زیباترین فستیوال های فیلیپین

  سه شنبه، 29 آذر 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
زیباترین فستیوال های فیلیپین
با خواندن این مقاله با زیباترین و جذاب ترین فستیوال های کشور فیلیپین آشنا می شوید. همراه ساعد نیوز باشید.

اصلا مهم نیست که چه موقع از سال را به کشور فیلیپین سفر کنید. در تمام طول سال فستیوال های متنوعی در فیلیپین برگزار می شود و همیشه می توان با شرکت در این فستیوال ها لذت بردو خوش گذراند.حتی بعضا فستیوال هایی هستند که یک ماه یا بیشتر هم طول می کشد. برخی از فستیوال های فیلیپین تحت تأثیر دوران استعمار اسپانیا در قرن شانزدهم قرار دارند. آن ها بر سنت های مذهبی تکیه دارند، درحالی که دیگر فستیوال ها آمیخته ای از رویدادهای تاریخی شگرف این کشور هستند.

فستیوال آتی آتیهان

جشنواره Ati-Atihan در ماه ژانویه هر ساله به افتخار سانتو نینو (عیسی مسیح) برگزار می شود که یکشنبه ها در جزیره و شهر کالیبو، آکلان در فیلیپین برگزار می شود. نام Ati-Atihan به معنی مهاجر است مهاجران اولیه جزایر با توجه به کتاب های تاریخی بودند. آنها همچنین اولین مهاجران جزیره پانای در استان اکلان فیلیپین هستند. این جشنواره ی فیلیپینی شامل رقص قبیله ای، موسیقی، همراه با لباس محلی و سلاح و رژه در امتداد خیابان است. مسیحیان و غیر مسیحیان این روز را با مراسم مذهبی جشن می گیرند. این جشنواره الهام بخش بسیاری دیگر از جشنواره های فیلیپین از جمله جشنواره سینولوگ Cebu و Dinagyang از Iloilo می باشد، و به طور قانونی این جشنواره ی زیبای فیلیپینی دارای عنوان "مادر همه جشنواره های فیلیپین" میباشند. گروهی از 10 سرزمین مالایی به نام داتوس، فرار از جزیره بورنه، در فیلیپین مستقرمی شوند و توسط مردم عتی، قبایل جزیره پانای برای به انجام رساندن این فستیوال راهنمایی و مدیریت می شوند پس این جشنواره به عنوان یک جشنواره ی بین المللی یاد کرد.

فستیوال سینولوگ

فستیوال سینولوگ (Sinulog) هرساله با اهداف مذهبی و فرهنگی جشن گرفته می شود. این رویداد در نقاطی برگزار می شود که دولت محلی برای آن تدارکاتی می بیند. سینولوگ شامل یک میهمانی خیابانی، رقص و اجراهای محلی با لباس های سنتی می شود. سانتو نینو (Santo Niño) یا مسیح کوچک در مرکز توجهات این فستیوال قرار دارد، اما مراسم رقص سینولوگ نیز به گرامیداشت دوران بت پرستی فیلیپینی ها در گذشته، در کنار پذیرش دین مسیحیت از سوی آن ها، می پرد.

فستیوال سینولوگ

فستیوال پناگبنگا

پناگبنگا (Panagbenga) یکی از طولانی ترین فستیوال های فیلیپین است که در سراسر ماه فوریه برگزار می شود. این ماه همچنین با فصل شکوفه زدن گل ها به اوج خود می رسد و در آن سرپا ایستادن مردم جزیره ی لوزون (Luzon) بعد از فاجعه ی زمین لرزه ی سال ۱۹۹۰ نیز گرامی داشته می شود. در خلال این فستیوال، رژه های عظیمی از مجسمه های پوشیده شده با گل های رنگارنگ در خیابان های شهر باگیو (Baguio) برگزار می شود. توریست ها می توانند انتظار رقص های خیابانی از سوی رقصندگانی با لباس هایی شبیه به گل را داشته باشند. ازآنجایی که فستیوال پناگبنگا در ماه فوریه برگزار می شود، باید انتظار هوای سردتر در شهر باگیو را داشت.

فستیوال پگابنگا

فستیوال دیناگیانگ

فستیوال دیناگیانگ (Dinagyang) یکی از بزرگ ترین فستیوال های فیلیپین است. در این زمان، شهر ایلویلو (Iloilo) فستیوال های خیابانی را وارد مرحله و سطح تازه ای می کند. شهر تمامی خیابان های خود را تبدیل به یک فستیوال روباز عظیم می کند و همه ی مردم به دیناگیانگ دعوت هستند. خوراکی های لذیذ محلی در همه جا به چشم می خورند، درحالی که گروه های موسیقی در هر گوشه و کناری ساز می نوازند. تمامی ادارات و مدارس به هم می پیوندند و یک مسابقه ی رقص شگفت انگیز شکل می گیرد.

فستیوال دیناگیانگ

فستیوال پینتادوس کاسادیان

فستیوال پینتادوس کاسادایان (Pintados-Kasadayan) دیگر مراسم مذهبی برای سانتو نینو در شهر تاکلوبان (Tacloban) است. این فستیوال فرهنگ غنی و تاریخ رنگارنگ استان لِیته (Leyte) را به نمایش می گذارد. رقصندگان صورت و بدن خود را با رنگ های شاد آبی و سبز، برای به تصویر کشیدن آبا و اجداد لیته، رنگ می کنند. برخی از رقصندگان نیز طرح هایی شبیه به سلاح بر روی بدن خود می کشند که روایتگر جنگجویانی است که در سال های دور در لیته زندگی می کرده اند. رقص های فولکلور در این فستیوال، بسیاری از مردم لیته را به تصویر می کشد که پیش از عصر استعمار اسپانیا در این استان می زیستند. پرستش بت ها، موسیقی های محلی و داستان های حماسی از دیگر برنامه های این فستیوال هستند. واژه ی پینتادوس (pintados) به سربازان محلی لیته با بدن های خالکوبی شده گفته می شود، درحالی که کاسادایان (kasadayan) در زبان ویسایایی به معنی شادی و جشن است.

فستیوال پینتادوس کاسادیان

فستیوال موریونس

فستیوال موریونِس (Moriones) برای مدت یک هفته در استان ماریندوک (Marinduque) برگزار می شود. موریونس مراسم گرامیداشت زندگی سنت لونگینوس (St. Longinus) است. او فردی است که چشمانش با خون مسیح شفا یافت. ازآنجایی که اکثر فیلیپینی ها در طول هفته ی مقدس کار نمی کنند و این رویداد نیز به این هفته منتهی می شود، بسیاری از مردم محلی برای جشن گرفتن این فستیوال در ماریندوک می مانند. موریون به کلاه خودی گفته می شود که مردم به مانند سربازان رومی به سر می گذارند، درحالی که موریونس به مردمی گفته می شود که به مانند سربازان رومی لباس می پوشند. این افراد با لباس های سنتی برای مدت ۷ روز در خیابان ها پرسه می زنند، کودکان را می ترسانند و با ایجاد سروصدا، صحنه های جست وجوی سربازان رومی برای یافتن لونگینوس را بازآفرینی می کنند. طبق روایات، لونگینوس سردسته ۱۰۰ سرباز رومی بود که با سرنیزه ای، پهلوی مسیح بر روی صلیب را می شکافد. او از خون مسیح برای درمان چشمان خود بهره می گیرد.

فستیوال مورینس

فستیوال مسکارا

فستیوال مَسکارا (Masskara) در شهر لبخندها، شهر باکولود (Bacolod)، برگزار می شود. مسکارا ترکیبی از دو کلمه ی مَس به معنای گروه و جمعیت و کارا به معنای صورت است؛ در این فستیوال مردم ماسک های خندان و رنگارنگ به صورت می زنند. این ماسک ها با پر، گل و دانه ی غلات طراحی شده اند. مسکارا به توریست ها اجازه می دهد تا به مدت ۲۰ روز از رقص و شادی در شهر لذت ببرند. هر خیابان پر از مردمی است که ماسک های خندان به صورت زده اند و لباس های سنتی مخصوص جشن به تن کرده اند. آن ها در همه جا به رقص و پای کوبی می پردازند و حال و هوای شاد را در سراسر شهر پخش می کنند. مردم محلی در خلال این فستیوال، مشکلات اقتصادی ناشی از فصل کم محصولِ برداشت نیشکر را فراموش می کنند. آن ها همچنین این فستیوال را راهی برای فرار از سختی ها می دانند. برداشت نیشکر برای مردم باکولود بسیار مهم است، زیرا استان نِگروس اوکسیدِنتال (Negros Occidental)، جایی که باکولود در آن قرار دارد، به ظرف شکر فیلیپینی ها معروف است.

فستیوال ماسکارا

فستیوال پاهیاس

پانزدهم ماه مه زمانی است که مردم لوکبان (Lucban) خانه های خود را با افراط فراوان با رنگ های شاد و سرزنده تزئین می کنند. سبزیجات به عنوان تزئینات از در و دیوار آویزان می شوند، زیرا این فستیوال مراسم گرامیداشت فصل برداشت محصول است. مردم اجازه دارند با خود سبدهایشان را به همراه بیاورند و سبزیجات تازه را بدون پرداخت هزینه ای، از روی دیوارها بردارند. این یک فستیوال شاد و درعین حال یک خرید لذت بخش است.

فستیوال پاهیاس

فستیوال سیرونگ

فستیوال سیرونگ فستیوال سیرونگ (Sirong) یکی دیگر از رویدادهای فرهنگی و مذهبی فیلیپین است. بسیاری از شهرها در استان سوریگائو دل سور (Surigao del Sur) مدعی هستند که این فستیوال به منطقه ی آن ها تعلق دارد. اکثر این شهرها در دوران پیش از استعمار اسپانیا تأسیس شده اند و مورد حمله ی موروها (اقوام مسلمان منطقه) قرار گرفته اند. فستیوال سیرونگ شامل یک مسابقه ی رقص میان مسلمانان و مسیحیان است. هر گروهی که در این مسابقه برنده شود، با یک جایزه ی نقدی به خانه بازمی گردد.

فستیوال فانوس های غول آسا

شهر سن فرناندو بزرگ ترین فستیوال فیلیپین را برگزار می کند. این فستیوال، مسابقه ای برای ساخت فانوس های غول آسا است. به همین خاطر است که به سن فرناندو «پایتخت کریسمس فیلیپین» گفته می شود. در این فستیوال ایام کریسمس نیز جشن گرفته می شود و شرکت کنندگان با فانوس هایی به قطر ۴ متر در آن حضور می یابند. طبق قانون این فستیوال، هر فانوس صرفاً باید با موادی ساخته شود که در منطقه در دسترس هستند. این فانوس ها پیش از گردهمایی بزرگ نیمه شب در عید کریسمس، در قالب رژه ای در هر منطقه به نمایش گذاشته می شوند.

سخن آخر

فستیوال های فیلیپین به زیبایی برگزار می شود و همه شرکت کنندگان را مجذوب خود می کند. هر کشوری فستیوال های جذابی دارد که با حضور در آنها می توان لحظات خوشی را در آنها سپری کرد. شما در چه فستیوال چه کشورهایی شرکت کرده اید؟ خوشحال می شویم تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان