انواع کمد دیواری بر اساس سبک کمد

  جمعه، 04 مهر 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
انواع کمد دیواری بر اساس سبک کمد
کمد دیواری یکی اصلی ترین اجزاء تشکیل دهنده دکوراسیون خانگی و اداری میباشد که ارزش کاربردی و رفاهی داشته و از لحاظ ظاهری هم تاثیر بسزایی در دکوراسیون داخلی دارد و دارای تنوع وسیعی چه از منظر کاربردی و عملکردی و چه از منظر زیبایی و دکوراسیون داخلی دارد

کمد دیواری یکی اصلی ترین اجزاء تشکیل دهنده دکوراسیون خانگی و اداری میباشد که ارزش کاربردی و رفاهی داشته و از لحاظ ظاهری هم تاثیر بسزایی در دکوراسیون داخلی دارد و دارای تنوع وسیعی چه از منظر کاربردی و عملکردی و چه از منظر زیبایی و دکوراسیون داخلی دارد که برای انواع رده های سنی برای اتاق کودک و نوجوان دخترانه و پسرانه و بزرگسالان و همینطور اتاق خواب بزرگسالان بصورت تک نفره دو نفره و چند نفره طراحی و اجرا میگردد و دارای مدل های متنوعی میباشند که همه نیاز و سلیقه ای را پوشش میدهند.

کمد دیواری وسیله ای است جهت نگهداری و مراقبت از لوازم و البسه مورد نیاز زندگی انسان میباشد که سبب جلوگیری از بی نظمی و از آسیب دیدن لوازم و اثاثیه های مورد استفاده در خانه میشود و همینطور جهت دسترسی راحت و سریع و به لوازم های مورد نیاز در زمان بخصوص کمک شایانی میکند و همینطور در خصوص مراقبت از اشیاء مورد نظر نقش مهمی ایفا میکند

انواع کمد دیواری بر اساس سبک کمد

امروزه وجود کمد دیواری در یک خانه نقش مهمی در راحت بودن اعضای خانه و همچنین سبک و دکوراسیون خانه شما دارد. همان طور که می دانید کمدها انواع متفاوتی دارند و هر کدام دارای ویژگی ها و ظاهری متفاوت هستند که برای نیازی خاص و دکوراسیونی مشخص کاربرد دارند.شما برای انتخاب یک کمد برای خانه جدیدتان باید سبک و دکوراسیون داخلی منزل و همچنین نوع وسایلی که قرار است در کمد قرار بگیرد را در نظر بگیرید و سپس اقدام به نصب کمد دیواری اتاق خواب تان کنید و یا در قسمت پذیرایی خانه یک کمد جدید اضافه کنید.به طور کلی از یک کمد دیواری معمولاً برای قرار دادن انواع البسه و لوازم منزل و همچنین جاسازی لوازم مختلف استفاده می شود.

کمدها بر حسب سبک آن به سه دسته مختلف تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • کمد دیواری ریلی
  • کمد دیواری با در لولایی
  • کمد دیواری با در آکاردئونی

کمد دیواری ریلی

امروزه استفاده از انواع کمد دیواری ریلی به ویژه برای دکوراسیون مدرن بسیار رایج شده و آن را با مواد مختلفی مثل شیشه، چوب ام دی اف، های گلاس یا شیشه تهیه می کنند. این کمدهای دیواری ریلی برای مکان هایی که فضای کافی ندارند تا درب کمد باز و بسته شود، گزینه فوق العاده ای است و بدین شکل، به بهترین نحو از فضا استفاده می شود.از طرف دیگر مقاومت درب کمد دیواری ریلی، از درب یک کمد لولایی به نسبت بیشتر است و همین موارد موجب شده که طرفداران بیشتری نسبت به سایر انواع کمد داشته باشد.نصب کمد دیواری ریلی معمولاً سریع و آسان است اما هزینه آن کمی نسبت به سایر انواع کمدها بیشتر است و برای مکان های مختلفی نظیر خانه، اداره و شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد.از مهم ترین نکاتی که باید در زمان ساخت و استفاده از کمد دیواری ریلی مد نظر قرار دهید این است که حتماً از یراق آلات باکیفیتی استفاده کنید تا به مرور زمان مشکلی در باز و بسته کردن درب نداشته باشید.

کمد دیواری با در لولایی

کمد دیواری با در لولایی یکی از قدیمی ترین انواع کمد است که از قدیم در خانه ها مورد استفاده قرار می گرفت و امروزه، هم در خانه هایی با سبک های کلاسیک و سنتی و هم مدرن سازگاری دارد. یکی از مهم ترین مزیت هایی که کمدهای دیواری لولایی نسبت به ریلی دارند این است که شما می توانید همه درب های کمد را با هم باز کنید و به همه بخش های آن دسترسی داشته باشید؛ اما در مورد کمد ریلی زمانی که سمتی از آن را باز کنید، سمت دیگر آن بسته می شود. از طرف دیگر معمولاً قیمت کمد با درب لولایی معمولاً از کمد دیواری ریلی بیشتر است و این موضوع می تواند روی انتخاب خیلی از افراد مؤثر باشد.

کمد دیواری با در آکاردئونی

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که طراحی کمد دیواری با درب آکاردئونی از ساز آکاردئون الهام گرفته و قابلیت جمع شدن دارد و این موضوع موجب می شود تا فضای کمتری توسط درب کمد اشغال شود. به این مدل کمد، کمد با درب تاشو یا کرکره ای نیز گفته می شود و درواقع در زمان باز کردن درب، به جای اینکه کامل باز شود، درب به صورت تاشو بوده و انعطاف بیشتری دارد.

نجاری و تعمیرات چوب

  • تمامی خدمات نجاری و ساخت سازه های چوبی
  • طراحی ساخت و نصب سرویس های چوبی
  • طراحی و ساخت کمد دیواری، سرویس خواب، بوفه، دراور، ویترین، میز، صندلی
  • تعمیر و نصب انواع مصنوعات چوبی

انواع کمد دیواری بر اساس جنس

کمدهای دیواری از نظری جنس نیز با هم متفاوت هستند و هرکس می تواند با توجه به سلیقه، بودجه و سبک و دکوراسیون خانه خود از مواد و مصالح متفاوتی استفاده کند. در ادامه می توانید با انواع کمد دیواری بر اساس جنس و ویژگی های هر کدام از آن ها آشنا شوید.

  • کمد دیواری چوبی
  • کمد دیواری ام دی اف
  • کمد دیواری شیشه ای

کمد دیواری چوبی

این نوع کمد دیواری معمولاً یکی از لوکس ترین و گران ترین انواع کمدهای دیواری محسوب می شود که برای تهیه آن از چوب درختان مختلف استفاده می گردد. در بسیاری از مواقع برای کاهش هزینه ها بدنه کمد را از جنس دیگری همچون ام دی اف تهیه می کنند و فقط روی آن روکش چوب طبیعی به کار می برند تا نقش و نگارهای طبیعی چوب روی آن مشخص باشد.

کمد دیواری ام دی اف

مدل کمد دیواری mdf یکی از پرطرفدارترین انواع کمد است که امروزه در اکثر خانه ها یافت می شود، جنسی مقاوم در برابر ضربه دارد و طرح ها و رنگ های آن بسیار متنوع است.برای ساخت کمد دیواری ام دی اف از خمیر چوب استفاده می شود که با استفاده از نوعی صمغ که در معرض فشار و حرارت زیاد قرار گرفته است، تهیه می شود. سطح ام دی اف بسیار صاف و بدون شکاف است و از آن برای ساخت انواع کمد، کابینت، میز و لوازم مختلف استفاده می شود.

کمد دیواری مدرن به سبک WALK-IN

این سبک کمد دیواری اتاق خواب طرفداران زیادی دارد. فضای لازم جهت نگهداری لباس ها و کفش ها و دیگر لوازم در کمد دیواری های WALK-IN وجود دارد. با اینکه در این سبک تمام اتاق به کمد دیواری ها اختصاص پیدا می کند اما این بدین معنا نیست که از آن به عنوان ویترین استفاده کنید.به طول معمول سبک WALK-IN در اتاق خواب های مستر مورد استفاده قرار می گیرد. در مورد اندازه آن باید به این نکته اشاره کرد که هم می تواند در ابعاد کوچکی باشد و هم می تواند کل فضای اتاق خواب را در بر گیرد.البته در انتخاب رنگ باید هوشیار عمل کنید. رنگ های روشن به طور معمول فضای اتاق خواب را بزرگ تر نشان می دهند. رنگ های تیره هم باعث کوچک به نظر آمدن اتاق خواب است. تصمیم نهایی با شما است.

طراحی این کمد دیواری اتاق خواب بسیار منعطف است. شما فضای زیادی برای طراحی نوع چینش درون کمد دارید. از محل آویزان کردن لباس گرفته تا بخش های نگهداری از کیف ها و کفش ها. با وجود این که کمد دیواری های WALK-IN فضای زیادی را در اختیار استفاده کننده قرار می دهد، اگر درست بخش بندی و طراحی نشود باعث کاهش عملکرد مناسب می شود.

اگر می خواهید از این کمد دیواری مدرن در اتاق خواب خود استفاده کنید ابتدا فضای مناسب برای جایگذاری آن را پیدا کنید. سپس بررسی کنید آیا می توانید به راحتی به دیگر نقاط اتاق خواب دسترسی داشته باشید. به دلیل فضای زیادی که در اختیار دارید شما می توانید لباس ها و وسایل خود را طبقه بندی کنید.

لباس های گرم یک گوشه و لباس های تابستانه در بخشی دیگر. یا طبقه بندی لباس ها بر اساس رنگ. بخشی از کمد WALK-IN را می توانید به کفش و کیف های خود اختصاص دهید. با توجه به فضای زیادی که این کمد دیواری ها دارد حتی می توایند یک بخش را به فضای آرایش اختصاص داده و درون آن آینه قرار دهید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (476 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (328 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (231 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (185 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (57 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (43 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (20 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (14 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (12 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (11 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (11 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) نگاهی به آیفون و در ورودی شیک و اعیانی خانه لوکس و دلباز علی دایی/ سلیقه زیبای مونا بانو در چیدمان خونه حرف نداره+عکس (9 نظر)