دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

زیبایی و سلامت ناخن‌‌ 

سه شنبه، 21 آبان 1398
یکی از موضوعات مهمی که همیشه بین خانم ها مطرح است و اهمیت بسیار بالایی دارد سلامتی و زیبایی ناخن های دستشان می باشد آیا شما هم از این که ناخن هایتان زود به زود می شکند ناراحت هستید؟ آیا شما هم فکر می کنید زیبایی ناخن هایتان به اندازه دیگران نیست ؟

تقویت ناخن با لیمو

اگر شما هم نگران رشد ناخن هایتان هستید، حتما از لیمو ترش استفاده کنید. در ابتدا لیمو ترش را نصف کنید و آن را به ناخن های دست خود بمالید، این حرکت را تا هنگام تمیز شدن ناخن های خود ادامه دهید تا ناخن های شما براق و تمیز گردد سپس با یک دستمال مرطوب سطح ناخن های خود را تمیز کنید، این کار را به صورت روزانه تکرار کنید، لیمو ترش باعث تقویت ناخن و از بین رفتن لکه های روی ناخن شما می شود.

استفاده از سوهان ناخن

بیشتر افرادی که از سوهان های ناخن استفاده می کنند این موضوع را نمی دانند که چه سوهان ناخنی مناسب ناخن هایشان می باشد، به یاد داشته باشید که همیشه برای ناخن های طبیعی از سوهان های ریز و ظریف تری استفاده کنید و برای ناخن های مصنوعی از سوهان ناخن های زمخت تر و زبر تر استفاده کنید و سعی کنید که همیشه از یک جهت سوهان بزنید از گوشه به وسط ناخن اینگونه ناخن های شما کمتر دچار شکستگی می شود.

استفاده از روغن های طبیعی

خشک شدن کوتیکول های ناخن باعث می شود که ناخن های شما زشت به نظر برسند، با استفاده از روغن های طبیعی نظیر جوجوبا ، روغن چیا کوتیکول های ناخن خود را ماساژ دهید جذب شدن این روغن ها توسط ناخن شما باعث می شود که ناخن های زیبا و سلامت تری را داشته باشید.

نقش تغذیه در سلامت ناخن

کمبود کلسیم، روی و آهن می تواند سبب شکننده شدن ناخن ها شود. همچنین کم کاری تیروئید سبب کاهش رشد ناخن ها می گردد. سعی کنید در رژیم غذایی خود سبزیجات و میوه جات را بگنجانید زیرا دارای ویتامین ها و مواد آلی هستند. از موادی نظیر غلات، قارچ، تخم مرغ، آرد، سویا، عدس و شیر نیز استفاده کنید.

طرز صحیح استفاده از لاک ناخن

ناخن هایی که به زیبایی لاک زده شده اند و در آن سلیقه به کار رفته است می تواند نمایانگر شخصیت شما باشد به خصوص زمانی که از رنگ های جذاب برای لاک ناخن خود استفاده می کنید، اما دقت داشته باشید که این جذابیت به استفاده صحیح شما از لاک ناخن هم بستگی دارد که در ایفوگرافیک زیر به طور کامل به توضیح آن پرداخته ایم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
سابمیت مقاله چیست؟
مراحل اکسپت مقاله
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
تبدیل پایان نامه به مقاله !