دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

یه قرار عاشقونه زیر بارون نجف +ویدئو/ اگه بی ادبی نباشه آقا سالی 10 تا نجف ازت میخوام... 

پنجشنبه، 20 اردیبهشت 1403
ساعد نیوز: شهر نجف سومین شهر مهم در کشور عراق است که مرکز استانی به همین نام است و در فاصله 160 کیلومتری پایتخت این کشور یعنی شهر بغداد قرار دارد .در زبان عربی واژه نجف به معنای زمینی به شکل مستطیل و نسبتا مرتفع است که با زمین‌های کم ارتفاع و پر آب مجاورش احاطه شده باشد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز، شهر نجف یکی از شهرهای کشور عراق است که به دلیل وجود آرامگاه حضرت علی (ع) بسیار محبوب و معروف است و هر ساله سیل عظیمی از گردشگران را به سوی خود می کشاند.

این شهر مرکز استان نجف است و از مقدس‌ترین شهرهای شیعیان و مرکز قدرت سیاسی شیعیان در عراق بشمار می‌رود. نجف همواره محل تردد و اقامت زائران و نیز مشتاقان علوم دینی است که این عامل در رونق تجارت آن تأثیری بسزا دارد. این شهر مدت زیادی در مسیر کاروان‌هایی قرارداشته که برای انجام مناسک حج از راه خشکی عازم مکه ومدینه بودند. این ویژگی نیز در ارتباط نجف با شهرها و مراکز تأثیر زیادی داشته است.

در نجف صنعت‌های مختلفی رونق داشته، منسوجات نجف مشهور و عبای نجفی، مرغوب و مطلوب بسیاری از خریداران است که به دلیل تولید فراوان به شهرهای دیگر عراق نیز صادر می‌شود. بازرگانی نجف رونق فراوان داشته و تاجران حجاز، نجد، عمان، یمن و کویت با آن شهر در ارتباطاند.

نجف در 160 کیلومتری جنوب بغداد در مختصات °31٫99 شمالی و °44٫33 غربی قرار گرفته و جمعیت آن 585٬600 نفر برآورد شده‌است. شهر نجف از لحاظ جغرافیایی در نزدیکی شهر کوفه قرار گرفته‌است. نزدیکی شهر نجف و کوفه به نحوی است که نمی‌توان این دو شهر را از همدیگر مجزا دانست.


پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 12 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه ها
بازدیدکننده
3 ماه پیش

عالی
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
استوری عاشقانه نوید محمدزاده برای همسرش فرشته حسینی / عاشقترین زوج سینمای ایران بمونید به پای هم ...
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
(عکس) رفاقت صمیمی محمدرضا گلزار با برادر خوش‌تیپ الناز شاکردوست/ عرض اندام همسر آیسان خانم و برادر الناز شاکردوست در باشگاه ورزشی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه