زمان و شرایط مناسب برای ازدواج مجدد

  یکشنبه، 26 بهمن 1399   زمان مطالعه 10 دقیقه
زمان و شرایط مناسب برای ازدواج مجدد
 اگر ازدواج قبلی‌تان با شکست مواجه شده است، خیلی سریع به فکر رابطه جدید نیفتید.  بهتر است در چنین مواقعی، زمان مناسب و حتی طولانی‌مدتی را صرف پیدا کردن دلایلی که باعث شکست‌تان در ازدواج قبلی بوده است بگذارید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، حالا دیگر شما همان آدم روزهای قبل نیستید. تجربیات تلخ و شیرینی از زندگی گذشته تان دارید و با کوله باری از احساسات و تجربیات متفاوت، قرار است یک زندگی جدیدی را بدون هیچ شباهتی به زندگی قبلی شروع کنید. اما گذر از این دوران و ورود به دوران جدیدی از زندگی چطور ممکن است؟ برای یک تصمیم آگاهانه در چنین موقعیتی، به خودمان زمان برای تصمیم گیری می دهیم یا برای ترمیم جاهای خالی زندگی مشترکی که داشتیم، می خواهیم خیلی زود خودمان را با فرد دیگری آرام می کنیم؟ آرامشی که اگر بدون بررسی همه جوانبه به آن رسیده باشیم، خیلی شکننده تر از آن چیزی است که فکرش را می کنیم. برای همین، مریم افضلی، روانشناس خانواده، از همه آن نکات و مسائلی که پیش از ازدواج مجدد باید به آنها فکر کنیم و برای رفع شان قدم برداریم، می گوید تا بعد از بررسی همه جانبه، خیالمان از تصمیمی که گرفته ایم، تخت و دلمان قرص باشد.

اگر ازدواج قبلی تان با شکست مواجه شده است، خیلی سریع به فکر رابطه جدید نیفتید. بهتر است در چنین مواقعی، زمان مناسب و حتی طولانی مدتی را صرف پیدا کردن دلایلی که باعث شکست تان در ازدواج قبلی بوده است بگذارید.

ازدواج مجدد

ازدواج مجدد ، توانایی این را دارد که به یکی از نقاط عطف زندگی شما تبدیل شود. به خصوص درباره افرادی که یک مرتبه تجربه طلاق را داشته اند و از روابط زناشویی خود راضی نبوده اند. ازدواج مجدد فرصتی برای کسب دوباره آرامش و راحتی کنار همسر جدید است. ضمن این که در ازدواج مجدد شما تجربه بیشتری نسبت به گذشته خواهید داشت و نسبت به موضوع های مرتبط با انتخاب همسر آگاه تر هستید ، با این حال به خاطر چالش های پیش رو دقت بیشتری نیز باید صرف کنید. ازدواج با مردی مطلقه و یا ازدواج با زنی که قبلا ازدواج کرده دارای پیچیدگی های فراوانی می باشد که نیاز به تامل زیادی دارد. حتی زمانی که ازدواج بعد از فوت همسر در شرایطی که فرزند وجود دارد باشد ، این توانایی را دارد که اوضاع را به همان اندازه طلاق دشوار بکند.

زمان مناسب برای ازدواج مجدد

همگام سازی با مرگ همسر یا طلاق و از دست دادن یک رابطه نیاز به زمان و ترفند هایی دارد که باید به خوبی انجام شود تا شما آمادگی لازم برای ازدواج مجدد را پیدا کنید. به طور معمول در شرایطی که طلاق ناگهانی اتفاق می افتد و یا همسر به طور ناگهانی از دنیا می رود ، افراد برای ازواج مجدد نیاز به طی کردن زمانی در حدود ۶ ماه تا ۱ سال دارند تا شخص با اتفاقی که روی داده است کنار بیاید.

به طور معمول پس از اتمام یک رابطه شما باید مرحله هایی را طی کنید. این ها شامل انکار ، خشم ، غم و در نهایت پذیرش می باشد. این مرحله ها بسیار شبیه به مراحل شکست عشقی می باشد. بعد از گذشتن از این مراحل ، آمادگی روحی شخص برای شروع یک رابطه جدید در سطح قابل قبولی می باشد. اگر ازدواج مجدد تنها به دلیل فرار از مشکلاتی مثل تنهایی و یا افسردگی باشد ، قطعا باید از آن پرهیز کنید زیرا ممکن است دوباره به مشکل مواجه شوید و افسردگی شما نسبت به گذشته چند برابر شود.

مراحل آمادگی برای ازدواج مجدد

اگر به ازدواج فکر می کنید حتما باید از مشاوره ازدواج مجدد بهره بگیرید در این شرایط نگرانی هایی به سراغ شما می آید که بهتر است موارد زیر را برای مواجهه هر چه بهتر با این موضوع بررسی کنید تا برای شروع یک زندگی جدید آماده شوید. همان طور که در ابتدا گفته شد ، باید مدت زمانی حداقل ۶ ماه تا ۱ سال از رابطه قبلی تان گذشته باشد.

۱- بررسی رابطه قبلی :

در ابتدا کاری که باید انجام دهید این است که رابطه قبلی خود را کاملا مورد بررسی قرار دهید. این عمل به این خاطر است که شما درک خوبی از علت های شکست آن پیدا کنید. در حقیقت شما قرار نیست خودتان را سرزنش کنید ، و فقط مهم این است ، قسمتی که مربوط به شماست بفهمید و دلایل خودتان را از شکست شناسایی کرده و قبول کنید که احتمال دارد شما هم در شکست نقش داشته اید.

۲- هدف گذاری کنید

اگر مرحله اول را به خوبی انجام داده اید ، باید به سراغ هدف گذاری بروید. هدف ها و انگیزه های ازدواج مجدد خود را مشخص کنید که چه انتظاراتی از ازدواج مجدد دارید. دانستن این امر به شما کمک خواهد کرد که هم فرد درستی را انتخاب کنید و هم این که در جلسات خواستگاری با همسر آینده تان صادق باشید تا او بفهمد که وارد چه خانه ای با چه شرایطی خواهد شد و از او چه انتظاراتی می رود.

۳-در نظر گرفتن همه شرایط

همه حالت ها را در نظر بگیرید. حال وقت آن رسیده که تناسب فرهنگی خود و طرف مقابلتان را بسنجید. قطعا منظور از تناسب فرهنگی این نیست که شما و همسرتان باید از لحاظ فرهنگی دقیقاً مثل هم باشید. بلکه همین قدر که شکاف فرهنگی بینتان وجود نداشته باشد می تواند نشانه ای مبنی بر وجود تناسب نسبی باشد البته باز هم باید بررسی های بیشتری انجام شود.

۴-نظرات خود را صریح و روشن بیان کنید.

پس از انتخاب کردن شخص مورد نظر با او راستگو باشید و توقعات خود را روشن و صریح بیان کنید. تلاش کنید که چیزی را از او مخفی نکنید. بهتر است که در مورد گذشته خود روشن عمل کنید و نقاطی که دارای ابهاماتی است برای شخص جدید بر طرف کنید. اما لازم نیست که همه جزئیات را برای او بازگو کنید. از تعریف کردن بیش از حد خودداری کنید. شریک زندگی جدید شما قرار نیست جایگزین فرد مقابل باشد بلکه او جایگاه خودش را خواهد داشت.

۵-از مشاوران کمک بگیرید.

از مشاوران و روانشناسان بهره بگیرید. مشاوره ازدواج مجدد به شما در این امر کمک زیادی می کند تا شما راه درست را انتخاب کرده و در پیش بگیرید. به طور معمول با مشاوره ازدواج مجدد کمتر کسی هست که دوباره به مشکل بر بخورد.

چالش های ازدواج مجدد و کنار آمدن با آن ها

سوال مهم در این مواقع این است که در رابطه ی فعلی چه چیزهایی را باید و چه چیز هایی را نباید منعکس کرد ؟ به خصوص این سوال برای خانم ها پیش می آید که آیا باید رابطه قبلی خود را به طرف مقابل بگویند یا نه ؟

تفاوت حساسیت های آقایان و خانم ها نسبت به روابط قبلی

در موضوعی چون ازدواج آنچه که برای خانم ها ناراحت کننده به نظر می رسد ، با آنچه برای آقایان آزار رسان است کمی متفاوت و پیچیده تر است. چیزی که در بیشتر مواقع برای خانم ها اهمیت بسیار دارد این است که آقا در رابطه ی قبلی خود طرد نشده باشد. برای مثال از خانمی خواستگاری کرده و جواب منفی شنیده باشد. یا اگر نامزدی داشته ، طرف مقابل رابطه را پایان داده باشد. در واقع خانم نگران وجود عشقی است که در دل مرد باقی مانده باشد. این مسئله حتی ممکن است بیشتر از رابطه ی جنسی معمول برای یک خانم اهمیت داشته باشد به هر حال مشاوره ازدواج مجدد شما را در این موارد راهنمایی می کند .

در مقابل برای بیشتر آقایان موضوع متفاوت است و آن چه برایشان در مورد گذشته همسر قبل از ازدواج و روابط قبلی خانم مهم تر است ، مسئله ی رابطه ی جنسی است. جالب این است که در همه جای دنیا مسئله به همین صورت است. هرچند که راستگویی در برخی مواقع به ضرر افراد تمام می شود ، اما جزو الزامات ازدواج است و در دراز مدت باعث تضمین سلامتی رابطه می شود. البته لازم به ذکر است که صداقت با ساده لوحی فرق دارد. در ضمن کسی که دروغ می گوید ، نمی تواند به سادگی به دیگران اعتماد کند ، چون بر این تصور است که دیگران هم مثل او دروغ می گویند. شما در مشاوره ازدواج مجدد توانایی کنار آمدن با چنین مواردی را پیدا می کنید.

فاصله زمانی مناسب:

ازدواج مجدد چه برای مردان و چه برای زنان چالش های متعددی به وجود می آورد. به طور معمول اگر در مدت زمان نسبتا کمی پس از طلاق ، به ازدواج فکر کنید و برای آن اقدام کنید این گونه به نظر می رسد که از اول هم پای فرد دیگری در میان بوده است. و ممکن است از سوی اطرافیان بازخواست شوید یا از شما دوری کنند. اگر پس از مرگ همسر برای ازدواج اقدام کنید. امکان دارد فشار های فرهنگی به شما هجوم بیاورند و از شما این انتظار را داشته باشند که شما زمان بیشتری صبر کنید.

به علاوه ، در حالتی که شما برای فرار از تنهایی و افسردگی قصد ازدواج داشته باشید به ازدواجی موفق دست نخواهید یافت. ضمن اینکه چالش های موجود با مسئله ازدواج در سن بالا نیز مواجه می شوید. به طور کلی باید حد وسط را در این شرایط در نظر بگیرید که مشاوره ازدواج مجدد به شما در این امر کمک خواهد کرد. در ادامه این مطلب به چالش های مربوط با جنسیت و و فرزندان می پردازیم.

چالش های مربوط به جنسیت :

این قبیل چالش ها اغلب در مورد زنانی که همسرشان فوت کرده است می باشد و بسیار بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و سخت گیری های فرهنگی و عرفی در مورد آن ها بیشتر از مردان می باشد. به خصوص درباره زنانی که فرزندانی هم از ازدواج قبلی خود دارند ، به طور معمول از سوی جامعه انتظار می رود که تا آخر عمر ، خود را صرف بزرگ کردن فرزندان خود بکنند و از نیاز های عاطفی و جنسی خود گذر کنند در حالی که این چنین انتظارات از مردان نمی رود. ازدواج مجدد در مردان متاهل حتی از طرف مراجع قانونی تا اندازه بسیار بالایی مورد تایید می باشد.

چالش های مرتبط با فرزندان :

یکی از مهم ترین چالش های ازدواج مجدد ، فرزندان می باشند. فرزندان بسیار کم سن و سال امکان دارد با این مسائل راحت تر کنار بیایند به خصوص زمانی که پدر یا مادرشان فوت شده باشد. در بحث طلاق این پذیرش سخت تر می شود. لازم است به فرزندان طلاق در مورد چرایی بهم خوردن ازدواج قبلی توضیحاتی داده شود و برای او بیان شود که قرار نیست شخص جدیدی جای والد دیگر را بگیرد.

ازدواج با همسر سابق یعنی مادر یا پدر فرزندتان آرزوی وی می باشد ، پس پیش از ازدواج مسائل مختلف را با فرزندتان حل کنید. خوب است مسئله مرتبط با حضانت نیز روشن شده باشد تا در زمان ازدواج مجدد با مشکل روبرو نشوید. همسر جدید نیز باید نسبت به فرزندان حس پذیرش را داشته باشد. در غیر این صورت اجبار کردن وی به پذیرش بچه ها می تواند عواقب بدی نیز هم برای کودک هم والد ایجاد کند اگر در این شرایط توانایی این را ندارید که آن ها را قانع کنید از مشاوره ازدواج مجدد کمک بگیرید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (143 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (88 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (83 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (77 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (62 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (60 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (52 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (46 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (39 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (38 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (38 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (37 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (37 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (34 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(تصاویر) پذیرایی منحصربفرد سپیده بزمی‌پور، همسر شاهرخ استخری، و خواهر‌شوهر مهربونش از مهمانان مخصوصشان در جشن تولد پناه/ باریکلا! چه میز شام و دسری چیدن👌
مقایسه جنجالی پاداش 18 میلیاردی قهرمانان المپیک ایرانی و مرغ سوخاری رایگان ورزشکار خارجی / از دربانی دانشگاه آکسفورد تا تحصیل بدون کنکور در پزشکی دانشگاه تهران
فعالیت آزادانه دلالان مرگ؛ گرفتن پول زور از خانواده‌های عزادار
پهلوان رسول خادم بالاخواه مبینا نعمت زاده درآمد!/ حرف های حکیمانه دارنده مدال طلای المپیک درباره جنجال دختر تکواندوکار دهه هشتادی خبرساز شد
رئیس‌‎جمهور: اقدام مشترک و همدلانه همه قوا برای حل مشکلات، نیاز ضروری امروز کشور است
رهبر انقلاب سخنگو نداشته و ندارند
حضور رئیس‌جمهور در صحن مجلس برای دفاع از وزرای پیشنهادی
ماجرای تیراندازی به آرزو بدری توسط پلیس / ربطی به بی‌حجابی نداشت
از تجاوز به من فیلم گرفته بود، کشتمش!
(تصاویر) کشف یک موزائیک باستانی به نام «آکواریوم یخ‌ زده در سنگ» با قدمتی 2 هزار ساله
از پاسخ مبینا نعمت‌زاده به شهربانو منصوریان تا حضور ظریف در یک مکان خاص در حواشی داغ امروز شنبه 27 مرداد 1403
سنگ غول‌آسای 6 تنی که 5 هزار سال قبل 700 کیلومتر جا‌به‌جا شده است!
یونسکو هشدار داد: محرومیت یک میلیون و 400 هزار دختر از تحصیل در افغانستان توسط طالبان
10 هنرمند محبوبی که باشکوه ترین مراسم تشییع ایران را داشتند/ از خسرو شکیبایی تا فروغ فرخزاد و محمدرضا شجریان +عکس
آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور برگزار شد
منتخب روز   
خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن