یک کمد دیواری خوب چه ویژگی هایی دارد؟

  جمعه، 04 مهر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
یک کمد دیواری خوب چه ویژگی هایی دارد؟
 از گذشته برای ساخت کمد دیواری استفاده از فرآورده‌های چوبی رایج بوده است و کماکان نیز این رویه ادامه دارد. در حال حاضر و پس از فراگیری محصولات MDF، کمدهای دیواری هم اغلب با استفاده از این محصول ساخته می‌شوند که کیفیت‌ مختلفی دارند. در کنار این‌ها برای روکش کمد نیز از جنس‌های متفاوتی استفاده می‌شود که با MDF ساده تفاوت‌هایی دارد

کمد دیواری معمولا در دو سبک مدرن و کلاسیک تقسیم بندی می شود که انتخاب آن کاملا به سلیقه شخصی شما برمی گردد ، وجود آن با سبک مدرن و شیک نقش مهمی دردکوراسیون داخلی منزل دارد و به زیباتر شدن اتاق های منزل شما کمک زیادی می کند.

کمد ها در طرح ها و رنگ های متنوع برای هر اتاقی ساخته می شوند. خیلی ها به دنبال مدل کمد دیواری جدید هستند که بتوانند آن را با دکوراسیون منزل خود هماهنگ نمایند.یکی از محل های اصلی نگهداری وسایل و لباس ها می باشد. و از آنها می توان به عنوان جای نگهداری رختخواب، لباسها، وسایل کوچک مانند جاروبرقی و… استفاده کرد.شاید اضافه کردن کمد های دیواری به طرح اتاق کار ساده ای نباشد. این که ندانید کجا آن را جای دهید تا از طرفی سادگی دسترسی رعایت شود.و از طرف دیگر خیلی مزاحم بقیه قسمت های اتاق خواب نباشد.

کمد دیواری وسیله ای است برای نگه داری لوازم و لباس کفش و ديگر اشیاء بکار می رود. کمد دیواری بطور رایج بر روی یکی از دیوارهای اتاق یا بین دو ستون یا جاهایی که نمی توان از آن جا استفاده ی دیگری کرد، ساخته می شود.

کمد دیواری یکی از پراهمیت ترین قسمت های موجود در دکوراسیون داخلی مخصوصا برای منزل های با متراژ کم اهمیت زيادي دارد که بدون آن تقریباً اتاق خواب ها تبدیل به فضایی مانند انباری می شود. کمد دیواری جزیی از دکوراسیون خانه نیز هستند و به نوعی تکمیل کننده زیبایی و دکوراسیون خانه ها هستند.

کمد دیواری خود بعنوان عنصری کلیدی و شایسته ترین راهکار ممکن برای ساماندهی به وسایل، نقش موثری را در میزان فضای اشغال شده در فضا ایفا می کنند.کمد دیواری در سبک های مدرن و کلاسیک ساخته میشوند که سبک مدرن به علت سادگی و کارایی بیشتر پرطرفدارترین مدل کمد دیواری جدید اتاق خواب است.کمد دیواری صرفا یک فضای خالی و محصور شده نیست و باید فضای داخلی را با استفاده از طبقه ها و جدا کننده ها به بهترین شکل مدیریت کند.

عوامل تعیین کننده قیمت کمد دیواری

  • درب کمد
  • بدنه کمد
  • رنگ کمد

انواع کمد دیواری

کمد دیواری ها در طرح ها و رنگ های گوناگون برای هر اتاقی ساخته می شوند. خیلی ها به دنبال مدل کمد دیواری جدید هستند که بتوانند آنرا با دکوراسیون منزل خود هماهنگ نمایند. انتخاب و طراحی طرح های کمد دیواری بهتر است باتوجه به دکوراسیون داخلی منزل شما و کاربرد کمد دیواری انجام شود. نمونه و انواع کمد دیواری ها شامل:

  • کمد دیواری کلاسیک
  • مدل کمد دیواری ریلی یا کشویی
  • کمد دیواری چوبی

برای انتخاب کمد دیواری مناسب کیفیت اهمیت بسياري دارد. برای این که این وسیله از موارد بسیار کاربردی است که در طی روز مدام برای برداشتن وسایل با آن سر و کار داریم و از طرفی باید تحمل وزن سنگین وسایل را داشته باشد. بدین ترتیب انتخاب جنس، طرح، رنگ و… اهمیت دارد.

ویژگی های یک کمد دیواری مناسب

  • کیفیت (جنس): از گذشته برای ساخت کمد دیواری استفاده از فرآورده های چوبی رایج بوده است و کماکان نیز این رویه ادامه دارد. در حال حاضر و پس از فراگیری محصولات MDF، کمدهای دیواری هم اغلب با استفاده از این محصول ساخته می شوند که کیفیت مختلفی دارند. در کنار این ها برای روکش کمد نیز از جنس های متفاوتی استفاده می شود که با MDF ساده تفاوت هایی دارد. قطعا توجه به جنس کمد دیواری و کیفیت ساخت آن می تواند خیال شما را برای طولانی مدت راحت کند تا بابت خراب شدن یا تعویض آن نگرانی نداشته باشید.
  • انواع کمد: انتخاب مدل استفاده شده برای کمد دیواری نقش مهمی در کارایی آن دارد. به طور معمول کمد دیواری ها را در مدل های ریلی، کشویی و کلاسیک تهیه می کنند که در ادامه بیشتر درباره آن ها توضیح می دهیم. با توجه به نیاز خود از کمد دیواری و فضایی که برای خانه در اختیار دارید، باید مناسب ترین گزینه را برای مدل کمد دیواری خود انتخاب کنید. در صورتی که این مورد رعایت نشود ممکن است در مدل کمد دیواری کلاسیک، باز و بسته کردن درهای کمد با سختی انجام شود و فضای زیادی را اشغال کند.
  • فضای خالی کمد: ممکن است آن مقدار فضایی که در کمد دیواری درون اتاق خواب نیاز دارید را در کمد دیواری پذیرایی نیاز نداشته باشید. به همین دلیل باید از قبل فضای مورد نیاز خود و کاربرد کمد دیواری را بدانید. اینکه عمق و ارتفاع یک کمد دیواری چه مقداری باشد نسبت مستقیمی با فضا و مساحت ساختمان دارد، اما استفاده بهینه از این فضا و تقسیم بندی مناسب کمد و جلوگیری از پرت رفتن فضای خالی می تواند کمک زیادی به کارا بودن کمد دیواری کند.
  • دستگیره ها: دستگیره های یک کمد دیواری با وجود حجم کوچکی که دارند، نقش بزرگی در رضایت شما از آن کمد ایفا می کنند. شکل ظاهری دستگیره ها، میزان استحکام و جنس بدنه به کار رفته برای ساخت می تواند فاکتور مهمی برای نتیجه گیری درباره آن ها باشد. در صورتی که دستگیره استحکام کافی نداشته باشد یا به درستی نصب نشود می تواند به سرعت شروع به شل شدن و نارضایتی شما بکند. علاوه بر این ها دستگیره ها نقش مهمی در زیبایی کمد دیواری شما دارند و انتخاب مناسب ظاهر آن ها و تناسبشان با جنس بدنه کمد دیواری می تواند به مرغوبیت و زیبایی کمد کمک مضاعفی بکند.
  • امنیت کمد: شاید درون کمد دیواری محل مناسبی برای نگهداری اشیاء گرانبها نباشد، اما حفظ لوازم شخصی یا جلوگیری از دسترسی غیرمجاز دیگران به کمد می تواند نکته مهمی باشد. معمولا بسیاری از کمد دیواری ها را بدون داشتن هیچ گونه قفلی می سازند. سعی کنید هنگام انتخاب مدل کمد دیواری برای احتیاط بیشتر به داشتن قفل یا امکان اضافه کردن قفل به آن توجه کنید.
  • امکانات مازاد: ممکن است یک مدل کمد دیواری تنها به عنوان محلی برای نگه داری لوازم استفاده شود. اما امکانات مازادی که می تواند یک کمد دیواری مدرن به شما تحویل بدهد و استفاده از آن را لذت بخش کند فرای قفسه بندی ها و فضای خالی است. در یک کمد دیواری مناسب بسته به نوع استفاده می توان از سیستم روشنایی داخلی برای دیدن بهتر لوازم درون کمد استفاده کرد. علاوه بر چراغ، وجود یک آینه داخلی هنگام پوشیدن لباس ها می تواند به شما در انتخاب سریع تر لباس ها کمک کند.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (476 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (328 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (231 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (185 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (57 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (43 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (20 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (14 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (12 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (11 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (11 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) نگاهی به آیفون و در ورودی شیک و اعیانی خانه لوکس و دلباز علی دایی/ سلیقه زیبای مونا بانو در چیدمان خونه حرف نداره+عکس (9 نظر)