک مو استفاده کنند؟

همانطور که در بالا توضیح داده شد معمولا هفته ای یکبار استفاده از ماسک مو برای بهبود سلامت موها مفید است اما در صورتی که موهای بلند دارید بهتر است هرروز از ماسک مو استفاده کنید چرا که موهای بلند بیشتر دچار آسیب دیدگی می شود . اگر هر روز به حمام نمی روید می توانید یک روز در میان از آن استفاده کنید. پایین موها را بیشتر با ماسک مو ماساژ دهید و از گذاشتن طولانی مدت بر روی موها جلوگیری کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (114 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (72 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (27 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (21 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (14 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (14 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (9 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (9 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (8 نظر) ثبت عکس عاشقانه آیسان آقاخانی از رضا گلزار در طبیعت گردی آخر هفته شان (8 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (8 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر) نگاهی به کیک تولد شیک و 3 طبقه نعیمه نظام دوست با طرح بال فرشته/ جذاب و لاکچری+عکس (7 نظر)
تیتر امروز   
سرگردانی دختر 21 ساله در شهر به جرم دختر بودن / پدر و مادرم فقط پسر می‌خواستند ؛ از خانه بیرونم کردند!
برای جلوگیری از نیش «پشه» چه چیزی روی پوستمان بمالیم؟
پسران و دختران رهبر معظم انقلاب داماد و عروس چه کسانی هستند؟+عکس
خاطره رهبر انقلاب از روزی که پدرشان فوت کرد
دانلود آهنگ جدید "آخر بهار" آرش و مسیح+فیلم/ دیدی آخر بهاره هنوز نیومدی تو سر قرارت ...
حادثه هولناک برای دختر 13 ساله در بند فریمان
لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی
زنان در کجای برنامه‌های انتخاباتی ایستاده‌اند؟
پسر کنکوری که عاشق دختر بی بند و بار شد و به کشیدن گل روی آورد!
حلوای نذری بهانه ورود به خانه ی مرد ثروتمند/جنایت 24 میلیارد تومانی...
مریم رجوی دچار حمله شد | سرکرده منافقین را با دز بالای دارو زنده نگه داشته اند
رهبر انقلاب: مشارکت مردم در ذات جمهوری اسلامی است
ملاک های دختر سردار سلیمانی برای انتخاب رئیس جمهور+عکس
اعلام نتایج مرحلۀ اول فراخوان «دکتر‌معلمی» دانشگاه فرهنگیان‌
از تکاپوی نامزدهای انتخاباتی تا جشن ده کیلومتری عید غدیر در حواشی داغ امروز چهارشنبه 6 تیر 1403