دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

زاویه دار کردن فک و صورت با تزریق بوتاکس 

چهارشنبه، 04 فروردین 1400
سم بوتولینیوم که در اصطلاح عامیانه به آن بوتاکس گفته می‌شود، یک نوع پروتئین تولید شده از باکتری کلوستریدیوم بوتولینوم است. تزریق این ماده به بدن می‌تواند به صورت موقت باعث متوقف شدن ارسال سیگنال‌های عصبی به عضله شود.

زاویه دار کردن فک و صورت با تزریق بوتاکس می تواند عضلات هدف را با گذشت زمان ضعیف کرده و به تدریج باعث کاهش اندازه کلی آن ها شود. متخصصین این کلینیک برای این درمان بر نقاط محل همپوشانی و برخورد این عضلات (برای دستیابی به حداکثر نتایج ممکن)، بخش های عمیق و سطحی عضله، و نیز محل برخورد عضلات به استخوان تمرکز می کنند. با کاهش اندازه عضله در نقطه اتصال آن به استخوان، بافت استخوان نیز با گذشت زمان از نظر اندازه کوچک شده و این شرایط باعث ایجاد نتایج ماندگارتر در ارتباط با نتایج درمان بدون ایجاد تغییر خاص در ارتباط با قدرت استخوان می شود. توجه داشته باشید تاثیر زیبایی ناشی از کاهش برآمدگی خط فک فقط برای افرادی قابل مشاهده است که به درستی برای این درمان انتخاب شده باشند. به این ترتیب پزشک معالج بطور دقیق وضعیت صورت فرد را قبل از تصمیم گیری درباره استفاده از تزریق بوتاکس و نیز مناسب بودن آن برای رفع مشکل مورد بررسی قرار می دهد.

چه کسانی افراد مناسب برای استفاده از این درمان هستند؟

مهم ترین معیار برای تصمیم گیری درباره مناسب بودن فرد برای استفاده از زاویه دار کردن چانه و صورت با تزریق بوتاکس ضخامت و پهنای عضله جوشی (عضله فک) است. تعیین ضخامت نسبی عضله جوشی را می توان به سادگی از طریق گاز گرفتن یک جسم سفت و احساس کردن ناحیه خارجی خط فک مشخص کرد. در صورتی که عضله سفت به نظر رسیده و ظاهر آن در هنگام فشار دادن دندان ها به یکدیگر بزرگ باشد، احتمالاً استفاده از این درمان زاویه دار کردن صورت برای فرد مناسب می باشد.

تزریق بوتاکس برای لاغری صورت یا زاویه دار کردن فک

لاغری صورت و یا زاویه دار کردن صورت با بوتاکس یک روش بسیار معمول است. بوتاکس برای باریک کردن خط فک از طریق کاهش حجم عضلات جویدن (موسوم به عضلات ماستر) استفاده می شود. این کار همچنین به منظور بهبود لبخند لثه ای نیز انجام می شود. تزریق بوتاکس به عضلات ماستر باعث می شود که اندازه ی این عضلات کاهش قابل توجهی یافته و منجر به لاغری پایین صورت، ایجاد زاویه زیبا و جذاب فک و برجسته شدن استخوان های گونه می شود.

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای این روش هستند؟

مهم ترین معیار برای انتخاب کاندیدای مناسب، ضخامت عضله ماستر (عضله فک) است. ضخامت نسبی ماستر را به راحتی می توان با محکم گاز گرفتن و احساس آرواره بیرونی تعیین نمود. اگر هنگام فشردن و کلید شدن دندان های خود، ظاهر این عضلات تقریباً محکم و بزرگ به نظر می رسد، شما ممکن است کاندیدای خوبی برای انجام این روش باشید.

درمان با بوتولینوم نسبتاً بدون درد است و تنها چند دقیقه طول می کشد. از کرم بی حس کننده به ندرت استفاده می شود. زیرا این روشی بسیار راحت، بدون درد و بسیار ساده است و شامل چند تزریق کوچک بوتاکس (شل کننده عضلانی) به بخش عمده ای از عضله ماستر در امتداد خط فک می باشدمراقبت های بعد از عمل بسیار ناچیز و قابل چشم پوشی است. شما می توانید پس از درمان با بوتولینوم دراز بکشید و در واقع می توانید در عرض چند ساعت پس از درمان، ورزش و فعالیت های خود را از سر بگیرید.این روش بدون درد است. پزشک متخصص بدون نیاز به بیهوشی و با استفاده از یک روش تخصصی تزریق تقریباً همه درد و ناراحتی را از بین می برد.

مفاصلی که در دو طرف قرار دارند و استخوان فک به وسیله ی آن ها به جمجمه اتصال پیدا می کنند، مفاصل گیجگاهی هستند.این نوع مفاصل برای کارهایی ماند صحبت کردن، باز و یا بسته کردن دهان و جویدن غذا به کار می روند. در صورتی که فک دچار فرسایش غضروف، آرتریت و یا آسیب شدیدی باشد، این مفاصل درد می گیرند. ولی در مواردی نیز دلیل آن چندان معلوم نیست.

چگونگی درمان درد مفاصل با بوتاکس

بوتاکس ماده ای است که معمولا برای رفع چین و چروک صورت از آن استفاده می شود. با تزریق این محصول، سم بوتولینوم موجود در آن عملکرد عضلانی ماهیچه را مختل می کند. این ویژگی بوتاکس و تاثیر گذاری آن بر روی ماهیچه های صورت می تواند تاثیری مثبت برای درمان برخی از نشانه های TMJ مانند سردرد، کم کردن تحرک دهان و همچنین درد فک، موثر باشد.

نحوه ی تاثیر گذاری بوتاکس بر سردرد ناشی از TMJ

از جمله اصلی ترین نشانه های این بیماری، سردرد می باشد. به گونه ای که حدود نصف افراد مبتلا به TMJ سردرد دارند. این سردرد به دلیل تنش موجود در فک و ملتهب شدن عضله ی تمپورالس که از جمله عضلات لازم برای جویدن است، ایجاد می شود. بوتاکس فعالیت این عضله را محدود کرده و در نتیجه سبب کاهش سردرد می شود.

نحوه ی تاثیر گذاری بوتاکس بر درد فک ناشی از TMJ

وجود درد در فک نیز رابطه ی مستقیمی با TMJ دارد. در صورتی که بی نظمی در ساختار مفاصل زیرواره ای به وجود بیاید و یا به دلیل کارکرد بیش از حد، دچار فرسایش و پارگی شوند، امکان ایجاد درد در قسمت عضلات فک وجود دارد. افراد مبتلا به TMJ همچنین ممکن است مواردی مانند آسیب های دندانی و منقبض شدن فک را هم تجربه کنند. برای درمان این مشکل، تزریق بوتاکس به عضله هایی که در جویدن غذا درگیر هستند، صورت می گیرد. در نتیجه کم شدن فعالیت آن ها موجب از بین رفتن و یا کم شدن درد می شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
تبدیل پایان نامه به مقاله !
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
گام به گام مراحل چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
سابمیت مقاله چیست؟