دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

زن خوش‌شانس اتفاقی صاحب گنج باستانی شد!+ عکس 

پنجشنبه، 23 فروردین 1403
کد خبر: 383582
ساعدنیوز: یک کشاورز چغندر در جمهوری چک، به‌طور غیرمنتظره‌ای یک ورق طلای مچاله شده را در زمین خود کشف کرد. باستان‌شناسان پس از بررسی این اثر نتیجه گرفتند که گنج کشف شده احتمالا قسمت جلوی یک کمربند چرمی است که مربوط به عصر برنز در حدود 2500 سال پیش است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از فرارو، در طول قرن‌ها، انسان‌ها طلا و نقره را به جواهرات، سکه‌ها و سایر اقلام خیره‌کنده تبدیل کرده‌اند. برخی از این اشیاء براق قیمتی همراه با اجساد مدفون و برخی دیگر نیز در گذر زمان گم شده‌اند.

با مرموزترین گنج های کشف شده در سال 2022 آشنا شوید که قدمت برخی از آنها به هزاران سال پیش بازمی‌گردد.

حلقه وایکینگ

زمانی‌که یک زن در نروژ بسته‌ای از جواهرات ارزان قیمت را در یک حراج آنلاین خرید، انتظار چیزی بیش از چند لباس سرگرم‌کننده برای پوشیدن را نداشت. در عوض، او با تحویل بسته، یک حلقه وایکینگ طلایی بزرگ که از رشته‌های فلزی پیچ خورده ساخته شده بود را کشف کرد.

زن نروژی انگشتر را به باستان‌شناسان نشان داد و آن‌ها بر اساس سبک آن، اثر باستانی مذکور را قدمت‌گذاری کردند. به‌گفته کارشناسان، این حلقه احتمالا به یکی از حاکمان قدرتمند وایکینگ‌ها در حدود هزار سال پیش تعلق داشته است.

کشف ذخیره‌ای از سکه‌های باستانی در حین بازسازی آشپزخانه

بازسازی عادی یک آشپزخانه، منجر به کشف گنجینه‌ای از سکه‌های طلا شد که در زیر تخته‌های چوبی خانه‌ای متعلق به قرن هجدهم در بریتانیا مدفون شده بود. این گنجینه شامل 260 سکه طلا متعلق به سال‌های 1610 تا 1727 میلادی است و ارزش آنها در حدود 290 هزار دلار برآورد می‌شود.

نقاب خاکسپاری طلایی

مقبره 3000 ساله یک نجیب‌زاده در مرکز چین امروزی، با گنجینه‌ای غنی شامل یک ماسک خاکسپاری که یکی از قدیمی‌ترین اشیای طلایی یافت شده در این منطقه است، کشف شد. به‌گفته محققان، این ماسک به اندازه‌ای بزرگ است که صورت یک بزرگ‌سال را بپوشاند و ممکن است به‌عنوان نمادی برای جسم طلایی فاسدنشدنی شخص متوفی ساخته شده باشد.

گردنبندی از جنس طلا و سنگ گارنت

مقبره یک زن عالی‌رتبه که طی قرن هفتم در انگلستان دفن شده بود، به‌همراه یک گردنبند خیره‌کننده ساخته شده از طلا، سنگ گارنت و آویزهای سکه رومی کشف شد. محل دفن شامل دو صلیب چشم‌گیر بود که نشان می‌دهد این شخص قرون وسطایی احتمالا یکی از اولین رهبران زن مسیحی بوده است.

کشف کمربند طلای باستانی در مزرعه چغندر

یک کشاورز چغندر در جمهوری چک، به‌طور غیرمنتظره‌ای یک ورق طلای مچاله شده را در زمین خود کشف کرد. باستان‌شناسان پس از بررسی این اثر نتیجه گرفتند که گنج کشف شده احتمالا قسمت جلوی یک کمربند چرمی است که مربوط به عصر برنز در حدود 2500 سال پیش است.

به‌گفته باستان‌شناسان، دایره‌های متحدالمرکزی که بر روی ورقه‌ طلا تزئین شده‌اند، ممکن است نشان دهنده نظم کیهانی باشند. مشخص نیست که این کمربند متعلق به چه کسی بوده، اما بدون شک به فردی عالی‌رتبه تعلق داشته است.


3 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 10 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ویراستاری تخصصی مقاله
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
آینه کنسول قهوه ای رنگ و شومینه اُریب، گوشه ای از سبک چیدمان و طراحی خانه لوکسِ سالار عقیلی+ عکس/ علاقه همسر آقای خواننده به حیوان خانگی مشهوده
گشت و گذار کوچه به کوچه پورتو با همسر علی علیپور / استایل مونوکروم زهرا بانو هوش از سر مردم پورتو برد 😍
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
مرگبارترین تلاشهای زنان برای زیبا بودن در اوایل قرن 19/ وحشتناکترین ملاک زیبایی در میان زنان غرب+ عکس
پربازدید شدن بگو مگوی دو دختر وسط نماز جماعت به امامت رهبرمعظم انقلاب+ویدیو
ویدیو/ "ماخونیک" هفتمین روستای عجیب جهان معروف به «لی‌لی‌ پوت‌های» ایران
روسری اصیل و ایرانی بر سر فریبا نادری عروس حشمت فردوس+عکس/ سلیقه بینظیر خانوم بازیگر در انتخاب طرح روسری😍