یک روایت تاریخی : 70 سال پیش، ملاقات خصوصی آقا تختی و شاه مخلوع در رامسر

  دوشنبه، 07 خرداد 1403 ID  کد خبر 390243
یک روایت تاریخی : 70 سال پیش، ملاقات خصوصی آقا تختی و شاه مخلوع در رامسر
ساعدنیوز: تیم ملی کشتی آزاد ایران در سال 1333 چند روزی مهمان محمدرضا پهلوی در رامسر بودند. پهلوی‌ها همیشه سعی می‌کنند تا از دیگران سوءاستفاده کنند و این رویداد تاریخی هم احتمالا برای سوء استفاده از نام قهرمانان کشتی وطن انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از اطلاعات آنلاین، تیم ملی کشتی آزاد ایران برای شرکت در مسابقات جهانی 1954 توکیو روز 22 اردیبهشت ماه 1333 راهی آن کشور شد. محمود ملاقاسمی، محمدمهدی یعقوبی، ناصر گیوه‌چی، توفیق جهانبخت، محمدعلی فردین، عباس زندی، غلامرضا تختی و احمد وفادار اعضای تیم ایران بودند. کیومرث ابوالملوکی و مهدی نیکخو بعنوان مربی و داور، تیم را همراهی می‌کردند. معروفخانی سرپرستی گروه اعزامی را بعهده داشت. کاروان ورزشی ایران پس از توقف اجباری در تایلند در روز 26 اردیبهشت ماه پس از چهار روز وارد توکیو شد. مسابقات از روز اول خرداد ماه با شرکت 80 کشتی‌گیر از 15 کشور جهان آغاز شد. توفیق جهانبخت به مقام قهرمانی جهان دست یافت. محمدعلی فردین صاحب گردن آویز نقره شد. عباس زندی با پیروزی مقابل حریف ترکیه صاحب گردن آویز طلا شد؛ و در مجموع در این رقابت‌ها ترکیه با 36 امتیاز قهرمان شد و تیم ایران با 22 امتیاز سوم شد. سایت فدراسیون کشتی ایران در گزارشی از این مسابقات آورده که غلامرضا تختی در پایان این رقابت‌ها و قبل از سفر به تهران عازم عتبات عالیات شده بود. بعد از بازگشت تیم به ایران و استقبال مردمی در فرودگاه به دعوت دربار تیم ملی ایران عازم رامسر شد. 28 خرداد تیم کشتی با شاه دیدار کردند. گزارش این دیدار را به نقل از روزنامه اطلاعات 29 خرداد 1333 بخوانید و عکس‌هایی از ملاقات کشتی گیران و دیدار‌های خصوصی شاه با غلامرضا تختی و محمد علی فردین را تماشا کنید.

پی نوشت: قهرمانان ورزشی همواره مورد توجه و لطف مردم بودند و هستند و نزد مردم آبرو داشتند و دارند. با توجه به شناختی که از شاه فراری ایران وجود دارد، به نظر می رسد پهلوی دوم تلاش کرده است تا قهرمانان ورزشی را به ضیافت خود ببرد و بدینوسیله از نام این قهرمانان، به خصوص جهان پهلوان تختی آبرویی برای خود کسب کند. هر چند آقا تختی در دوره‌های مختلف با منش پهلوانانه خود هیچگاه حاضر نشده بود دست محمدرضا را ببوسد و فقط در مقابل مردم سر خم می کرد و مردم نیز از این موضوع به خوبی مطلع بودند و طرح پهلوی برای سوء استفاده از نام آقا تختی و دیگر ورزشکاران برای کسب آبرو با شکست مواجه شده بود.


2 دیدگاه
  دیدگاه ها
فرشاد
4 هفته پیش

لعنت بر شاه و پدر قلدر او... اللهم عجل لولیک الفرج
بازدیدکننده
4 هفته پیش

لعنت برخاندان پهلوی
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (121 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (72 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (46 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (39 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (22 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (18 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (16 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (9 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (9 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (10 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (8 نظر) خلاقیت خنده دار کارمند کوتاه قامت برای افزایش ارتفاع صندلی‌اش در اداره با چهارپایه حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (8 نظر) ثبت عکس عاشقانه آیسان آقاخانی از رضا گلزار در طبیعت گردی آخر هفته شان (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 7 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 7 تیر 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 7 تیر 1403 + فیلم
فال روزانه امروز پنجشنبه 7 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 7 تیر 1403
برای بازیگر زن سریال «ستایش» دعا کنید+عکس/ عمل جراحی سنگین تومورِ خانم بازیگر
آموزش انواع کرلی در خانه+عکس
چه کسی می‌خواهد مملکت را اداره کند؟ همین آقای خامنه‌ای...!/پاسخ صریح شهیدجمهور به ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای
سرگردانی دختر 21 ساله در شهر / پدر و مادرم فقط پسر می‌خواستند ؛ از خانه بیرونم کردند!
برای جلوگیری از نیش «پشه» چه چیزی روی پوستمان بمالیم؟
4 پسر و 2 دختر رهبر معظم انقلاب، داماد و عروس چه کسانی هستند؟+عکس
خاطره رهبر انقلاب از روزی که پدرشان فوت کرد
دانلود آهنگ جدید "آخر بهار" آرش و مسیح+فیلم/ دیدی آخر بهاره هنوز نیومدی تو سر قرارت ...
حادثه هولناک برای دختر 13 ساله در بند فریمان
لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی