ساعدنیوز
ساعدنیوز

زنان چگونه حال خود را خوب کنند؟

  سه شنبه، 02 آذر 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
زنان چگونه حال خود را خوب کنند؟
حس و حال خوب همیشگی نیست. تمام روزها برای ما یکسان نیستند. برخی از روزها از روزهای دیگر بهتر به نظر می‌رسند. اما در مقابل روزهایی نیز وجود دارند که برای ما مطلوب نیستند. در این روزهای نه چندان خوب معمولا ما نسبت به خود سختگیرتر می‌شویم. با ما همراه باشید تا بگوییم چگونه حال خود را خوب کنید.

حس و حال خوب ، یکی از چیزهایی است که انگار امروزه تبدیل به یک طلسم و جادو شده و همه افراد می خواهند هر طور که شده به آن دست پیدا کنند؛ چون خیلی از افراد دیگر آن را ندارند و می گویند حال خوب کم پیدا شده! به همین دلیل ما در مقاله حال خوب قرار است دقیقاً راههایی برای داشتن حال خوب به شما بیان کنیم که بتوانید با استفاده از آن ها، بهترین لحظات را برای خودتان رقم بزنید.

حال خوب به معنای داشتن احساسات خوب به خود و دیگران است. همچنین نگاه مثبت به زندگی و هرآنچه که باعث شور ونشاط در ما میشود. حال خوب همیشه بسته به دست آوردهای مادی ما نیست. گاهی اوقات با کوچکترین کارها و حرف ها میتوانیم تمام روز را پر انرژی باشیم و لبخند از روی لبمان کنار نرود. احساسات ما به اندازه افکارمان برای بهتر زندگی کردن مهم اند. حال خوبی که دارید می تواند کاری را که انجام می دهید خیلی بیشتر از منطق و دلیل هدایت کند. احساسات مثبت می تواند به ما کمک کند تا در انجام کارهای خلاقانه مهارت بیشتری داشته باشیم. به ویژه در مواقعی که به پاسخ ها و ایده های نوین نیاز داریم .

مهم ترین دلیل داشتن حال خوب

قبل از پاسخ دادن به این سوالات باید بگویم که حال خوب را شاید بتوانیم دلیل بسیاری از تلاش های روزمره خودمان بدانیم. حال یا ما از این موضوع آگاه هستیم و از همان ابتدا هدف اصلی زندگی مان قرار داده ایم و یا دنبال چیزهایی هستیم که آن ها حال ما را خوب کنند.وقتی شما هم کمی به این مطلب دقت نظر داشته باشید با من هم عقیده خواهید بود که هدف اول و آخر تمام تلاش ها و دست و پا زدن های ما تو این دنیا خوب شدن و خوب بودن حال دلمان است. اگر به دنبال افزایش ثروت هستیم یعنی می خواهیم با داشتن پول، زندگی شادی داشته باشیم تا در نتیجه به آرامش برسیم و حال خوب داشته باشیم.

اگر دغدغه این را داریم که فرزندمان را به درستی تربیت کنیم یعنی از عواقب بد تربیت نشدن فرزندانمان هراس داریم. بنابر این سعی می کنیم که در تربیت آن اهتمام بورزیم تا حس و حال بدی را تجربه نکنیم.در حقیقت همه کارهایی را که ما انجام می دهیم و هر آرزو و هدفی را که دنبال می کنیم، می خواهیم به نتیجه ای برسیم که حال مان را خوب کند. کسی را پیدا نمی کنید که بگوید من می خواهم این کار ها را شروع کنم و یا این اهداف را دنبال کنم تا حال خودم را بد و بد تر کنم. همه در تلاشیم تا حس و حال بهتری را داشته باشیم.

حال خوب یعنی

به نظر شما تعریف حال خوب چیست؟ شاید به همین راحتی نتوانیم تعریف دقیقی از حال خوب بیان کنیم چرا که ما به تعداد تک تک انسان ها می توانیم تعاریف جداگانه ای از آن بیان کنیم. زمانی که بپرسیم حال خوب چیست برخی ممکن است حال خوب زندگی را رسیدن به موفقیت تحصیلی تعریف و بیان کنند. برخی دیگر حس و حال خوب را در رشد و پرورش فردی خودش تعریف کند. فردی ممکن است بگوید حال خوب داشتن من یعنی رفع مشکل دیگران فرد دیگری در مطالعه و شاید هم کسانی باشند که قرار گرفتن در مکانی و یا زمان خاصی حال آن ها را خوب می کند و دیدشان به حال خوب این چنین است.اما زمانی که بیشتر تامل می کنیم متوجه می شویم همه این تعاریف از دیدگاه های مختلف افراد یک ویژگی مشترک با هم دارند آن هم این است که این افراد به خاطر داشتن همان صفات است که حالشان خوب است.

راهکارهایی برای خوب شدن حال زنان متاهل

زندگی روزمره ما با مشغله های زیادی روبرو است به همین دلیل فراموش می کنیم که بعضی از کار ها را انجام دهیم؛ مخصوصاً که این مسئله برای خانم های متاهل بیشتر وجود دارد، زیرا سرگرم کارهای فرزندان می شوند و بسیاری از امور مربوط به خودشان را فراموش می کنند اما به نظر شما باید چگونه تغییر رفتار داد تا بتوانیم چیز های خوب بیشتری را در زندگی تجربه کنیم؟در این قسمت این ایده ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

در جستجوی شادی آورها باشید

به دنبال 5 چیزی باشید که هم اکنون از آن لذت می برید، منظور ما این نیست به چیز هایی که 6 ماه قبل به شما لذت می داد، فکر کنید. بلکه باید به چیز هایی که هم اکنون شما را شاد می کند بیاندیشید. آن ها را روی کاغذ بنویسید و یکی از آن ها را هر روز از داخل لیست انتخاب کنید و مطمئن باشید که اتفاق می افتد.به عنوان مثال آیا یکی از چیزهایی که شما را شاد می کند، این است که زمان بیشتری را به آشپزی اختصاص دهید و غذای خوشمزه درست کنید؟ پس حتماً در 5 روز آینده این کار را انجام دهید و کار های این چنینی را برای خودتان مشخص کنید.

گوشی موبایل و تبلت را کنار بگذارید

از تماشای تلویزیون و سرگرم شدن در شبکه های اجتماعی خودداری کنید و برای خودتان زمان بگذارید. به دنبال فعالیت هایی بگردید که باعث خنده، لبخند و شادی شما و مکالمه با افراد واقعی می شود. سعی کنید از طریق تماس تلفنی با دوستان قدیمی ارتباط برقرار کنید یا در کنار کودکان تان یک بازی انجام دهید. برای آن ها داستان بگویید و با هم ارتباط صمیمانه تری برقرار کنید.

با همسر و فرزندانتان وقت بگذرانید

در کنار همسر، فرزندان و دیگر نزدیکانتان کارهایی را انجام دهید که صمیمیت تان را بالا می برد. فعالیت هایی را پیدا کنید که از انجام دادنشان لذت می برید و دیگران را هم با آن ها آشنا کرده و تشویق کنید که با شما همراهی کنند.

دوباره با طبیعت ارتباط بگیرید

گرمای خورشید را روی صورت تان احساس کنید. به صدای پرندگان گوش دهید و حرکات آن ها را ببینید. بوی گل های تازه را احساس کنید و سعی کنید که تاثیر مثبت از طبیعت بگیرید.

زن در طبیعت

یادی از کودکی کنید

به کار هایی فکر کنید که در کودکی انجام دادید و باعث شادی شما می شد. شاید فراموش کرده باشید که چقدر از انجام کار های سرگرم کننده لذت می بردید. دوچرخه سواری، رنگ آمیزی، نواختن یک ساز موسیقی، نوشتن یک داستان یا شعر، بستن چشم ها و رویاپردازی جزء کار هایی است که در کودکی انجام می دادید و از آن ها لذت می بردید.پس می توانید الان هم به انجام آن ها بپردازید.

ورزش فراموش نشود لطفا

هر روز برای فعالیت بدنی زمان بگذارید. شما می توانید برای خودتان یک برنامه ورزشی منظم داشته باشید و تنفس عمیق یا پیاده روی را انجام دهید.

دست به قلم شوید

یک دفتر بردارید و احساسات کنونی خود را داخل آن ها یادداشت کنید که باعث می شود حال و هوای خود را بهتر بفهمید. احساسات خود را تایید کنید و اجازه دهید که آزادانه زندگی کنید. افکار خود را روی کاغذ پیاده کنید و به آن ها نظم و ترتیب بخشید و دیسیپلین شخصی را بالا ببرید.

مراقب خودتان باشید

مهم تر از همه این که خود مراقبتی را فراموش نکنید. دوش گرفتن و حمام را به طور منظم انجام دهید. هر روز لباس جدید بپوشید تا روز جدیدی را آغاز کنید. دندان های خود را مسواک زده و مو ها را شانه بزنید. از آماده کردن غذای سالم و طعم آن ها لذت ببرید و غذا های تازه و سالم را امتحان کنید.

مراقبت از خود، خودخواهی نیست

به این موضوع فکر کنید که خودمراقبتی خودخواهی نیست. مفهوم خود مراقبتی یعنی مسئولیت پذیرش سلامت روحی، معنوی، احساسی، عاطفی و جسمی. تمرین خود مراقبتی به معنای خودخواهی نیست و مفهوم آن باید اولویت زندگی شما باشد.اگر شما از خودتان مراقبت نکنید، هیچ کس دیگری این کار را برای تان انجام نمی دهد. پس خود مراقبتی را اولویت قرار دهید و از این بابت عذاب وجدان نداشته باشید.

بهترین دوست خودتان باشید

به این موضوع فکر کنید که اگر با خودتان آن طوری رفتار کنید که می خواهید با بهترین دوستان رفتار کنید، چه اتفاقی می افتد. یعنی بیشتر به نیاز های خود رسیدگی کنید. برای اهدافتان برنامه بچینید و خوبی های خود را بیشتر ببینید.با خودتان بخشنده و مهربان رفتار کنید. خود را دوست داشته و احترام بگذارید و بهترین دوست خودتان باشید.

دوست داشتن خود

زمانی را تنهایی سپری کنید

سپری کردن یک زمان و دوره با کیفیت به تنهایی، چیزی است که می توانید آن را انجام دهید. سپری کردن تنهایی لحظات یک کار ساده است که می توانید خیلی راحت در بیرون از منزل جای خلوت را پیدا کنید، تنها بنشینید؟ کتاب بخوانید؟ قهوه مورد علاقه تان را بنوشید از اوقات تنهایی خود لذت ببرید.

محیط اطراف خود را انگیزه بخش کنید

به اطراف خود نگاه کنید. آیا محیط اطراف به شما حال خوب می دهد یا باعث تنش می شود؟ سعی کنید یک محیط خوب را برای ایجاد انگیزه در خودتان ایجاد کنید. شلوغی ها را نظم و ترتیب ببخشید. در رابطه هم همین کار را انجام دهید.رابطه های یک طرف را کنار بگذارید. پاتنری را پیدا کنید که دوست دارد زندگی را کنار شما پیش ببرد و هر دو باعث افزایش قدرت یکدیگر شوید.

باور کنید که نه گفتن اشکالی ندارد

چند بار برای تان پیش آمده که بله بگویید و دچار مشکل شوید؟ نه گفتن را یاد بگیرید و از این بابت پشیمان نباشید و آن را به عنوان یک مهارت در خودتان بپذیرید.

روتین خود را دوباره بنویسید

شما باید یاد بگیرید که در زندگی تغییراتی را به وجود بیاورید و در نتیجه سعی کنید روتین هفتگی یا روزانه خود را تغییر دهید.اولویت بندی خود را مشخص کنید و هنگامی که اولویت ها را کامل کردید، به سراغ موارد بعدی بروید که هم خودتان و هم دیگران متوجه این تغییر می شوند و اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (275 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (153 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (132 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (103 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (49 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (44 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (41 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (33 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (27 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (25 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (21 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (18 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تغییر چهره هوش پران مژده لواسانی با لباس بندری در قایق+عکس سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی خارجی میشه و با مهمون روسی حرف میزنه +ویدئو/فقط خنده هاش وسط مکالمه... فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت منحصر به فرد یک مشتری در مدل موی درخواستی از آرایشگر حماسه آفرید +عکس/سلطان شینیون در سطح خاورمیانه😂 خلاقیت تحسین برانگیز شهرداری تبریز برای زیباسازی شهر حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس مهران مدیری: گربه‌ام را هم به هنرمندان نمی‌دهم چه برسد به دخترم! +ویدئو اقدام تحسین برانگیز صاحب نیسان تبریزی در حمل بار با ماشینش+ویدیو/ سخاوت به جیب نیست به دله👌 نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس حضور چهره های فوتبالی برای عرض تسلیت به عابدزاده در مراسم ختم پدرش+عکس/از علی دایی و کریم باقری تا علی پروین و مهدی و رحمتی تصویری از رژه گشت کمیته در دهه شصت+ تاریخچه گشت ارشاد از اول انقلاب تاکنون خلاقیت خنده دار و حواس پرت کن فردی در رانندگی با ماشینی عجیب که سر و تهش برعکس شده+ویدیو/لامصب این معلوم نیست که داره میره یا میاد😂😂 بهترین سایت خرید پیج اینستاگرام در ایران کدام است؟ برای موفق شدن درترید باید این موارد را رعایت کنیم استوری عاشقانه هادی چوپان برای ته تغاری خونه اش/ چقدرم شعرش زیباست+عکس خلاقیت و شگرد هوشمندانه محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان+عکس 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ قیمت هر متر مربع تخته سه لایه به چه عواملی بستگی دارد؟ پیشتازی در قشم در گردشگری روستایی؛ با رزرو تور قشم از این 7 روستا دیدن کنید رونمایی از چهره واقعی و جذاب امین میری، زهرمار خان سریال گیلدخت/ در خیابان اصلاً قابل شناسایی نیست+عکس (عکس) ست جالب و بهاری کت و دامن زرد به سبک مریم اوزرلی / چه خوب ست کرده به رنگ پوستشم میاد (تصاویر) چیدمان شیک و باسلیقه ی گوشه ای از اتاق خواب نرگس محمدی، بازیگر نقش "ستایش" و عروس حشمت فردوس
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده