دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

هنر و رسانه /

زیباترین جواهرات فرح پهلوی و تاج‌هایی خیره‌کننده‌ای که قیمت ندارند! 

سه شنبه، 05 مهر 1401
ساعدنیوز: فرح پهلوی تاج و جواهرات بسیار زیادی داشت که تنها ارزش مادی نداشتند. این جواهرجات ساخته دست هنرمندان بزرگ ایران و دنیا بودند. برخی‌هایشان هدیه‌هایی بسیار ارزشمند که جای‌شان در موز‌ها بود بیشتر تا بر دست و سر و گردن.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از چی بپوشم، بعد از انقلاب قسمتی از این جواهرات از ایران خارج و بخشی که مانده بود در بانک مرکزی جمهوری اسلامی، نگهداری و در معرض دید عموم قرار گرفت. این جواهرات به اندازه ای ارزشمند هستند که نمی توان ارزش مادی برای آن ها قایل شد چون از نظر ظرافت ساخت و پرداخت هم بی نظیر هستند.

دیدن آن ها نه تنها برای ایرانیان که برای گردشگران خارجی هم بسیار مورد توجه است و اگر گذرتان به این موزه بیافتد جتما عده ای از آن ها را خواهید دید.

تاج برند Van Cleef & Arpel

تاج فرح را برند ون کلیف آرپلز ساخت. این برند Van Cleef & Arpel یک شرکت فرانسوی تولیدکننده جواهرات و ساعت است که در سال ۱۸۹۶ تأسیس شد و جواهراتش نه تنها توسط فرح که الیزابت تیلور هم پوشیده شد.

برای ساخت این تاج جلسه و مشورت های زیادی انجام گرفت و در نهایت با طلای سفید و کلاهی با مخمل سبز – رنگی که در فرهنگ ایرانی جای به خصوصی دارد- ساخته شد.

در این تاج الماس، مروارید، یاقوت و زمرد به کار رفته بود. وزنش هم یک کیلو و ۴۸۹ گرم بود.

گردن بند هماهنگ با تاج

البته در مراسم تاج گذاری فرح به دست شاه، یک گردن بند بزرگ و سنگین هم برای او ساخته بودند. جنس آن از طلا، پلاتین، مروارید، الماس سفید و زرد بود.

ساخت این گردنبند هم به سفارش دربار سلطنتی به همان برندی بود که تاج را ساخته بود. جنس بدنه طلا و پلاتین بود و در میانه آن زمردی بزرگ و تراش خورده بود که بسیار چشمگیر بود. در اطراف آن هم زمردهایی کوچک تر و مروارید های همشکل بود.

الماس های سفید و ظریفی هم داشت که در بالای زمرد بزرگ و مروارید های گردنبند قرار گرفته بود.این گردنبند را هم می توانید در موزه جواهرات ملی ببینید.

جواهرات لباس تاج گذاری

این جواهرات البته اگر در کنار لباس بی نظیری هم که کم از این جواهرات نداشت، درخشندگی بیشتری پیدا کرده بود. فرح یک ردا از مخمل اعلا و سبز به تن داشت که با الماس، یاقوت و زمرد تزیین شده و طلادوزی داشت. این ردا روی پیراهنی سپید و بلند پوشیده شده بود که کار دست همین برند و خیاط بود.

در پشت ردا هم لباس نماد پهلوی بود و اطرافش یاقوت و زمرد بود. دوخت این قسمت از پوشش فرح را خیاط برند معروف کریستین دیور انجام داده بود.

برای دیدن این لباس هم به موزه جواهرات ملی می توانید بروید.

تاج نور العین

یکی از بی قیمت ترین و زیباترین جواهرات سلطنتی که در مراسم ازدواج به فرح داده شد؛ تاج نور العین بود که دستور ساختش به به هری وینستون داده شد.

این فرد که به او «پادشاه الماس» نام داده بودند؛ از کودکی عاشق سنگ های قیمتی بود و توانایی بینظیری در در تشخیص گرانبهاترین سنگ ها را داشت. تا جایی که می گفتند این شناخت ذاتی است و با او متولد شده است.

تاج نور العین از الماس ۶۰ قیراطی بود و رنگ صورتی داشت. این جواهر گران قیمت، از کشور هند به وسیله سربازان ایرانی به کشور ایران آورده شده بود.

17 پسندیدم 6 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه ها
بازدید کننده
2 سال پیش

ما بچه های ایران جنگیم تا رهایی ترسی زدل نداریم از رنج بی غدایی فریادمان بلند است نهضت ادامه دارد حتی اگر شب و روز بر ما گلوله بارد پاینده ایران ،شرمنده دشمن آشوبگر جانم فدای رهبر
پاسخ
فاطمه
2 سال پیش

از ملت دزدیدن بردن خدا لعنتشون کنه
پاسخ
بازدید کننده
2 سال پیش

لعنت بر شاه گور به گور شده ولعنت بر فرح خونخوار ولعنت بر دوستدارن شاه و فرح
پاسخ
فریبا
2 سال پیش

شاه و فرح دزد های کثیف
پاسخ
Shr
2 سال پیش

پول و جون مملکتو بردنو خوردن و چاپیدن ، توی این جواهرات خون مملکته دست شون به خون کلی ادم الوده ست
پاسخ
بازدیدکننده
2 سال پیش

خدالعنتت کنه فرح پهلوی کثافت اتش بگورتون بباره دزدای ایران عزیز
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست
دکوراسیون دلنشین و دهه شصتی حیاط خانه احسان علیخانی+عکس/ حوض آبی رنگ وسط حیاط با دو صندلی مخصوص آقای مجری و مادرش
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
ویراستاری تخصصی مقاله
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا